
Formaty reklamy na YouTubie
- Odsłon: 1305
Platforma YouTube to bezdyskusyjny lider streamingu. Jest to drugi co do wielkości serwis internetowy. Aplikacja ma 25 milionów użytkowników w Polsce. Jaki format reklamy wybrać, żeby wykorzystać potencjał YouTube Ads do maksimum? W tym materiale zapoznasz się z formatami reklamy na YouTube i zaletami każdego z nich.
Formaty reklamy na YouTubie: reklama display
YouTube Ads oferuje typowy wybór reklam statycznych. Banery mogą być wyświetlane nad listą sugerowanych filmów lub powyżej filmów na stronie głównej. Reklama display na YouTube może być w całości interaktywna lub składać się z obrazu i interaktywnego CTA.
Formaty reklamy na YouTubie: reklama wideo
Jako aplikacja zajmująca się streamingiem wideo, YouTube Ads oferuje szeroki wybór reklam w formie filmów. Reklamy wideo cechują się przyciąganiem uwagi użytkownika. Oddziałują zarówno na wzrok, jak i na słuch.
Masthead: reklama wideo wyświetlana przez 24 godziny na szczycie strony głównej. Format ten przyciąga wzrok i gwarantuje wysoką widoczność reklamy. Może zawierać elementy interaktywne i CTA, w celu zwiększenia odsetku interakcji. Pozwala na szybkie zbudowanie świadomości marki.
Bumper: niepomijalny format wideo na YouTube. Wyświetla się po kliknięciu na miniaturkę. Cechą charakterystyczną tej reklamy na YouTube jest jej 6-sekundowy czas trwania i model płatności ograniczony do CPM (koszt na tysiąc wyświetleń reklamy).
Reklama In-Stream: reklamy wyświetlane w trakcie lub po obejrzeniu wideo. Ten format YouTube Ads dzieli się na spoty pomijalne i niepomijalne. Reklama pomijalna może mieć dowolną długość z możliwością pominięcia po pięciu sekundach. Warto zaznaczyć, że YouTube rozlicza ten format YouTube Ads na podstawie wyświetleń trwających minimum 30 sekund, lub zakończonych interakcją. Reklama niepomijalna trwa zwykle od 15 do 20 sekund.
Reklama Discovery: reklama wideo w postaci podobnej do wcześniej wymienionych formatów YouTube Ads. Jej cechą charakterystyczną jest to, że nie wyświetla się jako przerywnik w trakcie oglądania filmów. Zamiast tego jest umieszczana w wynikach wyszukiwania i na stronie głównej. Poza tytułem może mieć krótki opis zachęcający do wyświetlenia reklamy.
Reklama na YouTube: wielkie zasięgi pod Twoją kontrolą
YouTube Ads jako część serwisu Google, jest zintegrowany z mechanizmami Google Ads i Google Analytics. Dzięki temu reklamy na YouTube cechują się szerokimi możliwościami targetowania i zarządzania kampanią. Sprawia to, że kampania na YouTube pozwala wykorzystać szeroką bazę użytkowników serwisu, bez dużego nakładu pracy.
Chcesz poznać więcej detali na temat kampanii YouTube Ads i reklamy na YouTube? Wypełnij formularz i dowiedz się więcej!