
Microsoft Ads w praktyce
- Odsłon: 1117
Microsoft Advertising, wcześniej znany jako Bing Ads, to usługa reklamowa oferowana przez Microsoft. Jest konkurencją dla Google Ads, umożliwiając firmom wyświetlanie swoich reklam na stronach wyników wyszukiwania Bing, Yahoo! i partnerów Microsoftu. Jak zaplanować kampanię w Microsoft Ads?
Zasady planowania kampanii nie różną się zasadniczo od tych znanych z narzędzi Google. Reklamodawcy mogą zarządzać swoimi kampaniami, ustalać budżety, wybierać słowa kluczowe i określać, gdzie ich reklamy będą się pojawiać. Pomimo że wyszukiwarki Bing i Yahoo nie są w Polsce tak popularne jak wyszukiwarka Google, warto uwzględnić Microsoft Advertising w planach marketingowych, bo to efektywne narzędzia, które gwarantują niższe niż Google stawki za kliknięcie i łatwość w wyświetlaniu się na topowych miejscach w wyszukiwarce.
Rodzaje reklam Microsoft Advertising
Microsoft Advertising to nie tylko reklamy tekstowe, ale również reklamy displayowe, multimedialne, produktowe i promujące aplikacje. Daje to reklamodawcom elastyczność w promowaniu swoich produktów i usług, w zależności od indywidualnych potrzeb i celów biznesowych. Ponadto platforma ta dysponuje unikatowymi narzędziami i funkcjami analitycznymi, które pomagają reklamodawcom optymalizować i mierzyć skuteczność ich kampanii reklamowych.
Jak działają reklamy Microsoft Advertising?
Reklamy Microsoft Advertising możemy podzielić na formaty tekstowe, multimedialne, reklamy aplikacji, produktowe i display.
-
Reklamy tekstowe
Urządzenia: PC, tablety i smartfony
Forma rozliczenia: CPC, czy płacimy za kliknięcie w reklamę
Umiejscowienie: wyszukiwarki Bing, Yahoo i MSN oraz wyszukiwarki na stronach partnerów
Kierowanie: na wybrane słowa kluczowe do odbiorców szukających informacji na temat produktu lub usługi.
Reklamy tekstowe najczęściej przybierają formę elastycznych reklam w wyszukiwarce, wyświetlanych z rozszerzeniami, które umożliwiają reklamodawcom zamieszczanie dodatkowych informacji o firmie, takich jak lokalizacja, numer telefonu, ceny, promocje, obrazy czy linki do podstron.
-
Reklamy multimedialne
Urządzenia: PC, tablety i smartfony
Forma rozliczenia: CPC, czy płacimy za kliknięcie w reklamę
Umiejscowienie: wyszukiwarki Bing, Yahoo i MSN oraz wyszukiwarki na stronach partnerów
Kierowanie: na wybrane słowa kluczowe do odbiorców szukających informacji na temat produktu lub usługi
Responsywny format reklamy ma na celu pomóc marce zwiększyć widoczność i ukształtowanie unikatowego przekazu. Duże obrazy, umieszczane po prawej stronie wyszukiwarki, przyciągają wzrok i zwiększają skuteczność reklamy. Dodatkowo, na danej pozycji prezentowane są wyłącznie treści od jednego reklamodawcy.
-
Reklamy promujące aplikacje w wyszukiwarce
Urządzenia: smartfony i tablety
Forma rozliczenia: CPC, czy płacimy za kliknięcie w reklamę
Umiejscowienie: wyszukiwarka Bing i Yahoo, po prawej stronie wyników tekstowych
Kierowanie: na wybrane słowa kluczowe do odbiorców szukających informacji na temat produktu lub usługi
Celem reklam jest zachęcenie użytkowników do zainstalowania promowanej aplikacji. Wyświetlane są one w widocznym miejscu, po prawej stronie wyników wyszukiwań Bing i Yahoo, co zwiększa prawdopodobieństwo kliknięcia. Ta forma reklamy jest szczególnie korzystna dla deweloperów aplikacji mobilnych.
-
Reklamy produktowe
Urządzenia: PC, tablety i smartfony
Forma rozliczenia: CPC, czy płacimy za kliknięcie w reklamę
Umiejscowienie: wyszukiwarka Bing i sieć reklamowa Microsoft
Przeznaczone dla właścicieli sklepów internetowych. Realizacja tej kampanii wymaga przesłania szczegółowych danych o produktach do Microsoft Merchant Center. Każda reklama prezentuje zdjęcie i nazwę produktu, cenę oraz nazwę sklepu. Spotkać je można w karcie „Zakupy” wyszukiwarki Bing, powyżej tekstowych wyników wyszukiwania, w karcie „Obrazy” oraz na stronach partnerów w sieci wyszukiwania Microsoft.
-
Reklamy display
Urządzenia: PC, tablety i smartfony
Forma rozliczenia: CPC i CPM, czy płacimy za kliknięcie w reklamę lub za tysiąc wyświetleń
Umiejscowienie: sieć reklamowa Microsoft (ponad 600 000 witryn i aplikacji mobilnych), w tym MSN, Microsoft Outlook, Microsoft Edge
Reklamy display będą trafiać do odbiorców korzystających z witryn i aplikacji znajdujących się w sieci reklamowej Microsoft. Reklamy można kierować do określonych odbiorców na podstawie danych demograficznych, geograficznych i behawioralnych. Ten rodzaj reklamy ma na celu zwiększenie sprzedaży, liczby potencjalnych klientów, budowanie świadomość marki, produktu i usługi.
Reklamy display mogą przybierać różne formy, od reklam banerowych po pełnoekranowe, natywne i wideo.
Microsoft Advertising – obrazy, audio, wideo, animacje
Oczywiście materiały reklamowe nie mogą być przypadkowe i muszą spełniać standardy dostawcy.
-
Obrazy
Zamieszczane obrazy muszą spełniać ogólne standardy branżowe. Nie mogą być zamazane, zaciemnione i nieczytelne. Powinny charakteryzować się jak najwyższą jakością i rozdzielczością. Bezpośredni związek między promowanym produktem a obrazem jest niezbędny. Wykorzystany obraz musi być związany z promowanym produktem i tematem kampanii, eliminując ryzyko wprowadzenia konsumenta w błąd. Logo marki powinno być aktualne i pasować do promowanego produktu lub usługi.
W przypadku reklam prezentujących wiele produktów i cen, spójność obrazów pod względem jakości, tematyki i trafności jest kluczowa. Obrazy powinny być zrozumiałe, nie przytłaczając przestrzeni reklamowej. Zamieszczanie treści o charakterze politycznym, religijnym lub wulgarnym jest niedozwolone, a obrazy nie mogą zawierać symboli mowy nienawiści.
-
Audio
Użytkownicy mają prawo kontrolować dźwięk w wyświetlanych reklamach. Dotyczy to zarówno treści samej reklamy, jak i strony docelowej – przycisk umożliwiający wyciszenie powinien być łatwo widoczny i dostępny.
Dźwięk towarzyszący reklamie musi być zgodny z przyjętymi normami i wytycznymi branży reklamowej.
-
Wideo
Treść wideo powinna ściśle nawiązywać do reklamowanego produktu, usługi, czy marki, budując spójny i wiarygodny przekaz dla odbiorcy. W przypadkach, gdy nie mamy do czynienia z obrazem wideo CTV czy reklamą PreRoll, użytkownik powinien posiadać pełną kontrolę nad oglądanym materiałem, zarówno w ramach treści reklamy, jak i na stronie docelowej. Taka zasada zapewnia, że odbiorca nie czuje się manipulowany, a reklama zdobywa jego zaufanie.
-
Animacje
Długość animacji nie powinna przekraczać 30 sekund. Dotyczy to zarówno klasycznych animacji, jak i tych zapętlanych.
Microsoft Advertising – podsumowanie
Microsoft Advertising (wcześniej Bing Ads ) umożliwia firmom promowanie produktów i usług w wynikach wyszukiwania Bing, Yahoo! oraz partnerów Microsoftu. Platforma oferuje różnorodne typy reklam, od tekstowych po multimedialne, dostosowane do różnych urządzeń i celów marketingowych. Chociaż Bing i Yahoo nie dominują w Polsce, ich udział w rynku wzrasta, a atrakcyjne stawki reklamowe sprawiają, że Microsoft Advertising to atrakcyjne medium reklamowe.
Wprowadź innowacje w Twoim biznesie i postaw na kampanię w Microsoft Advertising! Napisz do nas, a zaplanujemy dla Ciebie kampanię!