Najczęściej czytane
Formaty reklam na Instagramie

Formaty reklam na Instagramie

Instagram to drugi najpopularniejszy serwis społecznościowy w Polsce. Dzięki temu serwis generuje duże zasięgi, co czyni go świetną platformą dla reklamodawców. Ten poradnik pokaże możliwości i zastosowania formatów reklamy na Instagramie.

 

Formaty reklam na Instagramie: reklama graficzna

Najprostszy z formatów reklamy Meta Ads. Profesjonalnie dobrana reklama graficzna na Instagramie przyciągnie odbiorcę i przekaże mu kluczowe informacje. Jednocześnie nie przeładuje go bodźcami oraz zbędną treścią. Warto zauważyć, że Instagram jest serwisem opartym na treściach graficznych. Dobrze umieszczona reklama nie będzie tak łatwa do zignorowania przez użytkownika jak np. reklama banerowa na stronie www.

 

 

 

Formaty reklam na Instagramie: reklama wideo

Zadziałaj na wzrok i słuch użytkowników. Meta Ads pozwala na umieszczanie reklam wideo w tych samych miejscach co reklamy graficzne. Filmy reklamowe pozwolą zaciekawić Twoim produktem nawet tych użytkowników, którzy normalnie pozostaliby obojętni. Warto pamiętać, że pomimo limitów długości wideo w Meta Ads, nie warto wykraczać powyżej ok. 15 sekund. Według badań to właśnie taka długość jest preferowana przez użytkowników.

 

Formaty reklam na Instagramie: Instagram Stories (relacje)

Instagram Stories to część serwisu, gdzie użytkownicy udostępniają pionowe obrazy lub krótkie wideo znikające po 24 godzinach. Meta Ads pozwala reklamodawcom na umieszczanie pomiędzy tymi treściami krótkich i bardzo angażujących reklam wideo. Format ten umożliwia pokazanie się jako autentyczna, zaangażowana marka. Według badań taki typ reklamy na Instagramie sprawdza się najlepiej wśród osób do 24. roku życia.

 

 

Formaty reklam na Instagramie: Instagram Reels (rolki)

Instagram Reels to część serwisu pozwalająca użytkownikom na tworzenie 60 sekundowych, pionowych treści wideo. Jest to w praktyce TikTok w wydaniu Mety. Ten format umożliwia nie tylko reklamę wideo, ale też prowadzenie “klikalnego” i wiarygodnego profilu marki.

 

 

Formaty reklam na Instagramie: reklama karuzelowa

Reklama karuzelowa w Meta Ads umożliwia reklamie na Instagramie umieszczenie kilku materiałów graficznych lub wideo w miejsce jednego. Przybiera ona formę kilku kart, między którymi użytkownik może przewijać. Karuzelę można umieścić w sekcji relacji, rolek lub może odsyłać do niej strona “Odkrywaj”.

 

Formaty reklam na Instagramie: sklep

Idealne rozwiązanie dla firm e-commerce, umożliwiające założenie wirtualnej witryny sklepowej bezpośrednio na Instagramie. Mogą do niej odsyłać inne reklamy Meta. Pozwala na wyświetlanie produktów i szczegółów na ich temat, oraz zakupy bezpośrednio w aplikacji.

 

Formaty reklam na Instagramie: kolekcje

Wyświetlanie głównej reklamy w formie graficznej lub wideo w formie zwykłego posta, połączonego z dwiema ofertami produktów. Ten format Meta Ads pozwala na przejście bezpośrednio do oferty produktu na stronie sklepowej i łatwe dokonanie zakupu.

 

Formaty reklam na Instagramie: sekcja “Eksploruj”

Ten format reklamy na Instagramie pojawia się w sekcji “Eksploruj”, gdzie użytkownicy znajdują nowe treści. Można umieścić tam zarówno reklamę graficzną, wideo, lub odnośnik do sklepu. Co ważne, reklamy w sekcji “Eksploruj” nie muszą być widoczne na głównej planszy. Zamiast tego mogą pojawiać się w trakcie przeglądania materiałów.

 

 

“Modularne” reklamy

Meta Ads pozwala na wysoką dowolność i “mieszanie” formatów. Daje to możliwość wyciągnięcia maksymalnych efektów z każdej reklamy. Prawie każda sekcja serwisu umożliwia umieszczenie reklam graficznych, wideo, karuzelowych i innych. Przykładowo: nasza reklama wideo może przybrać formę rolki, a odnośnik do niej znaleźć się w wybranej przez nas części serwisu. Poza tym, Meta Ads umożliwia precyzyjne targetowanie według wybranych kryteriów. Wszystko to sprawia, że marki reklamujące się na Instagramie wydają się wiarygodniejsze i mogą trafiać do wybranej części użytkowników.

 

Chcesz poznać więcej szczegółów? Interesuje Cię kampania Meta Ads i reklama na Instagramie? Napisz do nas!

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

 


Cityboard Media z tytułem Google Partner

Google PartnerReklamy Google Ads nie mają dla nas tajemnic. Dowodem jest status Google Partner, który uzyskaliśmy. Google nadaje takie wyróżnienie firmom, które zrealizowały odpowiednią liczbę efektywnych kampanii, a także wyróżniały się jakością świadczonych usług.

Cityboard Media partnerem TikToka

TikTok PartnerEfektem partnerstwa między TikTokiem a Cityboard Media jest możliwość realizowania kampanii reklamowych bez pośredników. Współpraca gwarantuje też możliwość przeprowadzania kampanii na platformach BuzzVideo, TopBuzz, News Republic czy Hello.

Cityboard Media agencją partnerską Meta

Meta PartnerDzięki działaniom naszych ekspertów uzyskaliśmy status agencji partnerskiej Meta (Facebook, Instagram, WhatsApp, Giphy). Wiemy, jak dobrze i efektywnie planować kampanie w środowisku Meta i wykorzystywać to z korzyścią dla klientów.

Cityboard Media partnerem Pinterest Business

Pinterest PartnerNasze doświadczenie w realizowaniu kampanii na Pintereście zaowocowało statusem partnera Pinterest Business. Dzięki temu mamy dostęp do zaawansowanych szkoleń i możemy lepiej planować i realizować kampanie dla naszych klientów.

KONTAKT

Cityboard Media Sp. z o.o.
  ul. Narbutta 30, 02-541 Warszawa
  +48 730 222 500
  +48 22 376 99 00
  office@cityboard.pl
  Pn-Pt 9:00-17:00

NEWSLETTER

Newsletter zawierający aktualności, materiały informacyjne, marketingowe oraz handlowe.
newsletter
Zapisz się na nasz newsletter

Cityboard Media Sp. z o.o.

ul. Narbutta 30, 02-541 Warszawa
+48 730 222 500
+48 22 376 99 00
office@cityboard.pl