Miesięcznik Forbes opublikował w listopadowym wydaniu advertorial przygotowany przez Cityboard Media. Tekst poświęcony jest Ustawie krajobrazowej i powstających w oparciu o nią uchwał krajobrazowych.
Kraków, Łódź, Gdańsk, Szczecin - kolejne miasta opracowują projekty uchwał krajobrazowych. To, co pierwotnie miało porządkować przestrzeń, w praktyce wprowadza chaos prawny, może uruchomić lawinę pozwów wobec samorządów, a także naraża na utratę dochodów ogromną rzeszę podmiotów.
Artykuł opisuje między innymi dobre i złe praktyki w zakresie prac nad uchwałami, a także konsekwencje jakie może wywołać wdrażanie niektórych pomysłów.
Jak można się domyślać, skutki przegłosowania uchwał takich jak ta w Krakowie, mogą być bardzo kosztowne dla samorządów. Na łamach prasy przedstawiciele branży już zapowiedzieli, że skorzystają z drogi sądowej. Samorządy czeka zatem lawina pozwów o odszkodowania, ponieważ prawo będzie działało wstecz, uniemożliwiając firmom prowadzenie legalnej działalności gospodarczej.
Cały wywiad dostępny tutaj: USTAWA KRAJOBRAZOWA