Akcja ma także zachęcić ludzi do korzystania z fachowej wiedzy z zakresu klimatu. Propagowaniem takowej zajmuje się portal Naukaoklimacie.pl. Problem zmian klimatycznych na naszej planecie to jedno z najważniejszych wyzwań XXI wieku. Opublikowany właśnie raport Międzyrządowego Panelu ds. Zmian Klimatu przy ONZ (IPCC) nie pozostawia złudzeń. Jeśli nie zaczniemy działać natychmiast, czeka nas klimatyczna katastrofa. Mamy 12 lat, żeby zatrzymać globalne ocieplenie na poziomie 1,5 st. Jeśli wzrośnie do 3 st. czeka nas katastrofa ekologiczna. Podobne wnioski płyną z raportu "Polityka ekologiczna państwa 2030", który opisuje konsekwencje zmian klimatycznych w Polsce. Coraz częstsze nawałnice, silne wiatry, trąby powietrzne, obszary zagrożone pustynnieniem (np. województwo łódzkie), suszą (Kujawy), czy powodzią (Doliny Wisły, Noteci i Drwęcy) – to tylko kilka przykładów konsekwencji emisji do atmosfery CO2.
Polska już w grudniu będzie gospodarzem COP 24, czyli Konferencji Narodów Zjednoczonych w Sprawie Zmian Klimatu. To doskonała okazja do społecznej dyskusji o wyborach życiowych, polityki państwa i niezbędnych zmian. – Zdecydowaliśmy się na uruchomienie kampanii, bo warto wspierać tak ważne inicjatywy. W naszym przekonaniu problem zmian klimatycznych dotyczy wszystkich ludzi – jest to zagadnienie egzystencjalne, a nie tylko środowiskowe. Przygotowaliśmy plakaty, które w prosty i jasny sposób mówią o konsekwencjach zmian klimatycznych wywołanych przez CO2. W projekcie wykorzystana jest także graficzna gra słów „Co zmienia klimat – CO2 zmienia klimat”. George Marshall z Climate Outreach zwrócił uwagę, że ludzie nie akceptują zmian klimatycznych, ponieważ chcą uniknąć lęku, jaki generuje i głębokich zmian, jakich wymaga. Aktywnie spiskujemy ze sobą i mobilizujemy nasze własne uprzedzenia, aby utrzymywać je na stałe w tle. Wierzmy, że nasza kampania pomoże zmienić ten stan rzeczy – mówi Marcin Stan, Członek Zarządu Cityboard Media. – Dzięki inicjatywie Cityboard Media mamy nadzieję dotrzeć do osób, które do tej pozy pozostawały poza zasięgiem oddziaływania portalu Naukaoklimacie.pl. Uważamy to za szalenie ważne ze względu na znaczenie globalnego ocieplenia dla nas wszystkich i na ogromną liczbę nieporozumień co do stanu wiedzy w tym zakresie. W przestrzeni medialnej i wśród ludzi krąży wiele nieprawdziwych opinii na temat samego globalnego ocieplenia, klimatu, stopnia zrozumienia procesów, które nim sterują i są odpowiedzialne za aktualne i przeszłe zmiany klimatyczne. Nasz portal daje każdemu możliwość szybkiego skonfrontowania zasłyszanych opinii ze stanem wiedzy naukowej i zrozumienie, że obecne globalne ocieplenie to w całości efekt antropogeniczny – dodaje prof. dr hab. Szymon Malinowski, jeden z założycieli i redaktorów portalu.
Kampania będzie miała charakter outdoorowy i digitalowy. Zaplanowana jest na 300 nośnikach cityboard (6x3 metra), a także na 50 nośnikach supercityboard (12x4 metra). Plakaty od początku listopada zawisną we wszystkich największych miastach w Polsce. Ich ekspozycja potrwa dwa miesiące. W kampanii wykorzystanych będzie 6 różnych motywów graficznych. Każdy odnosi się do jednego z wybranych zagrożeń wynikających ze zmian klimatycznych – wzrostu średniej temperatury Ziemi, zjawisk ekstremalnych, powstawania powodzi, coraz częstszych suszy, zaburzenia ekosystemów i wzrostu zagrożeń epidemiologicznych. Kampania outdoorowa będzie wsparta działaniami w social mediach.