
Formaty reklam na TikToku
- Odsłon: 1010
TikTok ma w Polsce 11.5 miliona użytkowników. Polski użytkownik spędza tam średnio 36 godzin miesięcznie. Przy takim zaangażowaniu od udanej kampanii TikTok Ads dzieli cię tylko wybór odpowiedniego formatu. Nie wiesz jaki format wybrać? Już wyjaśniamy.
Formaty reklamy na TikToku: TopView
TopView to maksymalnie 60-sekundowy format wideo wyświetlany po otwarciu aplikacji. Pierwsze 3 sekundy są przejęciem ekranu, a po ich upłynięciu film wyświetla się dalej w zakładce „Dla Ciebie”. Pokazują się wtedy opis, możliwość polubienia, komentowania oraz CTA odsyłające np. na profil główny marki. Według badań przeprowadzonych przez Kantar 68% użytkowników chętniej wchodzi w interakcję z treściami TopView. Warto dodać, że ten format TikTok Ads rozliczany jest w modelu CPM (koszt za tysiąc wyświetleń).
TikTok Ads: In-Feed Ads
Format wideo pojawiający się w sekcji „Dla Ciebie”. Jest to pionowy, maksymalnie 60-sekundowy film podobny do tych, które wrzucają użytkownicy serwisu. Poza standardowymi możliwościami komentowania i polubienia znajduje się przestrzeń na CTA odsyłające do wybranego miejsca. Reklama In-Feed pozwala na wybór pomiędzy Top Feed (reklama na szczycie sekcji „Dla Ciebie”) lub Standard Feed (reklama gdziekolwiek w sekcji „Dla Ciebie”).
Formaty reklamy na TikToku: Spark Ads
Spark Ads umożliwiają przekształcanie zwykłych tiktokowych postów w reklamy. Do kampanii w tym formacie można użyć już istniejących treści innych twórców (za ich zgodą) lub nakręcić własne. Promowane w ten sposób filmy mają takie same właściwości jak zwykłe TikToki. Mają możliwość polubienia, komentowania, udostępniania i dogrywania duetów. Dla reklamy Spark Ads można wybrać różne cele np. ruch w miejscu docelowym lub wyświetlenia.
TikTok Ads: reklamy karuzelowe
Jest to format TikTok Ads wyświetlający się w sekcji „Dla Ciebie”. Tak jak standardowe posty karuzelowe pokazuje od 2 do 35 zdjęć. Ten rodzaj reklamy świetnie nadaje się do np. sprzedaży produktów dla sklepów e-commerce lub zademonstrowania działania produktu. Każdej ofercie można przypisać osobny link i opis.
Formaty reklamy na TikToku: reklamy z formularzem
Jest to standardowe tiktokowe wideo w formacie podobnym do SparkAds. Odróżnia go załączony formularz kontaktowy. Taka forma zachęcenia odbiorcy do interakcji nadaje się świetnie do np. newsletterów.
TikTok Ads: Branded Hashtag Challenge
Hashtagi to ważny element wyszukiwania treści i całego TikToka. Dzięki Branded Hashtag Challenge reklamodawcy mogą wykorzystywać ich możliwości do celów reklamowych. Sam hashtag jest tylko pretekstem do tworzenia kreatywnych akcji, które zaangażują użytkowników platformy. W takich sytuacjach możliwe jest osiągnięcie „oddolnej” kampanii, która odbije się szerokim echem po całym serwisie, jednocześnie kosztując reklamodawcę grosze. Przykładem niech będzie reklama #improvisewithJUKE, w której Nissan zaproponował chętnym stworzenie voiceoveru do reklamy nowego samochodu. W efekcie akcja wygenerowała ponad 34 tysiące postów i milionowe zasięgi.
Formaty reklamy na TikToku: Branded Effect
Branded Effect to kolejny sposób dla reklamodawców na podłączenie się do organicznej treści platformy i zaangażowanie odbiorców. Format ten umożliwia stworzenie filtra AR nawiązującego do marki lub produktu. Taki filtr następnie udostępnia się użytkownikom, którzy nagrywają z nim filmy, aby podbić własne zasięgi, jednocześnie zwiększając zasięgi reklamodawcy. Format Branded Effect to świetne rozwiązanie dla np. producentów kosmetyków, którzy chcą zademonstrować swój produkt „w realu”. Przykładem nietypowego wykorzystania Branded Effect jest reklama Netflix Germany. Dodali oni filtr z interaktywnym karaoke, zachęcając użytkowników do popisania się zdolnościami muzycznymi.
TikTok Ads: najlepszy w angażowaniu
TikTok nie przoduje pod względem różnorodności formatów reklamowych. To, co odróżnia go od innych social mediów, to skrojenie każdej reklamy pod zaangażowanie. Od wciągających filmów pionowych Spark Ads po pomysłowe Branded Hashtag oraz Effects, każdy z formatów ma generować interakcje z odbiorcami.
Jeśli interesuje Cię wykorzystanie zalet TikToka w swojej kampanii lub masz dalsze pytania, wypełnij formularz i skontaktuj się z nami.