Marketing emocjonalny w e-sklepie

Marketing emocjonalny w e-sklepie


Marcin Wojda i Wiktor Balcer opublikowali na stronach portalu Nowy Marketing tekst ekspercki dotyczący roli emocji w zakupach internetowych. Wyjaśniają w nim między innymi, czym jest mechanizm torowania, reklama wielokanałowa, a także wysiłek poznawczy. Okazuje się, że nie bez znaczenia są fonty użyte do opisu danego produktu w e-sklepie. Wpływają one na decyzje zakupowe i są bezpośrednio związane z emocjami. Fonty ozdobne o skomplikowanym kroju trudniej się czyta i trzeba włożyć większy wysiłek poznawczy, aby poprawnie je odczytać. Większy wysiłek poznawczy obniża afekt do danego produktu i zmniejsza prawdopodobieństwo zakupu. Konsumenci nie lubią informacji trudnych do przeczytania, ponieważ wymagają one większego wysiłku poznawczego.

Marketing emocjonalny opiera się na mechanizmach tworzenia emocjonalnego związku pomiędzy marką/produktem a klientem. Marketing emocjonalny sprzedaje nie produkty i usługi, ale konkretny styl życia i doznania. Kluczową rolę odgrywa tu nie potrzeba, a pożądanie.

 

Cały artykuł dostępny tutaj: Marketing emocjonalny w e-sklepie - Nowy Marketing