Aktualności

Marketing emocjonalny w e-sklepie


Marcin Wojda i Wiktor Balcer opublikowali na stronach portalu Nowy Marketing tekst ekspercki dotyczący roli emocji w zakupach internetowych. Wyjaśniają w nim między innymi, czym jest mechanizm torowania, reklama wielokanałowa, a także wysiłek poznawczy. Okazuje się, że nie bez znaczenia są fonty użyte do opisu danego produktu w e-sklepie. Wpływają one na decyzje zakupowe i są bezpośrednio związane z emocjami. Fonty ozdobne o skomplikowanym kroju trudniej się czyta i trzeba włożyć większy wysiłek poznawczy, aby poprawnie je odczytać. Większy wysiłek poznawczy obniża afekt do danego produktu i zmniejsza prawdopodobieństwo zakupu. Konsumenci nie lubią informacji trudnych do przeczytania, ponieważ wymagają one większego wysiłku poznawczego.

Marketing emocjonalny opiera się na mechanizmach tworzenia emocjonalnego związku pomiędzy marką/produktem a klientem. Marketing emocjonalny sprzedaje nie produkty i usługi, ale konkretny styl życia i doznania. Kluczową rolę odgrywa tu nie potrzeba, a pożądanie.

 

Cały artykuł dostępny tutaj: Marketing emocjonalny w e-sklepie - Nowy Marketing

 

 


.

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając z witryny, zgadzasz się na ich stosowanie. Jak wyłączyć pliki cookies? Czytaj w zakładce Polityka Prywatności.

Cityboard Media Sp. z o.o., 00-640 Warszawa, ul. Mokotowska 1, Regon: 011355200, NIP: 525-10-03-406, Spółka wpisana przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy, XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000024971 Wysokość kapitału zakładowego 50 000,00 zł.

© 2019 Cityboard Media. All Rights Reserved.