Plakaty przeznaczone na nośniki outdoorowe rządzą się swoimi prawami. Powinny one zawierać niewielką ilość informacji – najlepiej jedno krótkie zdanie; liczy się prostota przekazu. Jeśli reklamujemy świąteczne produkty spożywcze, to ważne aby przekaz zawierał przymiotniki opisujące produkt. Dla przykładu: jeśli kawa, to aromatyczna, jeśli czekoladki to delikatne, jeśli napój, to orzeźwiający. Sam layout powinien mieć jeden główny i skupiający uwagę element – np. kubek kawy w świątecznym wydaniu.
Stosowane kolory powinny być żywe, intensywne, tak aby przyciągały wzrok. W przypadku Bożego Narodzenia takim naturalnym kolorem jest czerwień i zieleń, które doskonale wybija się z szarości (grudnie w Polsce już od wielu lat nie są śnieżne). Nie sprawdzają się kolory pastelowe, czy delikatne przejścia tonalne. Jeśli jednak już jest konieczność ich zastosowania, to ważne, aby w projekcie graficznym znajdował się jeden żywy i kontrastujący element - pisze Marcin Stan.
To tylko część tekstu. Cały tekst dostępny tutaj: Świąteczna kampania na OOH - dobre praktyki