Rich Media w kampaniach dla firm
- Odsłon: 1952
Rich Media to zaawansowany format reklamowy, który może łączyć w sobie grafikę, wideo, audio, a także inne elementy, które mają przyciągnąć uwagę użytkownika i zachęcić go do interakcji.
Odbiorca może być zachęcany, aby obejrzeć reklamę wideo w całości, odtworzyć dźwięk, rozwinąć kreację, przesunąć jej treść lub elementy graficzne, zagrać w grę. Jest to duże urozmaicenie standardowej reklamy, którą najczęściej widzimy w formie obrazu. Rich Media ma uświadomić konsumentom, że reklama nie musi być nudna i statyczna, bo treści mogą się rozwijać, animować, „unosić” nad zawartością strony itd. Wszystko po to, aby zwiększyć efektywność kampanii reklamowej w Internecie. Rolą reklamy Rich Media jest skłonić użytkownika do interakcji oraz zapamiętania przekazu reklamowego, a przez mnogość form dynamicznych jest to dużo łatwiejsze w osiągnięciu, niż w przypadku zwykłej reklamy banerowej.
Rich Media – korzyści
Reklama z wykorzystaniem formatu Rich Media skutecznie i efektywnie przyciąga uwagę odbiorcy. Uzyskuje lepsze wskaźniki klikalności, obejrzeń i konwersji niż tradycyjne banery.
Dzięki wykorzystaniu większej liczby bodźców reklama pozostaje dłużej w pamięci konsumenta i jest skuteczniejsza. To bardzo istotne w przypadku budowaniu świadomości marek i produktów. Marki mogą być pokazywane w angażujący i nowoczesny sposób, wywołując przy tym pozytywne wrażenia.
Rich Media – formy i formaty
Kreacje Rich Media mogą być utworzone przez programistę za pomocą kodu JavaScript, HTML i CSS. Mogą zawierać obrazy, animacje, filmy lub kombinacje tych elementów.
Do stworzenia kreacji można też wykorzystać darmowy program Google Web Designer lub gotowe szablony formatów dostępne w Galerii Formatów w platformie programatycznej Display & Video 360.
Formaty Rich Media dostępne w Display & Video 360
- Ciekawym i mocno angażującym formatem jest 3D Swirl (Wir 3D). To przyciągający uwagę format kreacji displayowej z interaktywnym modelem 3D. Użytkownicy mogą obracać przedstawione obiekty, a także korzystać z innych sposobów interakcji. Ten formant doskonale sprawdzi się przy promocji nowych opakowań produktu, kosmetyków, butelek, czy zabawek. Każda branża znajdzie odpowiednie wykorzystanie dla tego formatu.
- Następnym oferowanym formatem jest Panorama. Obejmuje ona 3 ramki treści, które użytkownicy mogą przesuwać, by dowiedzieć się więcej o marce.
- Innym przewijanym formatem jest Cuecard, czyli tzw. karta wskazówek. Są to 3 ramki, które przewijają się do dołu, by zaprezentować najważniejsze właściwości produktu lub usługi.
- Kolejnym oferowanym formatem Rich Media jest Flipbook (Kineograf). To format wideo typu out-stream do wyświetlania w Internecie mobilnym. Kreacje przyciągają uwagę odbiorców interaktywnym fragmentem filmu bez dźwięku. Przewijając stronę w górę i w dół, użytkownicy regulują szybkość i kierunek odtwarzania klipu, aby później kliknąć w reklamę, i odtworzyć cały film z dźwiękiem.
- Ciekawym formatem Rich Media jest Parallax. Jest to wykorzystanie warstwowego efektu paralaksy w celu przykucia uwagi odbiorców. Format ten stwarza wrażenie, że poszczególne warstwy obrazu w reklamie są rozmieszone na różnych planach. Sprawia to wrażenie ruchu poszczególnych elementów co przyciąga uwagę odbiorcy.
- Innym oferowanym formatem jest Native Display. Swoim wyglądem przypomina fragment zawartości strony lub aplikacji wydawcy. Termin „natywna” w tym kontekście oznacza, że reklama jest dopasowana do stylu, lokalizacji oraz charakteru treści wydawcy.
- Formatem, który również zaliczamy do Rrich Media jest Interstitial. To reklama, która pojawia się w osobnym okienku przeglądarki o wielkości całego ekranu monitora przed załadowaniem właściwej strony danego serwisu.
Media – podsumowanie
Reklamy Rich Media może stosować w zasadzie dowolna branża, firma, czy marka. Nie ma tu ograniczeń, bo mnogość formatów sprawia, że planista kampanii może być bardzo plastyczny tworząc plan komunikacji. Reklama ma przede wszystkim skłaniać do interakcji, a Rich Media jest wprost do tego stworzony.
Chcesz wykorzystać efekty Rich Media w swojej komunikacji? Napisz do nas.