Podczas panelu pt. „Nowoczesny marketing - content i emocje” Marcin Wojda i Wiktor Balcer wyjaśnili, między innymi, jaką rolę w marketingu odgrywają emocje, jak łączyć reklamę zewnętrzną z reklamą na Facebooku, czy jak wykorzystać potencjał pozycjonowania stron www. Gościem specjalnym panelu był jeden z najwybitniejszych polskich sportowców, organizator Tour de Pologne, Czesław Lang.
Wiktor Balcer (PR Partner w Cityboard Media, wykładowca na Uniwersytecie SWPS w Warszawie) w wystąpieniu pod tytułem „Marketing i emocje - dlaczego warto łączyć te płaszczyzny” opowiedział o roli emocji w reklamie i przykładach ich zastosowania. – Emocje w marketingu odgrywają niebagatelną rolę. Jeśli przekaz skierowany do klienta nasycimy odpowiednimi emocjami, to będzie on łatwiej zapamiętany. W natłoku marek, produktów i komunikatów jest bardzo trudno się wyróżnić, a to właśnie emocje pozwalają zwrócić na siebie uwagę. Handlowcy czasem mawiają, że kupujemy emocjami, a rozumem usprawiedliwiamy zakup – wyjaśniał Wiktor Balcer. – Nie zawsze jednak chodzi o emocje pozytywne. Emocje negatywne powodują, że głębiej przetwarzamy informacje, a przez to lepiej zapamiętujemy dany komunikat, czy reklamę. Ważne oczywiście, aby same emocje, które ta reklama budzi, wiązały się z produktem – dodawał.
„Od prologu do mety, czyli jak tworzyć nowoczesne kampanie reklamowe” to tytuł wystąpienia Marcina Wojdy (Dyrektor Sprzedaży w Cityboard Media, wykładowca na Uniwersytecie SWPS w Warszawie), który wyjaśniał, co wpływa na efektywność reklamy i marketingu. – Jak dowodzą najnowsze badania przeprowadzone na zlecenie Facebooka, dla Generacji Z i Mileniaslów media społecznościowe i reklama zewnętrzna to podstawowe źródło informacji – ponad dwukrotnie częściej, w porównaniu ze średnią populacji twierdzą, że platformy społecznościowe pomagają im odkrywać nowe produkty. Reklamy na Facebooku i na outdoorze mają znacznie większe prawdopodobieństwo dotarcia do tych młodych odbiorców w porównaniu z reklamami telewizyjnymi i reklamami drukowanymi – mówił Marcin Wojda.
Spotkanie zakończyło wystąpienie Czesława Langa, jednego z najwybitniejszych polskich sportowców, organizatora Tour de Pologne, największego w Polsce wyścigu kolarskiego, należącego do UCI Pro Tour. W wystąpieniu pod tytułem „Pasja, rywalizacja, profesjonalizm - marketing sportowy w praktyce”, Czesław Lang przedstawił swoje doświadczenia związane z przygotowaniem i promowaniem jednej z największych imprez sportowych w naszym kraju.
Cityboard Media na kongresie zaprezentował się po raz piąty. Nie zabraknie nas również na jubileuszowym, 10 Kongresie MŚP, który zaplanowano na 2020 rok.