Formaty reklam na Spotify
- Odsłon: 605
Spotify to światowy gigant na rynku streamingu muzyki. Poza generowaniem imponujących zasięgów, platforma ta angażuje wzrok i słuch użytkownika. Jaki format reklamy wybrać, aby przykuć uwagę użytkownika? Po przeczytaniu tego materiału, dowiesz się jak w pełni wykorzystać zalety Spotify Ads.
Formaty Spotify Ads: reklama display
Reklama graficzna to najbardziej podstawowy z formatów Spotify Ads. Reklama display w tej aplikacji przybiera dwie formy:
Homepage Takeover: reklama statyczna wyświetlana w komputerowej wersji Spotify. Jest to duży baner pojawiający się na stronie głównej na 24 godziny. Poza stałymi obrazami może wyświetlać też elementy interaktywne w formie animacji lub wideo.
Overlay: reklama statyczna wyświetlana w każdej wersji aplikacji. Pojawia się w trakcie aktywnego użytkowania aplikacji (nie wyświetli się, kiedy aplikacja jest zminimalizowana). Jest praktycznie niemożliwa do zignorowania. Aby przestać wyświetlać przerywnik, użytkownik musi kliknąć pokazany przycisk CTA lub wybrać opcję „zamknij”.
Formaty Spotify Ads: reklama audio
Audio to popularny format reklamy na Spotify. Wyświetlana w każdej formie aplikacji, reklama dźwiękowa nie daje możliwości pominięcia. Gwarantuje to 100% współczynnik wyświetleń. Ten format reklamy Spotify Ads wyświetla się pomiędzy piosenkami. Zawiera planszę z przyciskiem CTA i odtwarza dźwiękową część reklamy. Dzięki temu, podobnie jak reklama wideo oddziałuje zarówno na wzrok, jak i słuch użytkownika.
Spotify Ads: reklama wideo
Spotify Ads oferuje wybór spośród dwóch formatów wideo:
Video Takeover to 30-sekundowy spot, wyświetlany pomiędzy piosenkami. Nie ma możliwości pominięcia go, a reklama wyświetla się tylko, gdy użytkownik używa aplikacji. Dzięki tym cechom format Video Takeover ma najwyższy wskaźnik widoczności wśród formatów Spotify Ads.
Video Sponsored Sessions to format, który umożliwia użytkownikom korzystanie ze Spotify przez 30 minut bez wyświetlania reklam. Zamiast tego Spotify Ads wyświetla odbiorcy 30-sekundowy spot. Ma on formę podobną do Video Takeover. Po zakończeniu, na urządzeniu wyświetla się 10-sekundowe CTA z wybranym banerem. Ten format Spotify Ads ma wszystkie korzyści formatu Video Takeover. Poza tym wnosi pozytywne skojarzenie z reklamą jako czymś, co pozwala na korzystanie z aplikacji bez dalszych reklam.
Spotify Ads: nieprzerwana uwaga
Niewątpliwym atutem Spotify Ads jest wyświetlanie reklam pomiędzy piosenkami i tylko w trakcie korzystania z aplikacji. Poza tym Spotify nie pozwala na pomijanie przerywników. Wszystko to gwarantuje, że Twoje treści znajdą się w centrum uwagi odbiorcy i zostaną obejrzane w całości. Poza tym, możliwości precyzyjnego targetowania Spotify Ads sprawiają, że kampania trafi do właściwego odbiorcy.
Chcesz poznać więcej atutów i możliwości reklamy na tej platformie? Jesteś zainteresowany kampanią na Spotify? Wypełnij formularz i dowiedz się więcej!