Najczęściej czytane
Formaty reklam na Facebooku

Formaty reklam na Facebooku

Facebook oferuje marketerom cały szereg formatów reklamowych. Jak połapać się w gąszczu tych rozwiązań? Który z formatów nadaje się do e-commerce, a który do budowania świadomości? Przygotowaliśmy krótki przewodnik po formatach reklamowych na Facebooku.

Formaty reklam na Facebooku: reklamy graficzne

Najprostsza i najpopularniejsza forma promocji na platformie Mety. Reklamy graficzne składają się z jednego, przyciągającego uwagę obrazu, przekazującego kluczowe informacje o produkcie lub usłudze. W celu zwiększenia ich skuteczności warto zwrócić uwagę na jakość i ograniczenie ilości tekstu do minimum, co pomoże uniknąć zbytniego natłoku informacji. Facebook odrzuca obraz dla reklamy, jeśli ten ma więcej niż 20% tekstu.

 

 

Formaty reklam na Facebooku: reklamy wideo

Reklamy wideo biją rekordy popularności. Format ten umożliwia prezentację działania produktu w praktyce, oddziałuje dźwiękiem i obrazem, wywołuje emocje, a to wszystko zwiększa zaangażowanie i finalnie konwersje. Warto pamiętać, że tego typu treści powinny być krótkie, aby utrzymać uwagę użytkowników. Badania pokazują, że preferują filmy, które trwają ok. 15 sekund. 

 

 

Formaty reklam na Facebooku: reklamy karuzelowe

Prezentacja kilku produktów lub usług w jednej reklamie stała się możliwa dzięki formatowi karuzelowemu. Użytkownicy mogą przewijać między poszczególnymi obrazami lub filmami, co pozwala na szczegółowe przedstawienie oferty. To świetne rozwiązanie dla sklepów internetowych, które w ramach jednej kampanii chcą zaprezentować różnorodne produkty lub usługi.

Formaty reklam na Facebooku: reklamy kolekcji

„Kolekcje” to idealny wybór dla sklepów internetowych, ponieważ umożliwiają one wyświetlanie głównego wideo lub obrazu w sąsiedztwie mniejszych zdjęć produktów, zamieszczonych poniżej.  Klikając poszczególne artykuły, klienci zyskują szansę poznania szczegółów lub dokonania zakupu. Ten format reklamowy sprawdza się szczególnie dobrze na urządzeniach mobilnych, gdzie łatwo przeglądać i kupować produkty bezpośrednio z poziomu reklamy​​.

Formaty reklam na Facebooku: reklamy w relacjach (Stories)

Pełnoekranowe komunikaty wyświetlane między relacjami użytkowników na Facebooku i Instagramie. Dzięki swojej formie są mniej inwazyjne, dlatego bardziej angażują użytkowników. Rozwiązanie to proponowane jest markom, które dzięki atrakcyjnej wizualnie treści chciałyby szybko dotrzeć do swoich odbiorców. Warto mieć na uwadze, że aż  50% użytkowników chce odkrywać nowe produkty za pośrednictwem Stories (https://www.facebook.com/business/ads/stories-ad-format#). 

 

 

Formaty reklam na Facebooku: reklamy dynamiczne

Pozwalają na precyzyjne targetowanie i personalizację przekazu, co może znacznie zwiększyć skuteczność kampanii​. Reklamy dynamiczne automatycznie promują produkty dostępne w katalogu. Rekomendacje opierają się na wcześniejszych działaniach użytkowników w obrębie strony internetowej lub aplikacji. 

Formaty reklam na Facebooku: reklamy wideo in-stream

Reklamy wideo in-stream to krótkie materiały filmowe wyświetlane przed lub w trakcie oglądania innych wideo na Facebooku. Format ten jest sugerowany do budowania świadomości marki, ponieważ pozwala na dotarcie do szerokiego grona odbiorców w momencie, gdy są oni zaangażowani w oglądanie treści​.

Formaty reklam na Facebooku: reklamy z przekierowaniem do strony

Ich celem jest kierowanie użytkowników bezpośrednio na witrynę firmy. Mogą zawierać przyciski CTA (call to action) zachęcające do podjęcia określonej akcji, np. zakupu produktu czy zapisania się do newslettera. Są szczególnie efektywne w kampaniach mających na celu zwiększenie ruchu na stronie i generowanie leadów​​.

Formaty reklam na Facebooku: reklamy z celem zwiększenia zaangażowania

Intensyfikacja aktywności użytkowników, np. przez zachęcanie ich do polubienia strony, komentowania postów lub udziału w wydarzeniach to najważniejsze wyróżniki tego rodzaju reklamy. Wyświetlane w różnych formatach, jako promowane posty lub reklamy kierujące do Messengera, umożliwiają bezpośrednią komunikację z potencjalnymi klientami​.

 

Chcesz wiedzieć więcej? Planujesz kampanię na Facebooku i potrzebujesz pomocy? Napisz do nas!

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

 


Cityboard Media z tytułem Google Partner

Google PartnerReklamy Google Ads nie mają dla nas tajemnic. Dowodem jest status Google Partner, który uzyskaliśmy. Google nadaje takie wyróżnienie firmom, które zrealizowały odpowiednią liczbę efektywnych kampanii, a także wyróżniały się jakością świadczonych usług.

Cityboard Media partnerem TikToka

TikTok PartnerEfektem partnerstwa między TikTokiem a Cityboard Media jest możliwość realizowania kampanii reklamowych bez pośredników. Współpraca gwarantuje też możliwość przeprowadzania kampanii na platformach BuzzVideo, TopBuzz, News Republic czy Hello.

Cityboard Media agencją partnerską Meta

Meta PartnerDzięki działaniom naszych ekspertów uzyskaliśmy status agencji partnerskiej Meta (Facebook, Instagram, WhatsApp, Giphy). Wiemy, jak dobrze i efektywnie planować kampanie w środowisku Meta i wykorzystywać to z korzyścią dla klientów.

Cityboard Media partnerem Pinterest Business

Pinterest PartnerNasze doświadczenie w realizowaniu kampanii na Pintereście zaowocowało statusem partnera Pinterest Business. Dzięki temu mamy dostęp do zaawansowanych szkoleń i możemy lepiej planować i realizować kampanie dla naszych klientów.

KONTAKT

Cityboard Media Sp. z o.o.
  ul. Narbutta 30, 02-541 Warszawa
  +48 730 222 500
  +48 22 376 99 00
  office@cityboard.pl
  Pn-Pt 9:00-17:00

NEWSLETTER

Newsletter zawierający aktualności, materiały informacyjne, marketingowe oraz handlowe.
newsletter
Zapisz się na nasz newsletter

Cityboard Media Sp. z o.o.

ul. Narbutta 30, 02-541 Warszawa
+48 730 222 500
+48 22 376 99 00
office@cityboard.pl