Najczęściej czytane
Microsoft Ads w praktyce

Microsoft Ads w praktyce

Microsoft Advertising, wcześniej znany jako Bing Ads, to usługa reklamowa oferowana przez Microsoft. Jest konkurencją dla Google Ads, umożliwiając firmom wyświetlanie swoich reklam na stronach wyników wyszukiwania Bing, Yahoo! i partnerów Microsoftu. Jak zaplanować kampanię w Microsoft Ads?

Zasady planowania kampanii nie różną się zasadniczo od tych znanych z narzędzi Google. Reklamodawcy mogą zarządzać swoimi kampaniami, ustalać budżety, wybierać słowa kluczowe i określać, gdzie ich reklamy będą się pojawiać. Pomimo że wyszukiwarki Bing i Yahoo nie są w Polsce tak popularne jak wyszukiwarka Google, warto uwzględnić Microsoft Advertising w planach marketingowych, bo to efektywne narzędzia, które gwarantują niższe niż Google stawki za kliknięcie i łatwość w wyświetlaniu się na topowych miejscach w wyszukiwarce.

 

Rodzaje reklam Microsoft Advertising

Microsoft Advertising to nie tylko reklamy tekstowe, ale również reklamy displayowe, multimedialne, produktowe i promujące aplikacje.​ Daje to reklamodawcom elastyczność w promowaniu swoich produktów i usług, w zależności od indywidualnych potrzeb i celów biznesowych. Ponadto platforma ta dysponuje unikatowymi narzędziami i funkcjami analitycznymi, które pomagają reklamodawcom optymalizować i mierzyć skuteczność ich kampanii reklamowych.

 

Microsoft - Cityboard Digital

 

Jak działają reklamy Microsoft Advertising?

Reklamy Microsoft Advertising możemy podzielić na formaty tekstowe, multimedialne, reklamy aplikacji, produktowe i display.

  • Reklamy tekstowe

Urządzenia: PC, tablety i smartfony​

Forma rozliczenia: CPC, czy płacimy za kliknięcie w reklamę​

Umiejscowienie: wyszukiwarki Bing, Yahoo i MSN oraz wyszukiwarki na stronach partnerów​

Kierowanie: na wybrane słowa kluczowe do odbiorców szukających informacji na temat produktu lub usługi​.

Reklamy tekstowe najczęściej przybierają formę elastycznych reklam w wyszukiwarce, wyświetlanych z rozszerzeniami, które umożliwiają reklamodawcom zamieszczanie dodatkowych informacji o firmie, takich jak lokalizacja, numer telefonu, ceny, promocje, obrazy czy linki do podstron.

  • Reklamy multimedialne

Urządzenia: PC, tablety i smartfony​

Forma rozliczenia: CPC, czy płacimy za kliknięcie w reklamę​

Umiejscowienie: wyszukiwarki Bing, Yahoo i MSN oraz wyszukiwarki na stronach partnerów​

Kierowanie: na wybrane słowa kluczowe do odbiorców szukających informacji na temat produktu lub usługi

Responsywny format reklamy ma na celu pomóc marce zwiększyć widoczność i ukształtowanie unikatowego przekazu. Duże obrazy, umieszczane po prawej stronie wyszukiwarki, przyciągają wzrok i zwiększają skuteczność reklamy. Dodatkowo, na danej pozycji prezentowane są wyłącznie treści od jednego reklamodawcy.

  • Reklamy promujące aplikacje w wyszukiwarce

Urządzenia: smartfony i tablety​

Forma rozliczenia: CPC, czy płacimy za kliknięcie w reklamę​

Umiejscowienie: wyszukiwarka Bing i Yahoo, po prawej stronie wyników tekstowych​

Kierowanie: na wybrane słowa kluczowe do odbiorców szukających informacji na temat produktu lub usługi​

Celem reklam jest zachęcenie użytkowników do zainstalowania promowanej aplikacji. Wyświetlane są one w widocznym miejscu, po prawej stronie wyników wyszukiwań Bing i Yahoo, co zwiększa prawdopodobieństwo kliknięcia. Ta forma reklamy jest szczególnie korzystna dla deweloperów aplikacji mobilnych.

  • Reklamy produktowe

Urządzenia: PC, tablety i smartfony​

Forma rozliczenia: CPC, czy płacimy za kliknięcie w reklamę​

Umiejscowienie: wyszukiwarka Bing i sieć reklamowa Microsoft

Przeznaczone dla właścicieli sklepów internetowych. Realizacja tej kampanii wymaga przesłania szczegółowych danych o produktach do Microsoft Merchant Center. Każda reklama prezentuje zdjęcie i nazwę produktu, cenę oraz nazwę sklepu. Spotkać je można w karcie „Zakupy” wyszukiwarki Bing, powyżej tekstowych wyników wyszukiwania, w karcie „Obrazy” oraz na stronach partnerów w sieci wyszukiwania Microsoft.

  • Reklamy display

Urządzenia: PC, tablety i smartfony​

Forma rozliczenia: CPC i CPM, czy płacimy za kliknięcie w reklamę​ lub za tysiąc wyświetleń

Umiejscowienie: sieć reklamowa Microsoft (ponad 600 000 witryn i aplikacji mobilnych), w tym MSN, Microsoft Outlook, Microsoft Edge​

Reklamy display będą trafiać do odbiorców korzystających z witryn i aplikacji znajdujących się w sieci reklamowej Microsoft. Reklamy można kierować do określonych odbiorców na podstawie danych demograficznych, geograficznych i behawioralnych. Ten rodzaj reklamy ma na celu zwiększenie sprzedaży, liczby potencjalnych klientów, budowanie świadomość marki, produktu i usługi.

Reklamy display mogą przybierać różne formy, od reklam banerowych po pełnoekranowe, natywne i wideo.

 

Microsoft Advertising – obrazy, audio, wideo, animacje

Oczywiście materiały reklamowe nie mogą być przypadkowe i muszą spełniać standardy dostawcy.

  • Obrazy

Zamieszczane obrazy muszą spełniać ogólne standardy branżowe. Nie mogą być  zamazane, zaciemnione i nieczytelne. Powinny charakteryzować się jak najwyższą jakością i rozdzielczością. Bezpośredni związek między promowanym produktem a obrazem jest niezbędny. Wykorzystany obraz musi być związany z promowanym produktem i tematem kampanii, eliminując ryzyko wprowadzenia konsumenta w błąd. Logo marki powinno być aktualne i pasować do promowanego produktu lub usługi.

W przypadku reklam prezentujących wiele produktów i cen, spójność obrazów pod względem jakości, tematyki i trafności jest kluczowa. Obrazy powinny być zrozumiałe, nie przytłaczając przestrzeni reklamowej. Zamieszczanie treści o charakterze politycznym, religijnym lub wulgarnym jest niedozwolone, a obrazy nie mogą zawierać symboli mowy nienawiści.

  • Audio

Użytkownicy mają prawo kontrolować dźwięk w wyświetlanych reklamach. Dotyczy to zarówno treści samej reklamy, jak i strony docelowej – przycisk umożliwiający wyciszenie powinien być łatwo widoczny i dostępny.

Dźwięk towarzyszący reklamie musi być zgodny z przyjętymi normami i wytycznymi branży reklamowej.

  • Wideo

Treść wideo powinna ściśle nawiązywać do reklamowanego produktu, usługi, czy marki, budując spójny i wiarygodny przekaz dla odbiorcy. W przypadkach, gdy nie mamy do czynienia z obrazem wideo CTV czy reklamą PreRoll, użytkownik powinien posiadać pełną kontrolę nad oglądanym materiałem, zarówno w ramach treści reklamy, jak i na stronie docelowej. Taka zasada zapewnia, że odbiorca nie czuje się manipulowany, a reklama zdobywa jego zaufanie.

  • Animacje

Długość animacji nie powinna przekraczać 30 sekund. Dotyczy to zarówno klasycznych animacji, jak i tych zapętlanych.

 

Microsoft Advertising – podsumowanie

Microsoft Advertising (wcześniej Bing Ads ) umożliwia firmom promowanie produktów i usług w wynikach wyszukiwania Bing, Yahoo! oraz partnerów Microsoftu. Platforma oferuje różnorodne typy reklam, od tekstowych po multimedialne, dostosowane do różnych urządzeń i celów marketingowych. Chociaż Bing i Yahoo nie dominują w Polsce, ich udział w rynku wzrasta, a atrakcyjne stawki reklamowe sprawiają, że Microsoft Advertising to atrakcyjne medium reklamowe.

Wprowadź innowacje w Twoim biznesie i postaw na kampanię w Microsoft Advertising! Napisz do nas, a zaplanujemy dla Ciebie kampanię!

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

 


Cityboard Media z tytułem Google Partner

Google PartnerReklamy Google Ads nie mają dla nas tajemnic. Dowodem jest status Google Partner, który uzyskaliśmy. Google nadaje takie wyróżnienie firmom, które zrealizowały odpowiednią liczbę efektywnych kampanii, a także wyróżniały się jakością świadczonych usług.

Cityboard Media partnerem TikToka

TikTok PartnerEfektem partnerstwa między TikTokiem a Cityboard Media jest możliwość realizowania kampanii reklamowych bez pośredników. Współpraca gwarantuje też możliwość przeprowadzania kampanii na platformach BuzzVideo, TopBuzz, News Republic czy Hello.

Cityboard Media agencją partnerską Meta

Meta PartnerDzięki działaniom naszych ekspertów uzyskaliśmy status agencji partnerskiej Meta (Facebook, Instagram, WhatsApp, Giphy). Wiemy, jak dobrze i efektywnie planować kampanie w środowisku Meta i wykorzystywać to z korzyścią dla klientów.

Cityboard Media partnerem Pinterest Business

Pinterest PartnerNasze doświadczenie w realizowaniu kampanii na Pintereście zaowocowało statusem partnera Pinterest Business. Dzięki temu mamy dostęp do zaawansowanych szkoleń i możemy lepiej planować i realizować kampanie dla naszych klientów.

KONTAKT

Cityboard Media Sp. z o.o.
  ul. Narbutta 30, 02-541 Warszawa
  +48 730 222 500
  +48 22 376 99 00
  office@cityboard.pl
  Pn-Pt 9:00-17:00

NEWSLETTER

Newsletter zawierający aktualności, materiały informacyjne, marketingowe oraz handlowe.
newsletter
Zapisz się na nasz newsletter

Cityboard Media Sp. z o.o.

ul. Narbutta 30, 02-541 Warszawa
+48 730 222 500
+48 22 376 99 00
office@cityboard.pl