Najczęściej czytane
Ile kosztuje reklama na TikToku?

Ile kosztuje reklama na TikToku?

Zainteresowanie platformą TikTok, a co za tym idzie – kosztem reklamy na TikToku – nie słabnie. Trudno się temu dziwić, biorąc pod uwagę, iż kolejny rok z rzędu TikTok, w towarzystwie Instagrama i Facebooka, znalazł się na podium w kategorii najczęściej pobieranych aplikacji na świecie. „Apka” została pobrana już ponad 3 miliardy razy i globalnie ma ponad 1 mld użytkowników.

 

Algorytm TikToka – czym jest?

Sukces platformy byłby niemożliwy bez innowacyjnego algorytmu, umożliwiającego dotarcie nie tylko do pokolenia Z, ale i starszych generacji. TikTok gromadzi różnorodne dane, takie jak lokalizacja użytkownika, historia wyszukiwania, polubienia, komentarze, udostępnienia oraz czas spędzany w aplikacji. Tak obszerny zbiór informacji pozwala algorytmowi na dostosowywanie treści do indywidualnych preferencji użytkowników, dostarczając im interesujący content pod postacią wciągających filmików.  Jest to również główny powód, dla którego platforma stała się tak popularna i uzależniająca — świadczy o tym 14 milionów polskich użytkowników (dane z grudnia 2023).  Wynika to z kombinacji zaawansowanego uczenia maszynowego i analizy danych, pozwalających na ciągłe doskonalenie algorytmu w celu zapewnienia użytkownikom jak najlepszej zabawy.

 

Zalety TikTok Ads

Reklama na TikToku  przynosi wiele korzyści, przez co jest ona kuszącym narzędziem dla firm. Wśród najistotniejszych zalet warto wymienić:

  1. Innowacyjne formaty reklam. Ich kreatywna forma pozwala wyróżnić się i przyciągnąć uwagę użytkowników.
  2. Globalna baza użytkowników. Umożliwia firmom dostęp do szerokiego grona potencjalnych klientów.
  3. Mierzenie efektywności. Narzędzia takie jak TikTok Pixel pozwalają mierzyć skuteczność reklam na podstawie aktywności użytkowników.
  4. Precyzyjne targetowanie. Wspiera firmy w dotarciu z reklamą do docelowych grup odbiorców.
  5. Wysokie zaangażowanie. Według danych Mediapanel średni miesięczny czas, jaki polscy użytkownicy spędzili na TikToku w grudniu 2023, wyniósł 17 godzin, 18 minut i 42 sekundy. Wskazuje to na ich ogromną aktywność i zwiększa szansę na dotarcie do grupy docelowej.
  6. Dodawanie tagów. Z ich wykorzystaniem dotarcie do konkretnych odbiorców staje się dużo prostsze.

 

Formaty reklamowe na TikToku

Zainteresowanie reklamą na tej platformie jest wysokie z powodu oryginalnych formatów. Warto zwrócić uwagę na 6 najpopularniejszych z nich.

In-Feed Video
Reklamy In-Feed występują w formie wideo i integrują się z pozostałymi treściami w zakładce „Dla Ciebie”. Format, którego czas trwania wynosi od 5 do 60 sekund, generuje duże zaangażowanie dzięki polubieniom, komentarzom i udostępnieniom. Dodatkowo opcjonalny przycisk CTA kieruje na zewnętrzny landing page.

TopView
Reklama, która jako pierwsza pojawia się po uruchomieniu aplikacji, co gwarantuje jej ogromną widoczność. Trwająca 60 sekund, wypełnia cały ekran i jest odtwarzana z dźwiękiem.

Brand Takeover
Pełnoekranowy format, wyświetlający krótkie wideo (3-5 sekund) w sekcji „Dla  Ciebie”, tuż po uruchomieniu TikToka. Cechą charakterystyczną Brand Takeover jest to, że w danym dniu i regionie z tego formatu może skorzystać wyłącznie jedna firma. Kliknięcie w reklamę przekierowuje użytkownika na osobną stronę docelową.

Branded Effects
TikTok umożliwia firmom tworzenie niestandardowych filtrów, naklejek i efektów, które można udostępniać w celu autopromocji. Te wyraziste formy reklamy pozwalają generować więcej treści tworzonych przez użytkowników (UGC), zwiększając przy tym ich zaangażowanie. Jest to szczególnie atrakcyjna forma interakcji dla społeczności TikToka i jest zalecana markom, które chcą zbudować unikatową tożsamość na platformie.

Branded Hashtag Challenge
W tym formacie marka tworzy „wyzwanie”, oznaczone specjalnym hashtagiem.  Akcja zachęca użytkowników do udziału w konkretnym zadaniu, poprzez tworzenie własnych filmów i tagowanie ich przy pomocy konkretnego „hasha”, zwiększając przy tym rozpoznawalność marek. Opracowaliśmy nawet przewodnik dla firm, zainteresowanych stworzeniem TikTok Challenge.

Spark Ads
Narzędzie Spark pozwala markom promować się poprzez istniejące filmy, opracowane przez innych użytkowników TikToka. Taki format reklamy, wyświetlany w kanale „Dla Ciebie”, przypomina organiczne treści. Powiązanie z konkretnym kontem na TikToku umożliwia widowni odnalezienie oryginalnego profilu twórcy i zapoznanie z jego innymi materiałami.

 

Ile kosztuje reklama na TikToku?

Na początku warto podkreślić, iż reklamy In Feed należy wyodrębnić od pozostałych formatów – zarówno pod względem kosztów, jak i oferowanego zasięgu. Charakteryzują się one niższą ceną w porównaniu do pozostałych kampanii proponowanych przez TikToka, a ich działanie przypomina schemat znany z najpopularniejszych serwisów i menadżerów reklam. To, ile kosztuje reklama na TikToku różni się w zależności od regionu emisji, celu kampanii oraz jej targetowania. Kampanie skoncentrowane na leadach i konwersjach mają wyższy CPM (koszt tysiąca wyświetleń) w porównaniu do kampanii ukierunkowanych na ruch czy zasięg.

Dla kampanii In-Feed dzienny budżet może zaczynać się od kilkudziesięciu złotych. CPM w tych kampaniach jest wyższy, ponieważ reklamy są ukierunkowane na osoby z większym prawdopodobieństwem dokonania konwersji. Określenie precyzyjnych cen dla formatów innych niż In-Feed jest trudniejsze, ponieważ wymagają one bezpośredniej współpracy z przedstawicielami TikToka i indywidualnego ustalenia cen. Średni koszt reklamy na TikToku w Polsce, w zależności od wybranego formatu, waha się od kilkudziesięciu złotych do kilkuset tysięcy złotych.

 

Podsumowanie – ile kosztuje reklama na TikToku?

TikTok to dynamiczna platforma, oferującą szeroką gamę innowacyjnych formatów reklamowych. Koszt reklamy na TikToku waha się w zależności od wybranego formatu, celu kampanii i regionu. Najbardziej przystępny cenowo wypada format In-Feed, którego dzienny budżet zaczyna się od kilkudziesięciu złotych.

 

Interesuje Cię koszt Twojej reklamy na TikToku? Napisz do nas, a w mgnieniu oka zrobimy wycenę!

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

 


Cityboard Media z tytułem Google Partner

Google PartnerReklamy Google Ads nie mają dla nas tajemnic. Dowodem jest status Google Partner, który uzyskaliśmy. Google nadaje takie wyróżnienie firmom, które zrealizowały odpowiednią liczbę efektywnych kampanii, a także wyróżniały się jakością świadczonych usług.

Cityboard Media partnerem TikToka

TikTok PartnerEfektem partnerstwa między TikTokiem a Cityboard Media jest możliwość realizowania kampanii reklamowych bez pośredników. Współpraca gwarantuje też możliwość przeprowadzania kampanii na platformach BuzzVideo, TopBuzz, News Republic czy Hello.

Cityboard Media agencją partnerską Meta

Meta PartnerDzięki działaniom naszych ekspertów uzyskaliśmy status agencji partnerskiej Meta (Facebook, Instagram, WhatsApp, Giphy). Wiemy, jak dobrze i efektywnie planować kampanie w środowisku Meta i wykorzystywać to z korzyścią dla klientów.

Cityboard Media partnerem Pinterest Business

Pinterest PartnerNasze doświadczenie w realizowaniu kampanii na Pintereście zaowocowało statusem partnera Pinterest Business. Dzięki temu mamy dostęp do zaawansowanych szkoleń i możemy lepiej planować i realizować kampanie dla naszych klientów.

KONTAKT

Cityboard Media Sp. z o.o.
  ul. Narbutta 30, 02-541 Warszawa
  +48 730 222 500
  +48 22 376 99 00
  office@cityboard.pl
  Pn-Pt 9:00-17:00

NEWSLETTER

Newsletter zawierający aktualności, materiały informacyjne, marketingowe oraz handlowe.
newsletter
Zapisz się na nasz newsletter

Cityboard Media Sp. z o.o.

ul. Narbutta 30, 02-541 Warszawa
+48 730 222 500
+48 22 376 99 00
office@cityboard.pl