Najczęściej czytane
Ile kosztuje reklama na Spotify

Ile kosztuje reklama na Spotify

Jakie są formaty reklam na Spotify? Do jakich grup docelowych dociera Spotify Ads? Wreszcie, ile kosztuje to medium? Jeśli ktoś szuka odpowiedzi na te pytania, to nasz tekst na blogu wyjaśni wszystkie wątpliwości. 

Reklama na Spotify: dlaczego warto promować się na tej platformie 

Spotify to najpopularniejsza na świecie platforma do strumieniowego przesyłania dźwięku. Znajdziesz tutaj zarówno muzykę, jak i audiobooki czy podcasty.

Jak podają Wirtualnemedia.pl,  Spotify przekroczyło na świecie liczbę 600 mln użytkowników. 236 mln korzysta z płatnej wersji aplikacji. Reklamy nie wyświetlają/ emitują się użytkownikom wersji premium, jednak to słuchacze z bezpłatnymi profilami stanowią większość. Kilka spotów w godzinie, to mentalna cena jaką większość z nas jest w stanie zapłacić za darmowy dostęp do aplikacji.  

W 2023 roku liczba internautów korzystających z serwisu przynajmniej raz w miesiącu zwiększyła się o 23%. Liczba subskrybentów wzrosła z 205 mln do 236 mln, a użytkowników Spotify Free przybyło z 295 mln do 379 mln.

Powołując się na badania Kantar, przeprowadzone na grupie badawczej w przedziale wiekowym 16-55 lat, niemalże 36% użytkowników Spotify to osoby w wieku 16-24 lat co oznacza, że z usługi korzystają ponad 3 mln przedstawicieli generacji Z.

Zgodnie z danymi pochodzącymi bezpośrednio z platformy streamingowej, ponad 54% polskich użytkowników używa bezpłatnej wersji aplikacji. Mowa tutaj o grupie około 4,5 mln osób, do których dociera reklama na Spotify. Sam serwis w Polsce liczy prawie 10 mln użytkowników.

Spotify Ads daje możliwość pozyskania przewagi względem konkurencji, gdyż reklama na tej platformie nie jest tak popularna, jak na Facebooku czy Instagramie. Możliwe staje się zwiększenie rozpoznawalności i skuteczne budowanie pozytywnego wizerunku. 

Marka może dotrzeć do użytkowników Spotify korzystających z serwisu na różnych urządzeniach, w dowolnym momencie, dzięki precyzyjnie targetowanej reklamie. Ta jest dopasowana na podstawie demografii, lokalizacji oraz zainteresowań, a odbiorcy, do których kieruje się komunikat, nie mają możliwości pominięcia reklam. 

Według oficjalnej strony Spotify, serwis ten zajmuje pierwsze miejsce pod względem czasu spędzanego przez użytkowników w porównaniu z konkurencyjnymi aplikacjami. Gigant ze Sztokholmu chwali się również pięciokrotnym wzrostem skuteczności zapamiętywania reklam w stosunku do innych platform cyfrowych. 

Reklama na Spotify: formaty

Reklama na Spotify to zarówno materiały audio z kreacją, jak i reklamy wideo. Formaty dostępne na platformie umożliwiają tworzenie atrakcyjnych, przyciągających uwagę kreacji. Dzięki swojej unikalności mogą pomóc we wzroście świadomości i rozpoznawalności marki w grupie docelowej. Poznaj najpopularniejsze formaty Spotify Ads!

Audio

  • Audio Everywhere są przeznaczone dla osób, które słuchają muzyki podczas wykonywania różnych czynności. Jest to podstawowa, 30-sekundowa forma reklamy. Pozwala ona dotrzeć do użytkowników korzystających z dowolnego urządzenia, o każdej porze. Reklamy audio sprawdzą się tam, gdzie inne media cyfrowe nie dotrą.

Video

  • Video Takeover to pełnoekranowe reklamy, które pojawiają się zarówno w przerwach między utworami, jak i podczas przeglądania katalogu. Reklamie towarzyszy baner z CTA.
  • Sponsored Session to spot reklamowy, po którego obejrzeniu użytkownik zyskuje szansę słuchania utworów przez pół godziny, bez pojawiających się reklam.

Podcast Ads

  • Spotify umożliwia firmom umieszczanie 30-sekundowych reklam audio w czasie trwania podcastów. Jak podaje serwis: „Ludzie tworzą silną więź ze swoimi ulubionymi podcastami i prowadzącymi. Faktycznie, 41% słuchaczy podcastów bardziej ufa reklamom, jeśli słyszą je podczas podcastu”.

Custom Experiences

  • Sponsored Playlist, czyli playlista zawierająca utwory, które według algorytmu spodobają się słuchaczowi. Dodatkowo jest ona wzbogacona o logo, reklamy audio i wideo danej marki.
  • Overlay, reklama wyświetlana tuż po uruchomieniu aplikacji.
  • Homepage Takeover oferuje baner widoczny przez 24 godziny na stronie głównej Spotify, wyświetlany wyłącznie w wersji desktopowej.
  • Leaderboard  przez 30 sekund prezentuje grafiki GIF lub JPG na dole ekranu głównej strony Spotify. Reklama jest widoczna tylko na komputerach stacjonarnych.

Ile kosztuje reklama na Spotify?

To ile kosztuje reklama na Spotify, jest uzależnione od wielu czynników, takich jak wybrany format reklamy, czas jej trwania, lokalizacja, demografia odbiorców i opcje targetowania. Kampanię można dostosować pod specyficzne potrzeby i preferencje grupy docelowej. Spotify umożliwia prowadzenie zarówno kampanii o szerokim zasięgu bez szczegółowego targetowania, jak i tych skierowanych do dokładnie sprecyzowanych grup użytkowników — według wieku, płci, czy lokalizacji.

Reklamy audio i display rozliczane są według stawki CPM (Cost Per Mille), co oznacza opłatę za każde tysiąc odsłuchów. Z kolei dla reklam wideo stosowany jest model CPCV (Cost Per Completed View), gdzie opłata naliczana jest za pełne obejrzenie reklamy. Oznacza to, że jeżeli odbiorca wyciszy dźwięk reklamy lub wyłączy aplikację, nie będziesz ponosić kosztów. Ceny reklam na Spotify w opcji audio wahają się między 30 a 40 złotych w modelu CPM. W display te koszty są wyższe i wynoszą od 38 do ponad 50 złotych. Im węższe targowanie, tym wyższa cena za CPM.  

Zainteresowany kosztem reklamy na Spotify? Napisz do nas, a w mgnieniu oka zrobimy wycenę.

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

 


Cityboard Media z tytułem Google Partner

Google PartnerReklamy Google Ads nie mają dla nas tajemnic. Dowodem jest status Google Partner, który uzyskaliśmy. Google nadaje takie wyróżnienie firmom, które zrealizowały odpowiednią liczbę efektywnych kampanii, a także wyróżniały się jakością świadczonych usług.

Cityboard Media partnerem TikToka

TikTok PartnerEfektem partnerstwa między TikTokiem a Cityboard Media jest możliwość realizowania kampanii reklamowych bez pośredników. Współpraca gwarantuje też możliwość przeprowadzania kampanii na platformach BuzzVideo, TopBuzz, News Republic czy Hello.

Cityboard Media agencją partnerską Meta

Meta PartnerDzięki działaniom naszych ekspertów uzyskaliśmy status agencji partnerskiej Meta (Facebook, Instagram, WhatsApp, Giphy). Wiemy, jak dobrze i efektywnie planować kampanie w środowisku Meta i wykorzystywać to z korzyścią dla klientów.

Cityboard Media partnerem Pinterest Business

Pinterest PartnerNasze doświadczenie w realizowaniu kampanii na Pintereście zaowocowało statusem partnera Pinterest Business. Dzięki temu mamy dostęp do zaawansowanych szkoleń i możemy lepiej planować i realizować kampanie dla naszych klientów.

KONTAKT

Cityboard Media Sp. z o.o.
  ul. Narbutta 30, 02-541 Warszawa
  +48 730 222 500
  +48 22 376 99 00
  office@cityboard.pl
  Pn-Pt 9:00-17:00

NEWSLETTER

Newsletter zawierający aktualności, materiały informacyjne, marketingowe oraz handlowe.
newsletter
Zapisz się na nasz newsletter

Cityboard Media Sp. z o.o.

ul. Narbutta 30, 02-541 Warszawa
+48 730 222 500
+48 22 376 99 00
office@cityboard.pl