Dzięki zmianie oświetlenia billboardów Cityboard Media w 2021 r. przyczynił się do wyemitowała do atmosfery ponad 8 ton mniej CO2.
W minionym roku postanowiliśmy wymienić oświetlenie na swoich nośnikach reklamowych. Dotychczasowe lampy są sukcesywnie zastępowane oświetleniem LED. – Dzięki ścisłej współpracy Cityboard Media z inżynierami znającymi doskonale specyfikę outdooru, powstały lampy Canaluminair W/B 14-02. Gwarantują one minimalny pobór mocy (34 W), a przy tym równomierne oświetlenie ekranu – mówi Marcin Stan, Członek Zarządu Cityboard Media. Minimalny pobór mocy (lampa zużywa wielokrotnie mniej energii niż poprzednio stosowany model), to oczywiście mniejsze zużycie energii, a co za tym idzie zmniejszenie emisji CO2. – Według naszych wyliczeń, zastosowanie energooszczędnych lamp na 1/3 sieci naszych nośników, przełożyło się na zmniejszenie rocznej emisji CO2 aż o ponad 8 ton w 2021 r. Cieszymy się z tego faktu, ponieważ rozwiązania ekologiczne od lat są wdrażane w naszej firmie. Przypomnę choćby ekoplakat, który po wykorzystaniu w kampaniach reklamowych przerabiamy na plecaki, nerki, worki, czy torby, które trafiają do naszych klientów – dodaje Marcin Stan.
Wskaźnik emisyjności wylicza Krajowy Ośrodek Bilansowania i Zarządzania Emisjami Zespół Zarządzania Krajową Bazą
(raport dostępny pod adresem: kobize.pl/Wskazniki_emisyjnosci_grudzien_2021.pdf).
Wspomniana lampa Canaluminair W/B 14-02 w 2019 została nagrodzona przez Business Centre Club Medalem Europejskim.
Świąteczna kampania marki Play na nośniku oświetlonym nową lampą.
W 2022 roku planujemy sukcesywnie wymieniać oświetlenie na pozostałych nośnikach reklamowych w swojej sieci.