oświadczenie, wojewódzki sąd administracyjny, wsa, izba gospodarczej reklamy zewnętrznej, igrz
oświadczenie, wojewódzki sąd administracyjny, wsa, izba gospodarczej reklamy zewnętrznej, igrz

Komentarz do wyroku WSA


W związku z wyrokiem Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego (WSA) unieważniającym w całości łódzką uchwałę krajobrazową, jako Zarząd Cityboard Media chcielibyśmy zwrócić uwagę na istotny aspekt tematu.
Niepokoi nas fakt, że sprawa praw nabytych znalazła się w ogóle poza rozstrzygnięciem WSA, to znaczy sąd w ogóle nie uwzględnił tego zarzutu i jako kompetentne do jego rozstrzygnięcia wskazał Trybunał Konstytucyjny lub sądy powszechne. W ustnych motywach do wyroku WSA stwierdzającego nieważność uchwały WSA powołał się między innymi na naruszenie zasad kompetencyjnych, brak precyzyjnie zdefiniowanych granic stref, dla których określono różne warunki sytuowania tablic i urządzeń reklamowych, oraz na brak określenia warunków dostosowania istniejących tablic i urządzeń reklamowych do zasad określonych w uchwale krajobrazowej. WSA nie rozstrzygnął jednak, czy uchwała narusza prawach nabyte podmiotów, które użytkują wzniesione przez siebie uprzednio legalnie nośniki reklamowe, uznając, że ta sprawa jest poza jego kompetencją. Każde urządzenie reklamowe, które zostało zbudowane zgodnie z prawem i w oparciu o decyzję urzędników, powinno być, zgodnie z konstytucją RP chronione prawem. Uchwała RM Łodzi pominęła ten fakt, a WSA w Łodzi uznał się za niekompetentny do rozstrzygania w tym zakresie, ponieważ dotyczy on materii konstytucyjnej. Z tej przyczyny to bardzo zły wyrok dla całej branży OOH, ponieważ nie rozstrzyga zaistniałych wątpliwości prawnych. Cityboard Media jako jedyna firma z 5 największych podmiotów na polskim rynku OOH, zaskarżyła ww. uchwałę do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego. Żaden z członków Izby Gospodarczej Reklamy Zewnętrznej, ani sama Izba kierowana przez Pana Lecha Kaczonia, nie podjęli się tego kroku.

Zarząd Cityboard Media

 

 

 


Cityboard Media z tytułem Google Partner

Google PartnerReklamy Google Ads nie mają dla nas tajemnic. Dowodem jest status Google Partner, który uzyskaliśmy. Google nadaje takie wyróżnienie firmom, które zrealizowały odpowiednią liczbę efektywnych kampanii, a także wyróżniały się jakością świadczonych usług.

Cityboard Media partnerem TikToka

TikTok PartnerEfektem partnerstwa między TikTokiem a Cityboard Media jest możliwość realizowania kampanii reklamowych bez pośredników. Współpraca gwarantuje też możliwość przeprowadzania kampanii na platformach BuzzVideo, TopBuzz, News Republic czy Hello.

Cityboard Media agencją partnerską Meta

Meta PartnerDzięki działaniom naszych ekspertów uzyskaliśmy status agencji partnerskiej Meta (Facebook, Instagram, WhatsApp, Giphy). Wiemy, jak dobrze i efektywnie planować kampanie w środowisku Meta i wykorzystywać to z korzyścią dla klientów.

Cityboard Media partnerem Pinterest Business

Pinterest PartnerNasze doświadczenie w realizowaniu kampanii na Pintereście zaowocowało statusem partnera Pinterest Business. Dzięki temu mamy dostęp do zaawansowanych szkoleń i możemy lepiej planować i realizować kampanie dla naszych klientów.

KONTAKT

Cityboard Media Sp. z o.o.
  ul. Narbutta 30, 02-541 Warszawa
  +48 730 222 500
  +48 22 376 99 00
  office@cityboard.pl
  Pn-Pt 9:00-17:00

NEWSLETTER

Newsletter zawierający aktualności, materiały informacyjne, marketingowe oraz handlowe.
newsletter
Zapisz się na nasz newsletter

Cityboard Media Sp. z o.o.

ul. Narbutta 30, 02-541 Warszawa
+48 730 222 500
+48 22 376 99 00
office@cityboard.pl