Najczęściej czytane
Formaty reklamy na Pintereście

Formaty reklamy na Pintereście

Pinterest to platforma stworzona do inspirowania swoich użytkowników. Na zamieszczane tam treści reklamowe odbiorcy nie patrzą w taki sposób jak na reklamy na innych platformach. Z tego artykułu dowiesz się o formatach Pinterest Ads i tym jak dopasować reklamę do tego, czego szukają użytkownicy.

Formaty reklamy na Pintereście: pin promowany

Jest to podstawowy format Pinterest Ads. Post z grafiką w pionowym lub kwadratowym formacie. Po kliknięciu przekierowuje odbiorcę na wybrany adres (na przykład sklep internetowy). Oprócz samego obrazu, format ten zawiera również opis. Posty promowane, poza zwiększaniem świadomości na temat jednego produktu, pośrednio promują również inne piny na profilu reklamodawcy. Podobnie jak posty użytkowników, można grupować je w kolekcje.

Pinterest Ads: pin filmowy promowany

Wariacja pinu promowanego, która zamiast obrazu zawiera wideo. Post filmowy może wyświetlać się w formacie:

  • standardowego postu oferującego format pionowy lub kwadratowy,
  • filmu o maksymalnej szerokości, który po kliknięciu rozszerza się. Zajmuje wtedy całą szerokość Aktualności (na telefonach).

Warto pamiętać o napisach, ponieważ spora część użytkowników przegląda posty wideo w trybie wyciszonym. Treść postów graficznych jest dowolna. W wypadku pinów wideo najlepszy efekt zapewniają materiały dopasowane do oryginalnych treści użytkowników. Tutoriale, poradniki i historie produktów to tematy, na które odbiorcy chętnie klikają. Nie postrzegają ich jako reklamę, a jako organiczną część serwisu.

Formaty reklamy na Pintereście: karuzela pinów

Post ma taki sam format, jak zwykły pin z grafiką. Pozwala jednak na umieszczenie do 24 zdjęć, które można przewijać. Jest to świetna okazja do zademonstrowania różnych wersji produktu lub jego funkcjonowania. W przypadku reklamy karuzelowej, niezwykle ważny jest tytuł. Musi on opisać nie tylko pierwszy obraz, ale również cały zestaw grafik. 

Pinterest Ads: grupa produktów

Podobnie jak na innych platformach, Pinterest umożliwia tworzenie katalogów produktów. Warunkiem jest założenie sklepu na Pintereście. Katalogi można tworzyć ręcznie lub automatycznie, przy użyciu algorytmów Pinteresta.

Formaty reklamy na Pintereście: reklama aplikacji

Jest to zwyczajny pin promujący wybraną aplikację. Warto pamiętać, że Pinterest daje możliwość zintegrowania z postem przycisku łatwej instalacji. Przycisk ten pozwala na ściągnięcie aplikacji bez przenoszenia do App Store lub Google Play, a co za tym idzie, bez opuszczania serwisu. Znacząco zmniejsza to liczbę, kroków które użytkownik musi wykonać, by pobrać promowaną w Pinterest Ads aplikację.

Pinterest Ads: formularze kontaktowe

Reklama z dołączonym formularzem kontaktowym. Luźna inspiracja ma przekierować uwagę odbiorcy bezpośrednio na produkt lub usługę. Pinterest Ads umożliwia podpięcie formularza do dowolnej reklamy.

Formaty reklamy na Pintereście: reklama z prezentacją

Format reklamy na Pintereście zawierający kartę tytułową (film lub obraz) i do 4 dodatkowych. Każda z kart może być wyposażona w funkcje – odnośniki odsyłające np. na stronę reklamodawcy.

Pinterest Ads: reklama z quizem

Quizy to jeden z ciekawszych formatów reklamy Pinterest Ads. Pojawiają się w wybranym przez reklamodawcę miejscu. Po wypełnieniu pytań wielokrotnego wyboru, ankietowany uzyskuje wynik lub rekomendację na podstawie udzielonych odpowiedzi.

Formaty reklamy na Pintereście: umiejscowienie

Formaty reklamy na Pintereście nie różnią się między sobą jeśli chodzi o umiejscowienie. Każda z nich może być umieszczona w serwisie według trzech opcji:

  • reklamy w aktualnościach i podobnych postach,
  • reklamy w wynikach wyszukiwania i podobnych postach,
  • reklamy we wszystkich wyżej wymienionych miejscach.

Pinterest Ads: zmień inspiracje w konwersje

Formaty reklamy na Pintereście nie różnią się szczególnie od tych oferowanych na innych platformach. To, co nadaje im wartości to sam serwis, który jest dużo bardziej skupiony na inspirowaniu niż komunikacji. Przez to najlepszym wyborem przy marketingu na Pintereście, jest tworzenie luźnych treści imitujących organiczne posty.

Chcesz zrealizować kampanię na Pintereście? Wypełnij formularz i skontaktuj się z nami.

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

 


Cityboard Media z tytułem Google Partner

Google PartnerReklamy Google Ads nie mają dla nas tajemnic. Dowodem jest status Google Partner, który uzyskaliśmy. Google nadaje takie wyróżnienie firmom, które zrealizowały odpowiednią liczbę efektywnych kampanii, a także wyróżniały się jakością świadczonych usług.

Cityboard Media partnerem TikToka

TikTok PartnerEfektem partnerstwa między TikTokiem a Cityboard Media jest możliwość realizowania kampanii reklamowych bez pośredników. Współpraca gwarantuje też możliwość przeprowadzania kampanii na platformach BuzzVideo, TopBuzz, News Republic czy Hello.

Cityboard Media agencją partnerską Meta

Meta PartnerDzięki działaniom naszych ekspertów uzyskaliśmy status agencji partnerskiej Meta (Facebook, Instagram, WhatsApp, Giphy). Wiemy, jak dobrze i efektywnie planować kampanie w środowisku Meta i wykorzystywać to z korzyścią dla klientów.

Cityboard Media partnerem Pinterest Business

Pinterest PartnerNasze doświadczenie w realizowaniu kampanii na Pintereście zaowocowało statusem partnera Pinterest Business. Dzięki temu mamy dostęp do zaawansowanych szkoleń i możemy lepiej planować i realizować kampanie dla naszych klientów.

KONTAKT

Cityboard Media Sp. z o.o.
  ul. Narbutta 30, 02-541 Warszawa
  +48 730 222 500
  +48 22 376 99 00
  office@cityboard.pl
  Pn-Pt 9:00-17:00

NEWSLETTER

Newsletter zawierający aktualności, materiały informacyjne, marketingowe oraz handlowe.
newsletter
Zapisz się na nasz newsletter

Cityboard Media Sp. z o.o.

ul. Narbutta 30, 02-541 Warszawa
+48 730 222 500
+48 22 376 99 00
office@cityboard.pl