Reklama na Tinderze

Reklama na Tinderze

Pozytywne emocje, szybkie decyzje i atrakcyjny content – takie wrażenia zapewnia Tinder. Kampanie reklamowe w tej aplikacji, to doskonały pomysł np. dla branży spożywczej lub motoryzacyjnej, bo jak pokazują dane, z Tindera korzystają głównie mężczyźni.

 

Reklama na Tinderze – dlaczego warto

Dlaczego warto zainwestować w reklamę na Tinderze? To bardzo rozbudowana aplikacja charakteryzująca się, między innymi, łatwością nawiązywania nowych znajomości z bliskiej okolicy oraz całego świata. Tinder został uruchomiony w 2012 roku przez Joe Munoza, Seana Rada, Whitney Wolfe, Chrisa Gulczynskiego oraz Jonathana Badeena. Z angielskiego "tinder" oznacza "podpałkę", "punkt zapalny" i tak też ma działać aplikacja, czyli rozpalać znajomości. Aplikacja spotkała się z ciepłym przyjęciem na rynku amerykańskim. Pozwoliło to twórcom rozwinąć aplikację i wprowadzić ją na rynek światowy. Tinder traktowany jest jako platforma do zawiązywania przyjaźni, natomiast coraz częściej staje się też narzędziem umożliwiającym znalezienie partnera/partnerki i rozwijanie więzi miłosnych. Korzystanie z podstawowych funkcji aplikacji jest bezpłatne, ale osoby zainteresowane mogą zainwestować w płatne subskrypcje, aby odblokować więcej funkcji, które oferuje narzędzie. Tinder to nie tylko wiadomości tekstowe. Od pewnego czasu, możliwe jest również połączenie na żywo z drugą osobą. Funkcja ta nazwana została „Face to Face”.

 

Reklama na Tinderze – możliwości reklamowe

Tinder ma ponad 57 milionów zarejestrowanych użytkowników pochodzących ze 190 krajów [1]. W Polsce z tej aplikacji korzysta blisko 800 000 ludzi. Tinder dostępny jest za darmo w sklepach App Store i Google Play Store lub w wersji na przeglądarki, ale użytkownik ma możliwość wykupienia pakietów plus, gold i platinum. Minimalny wiek uprawniający do korzystania z Tindera to 18 lat, natomiast powyżej tego wieku z aplikacji mogą korzystać wszyscy użytkownicy.

Badania wykazują, że 76% użytkowników pochodzi z obszarów miejskich, a tylko 24% z obszarów wiejskich [2]. Oznacza to, że przygotowana reklama dotrze do wielu użytkowników bez względu na ich lokalizację czy miejsce zamieszkania. Osoby zarejestrowane na danej platformie, dostępne są praktycznie 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu. W drodze do pracy, szkoły, oczekując na autobus, w kolejce do lekarza, w sklepie – w każdej chwili mogą włączyć aplikację i natrafić na reklamę.

[1] Statystyki użytkowania i przychody Tindera (2021) - Marketing Affde - (dostęp: 10.01.2022)
[2] Statystyki użytkowania i przychody Tindera (2021) - Marketing Affde - (dostęp: 10.01.2022)

 

Reklama na Tinderze – formy i formaty

Tinder oferuje kilka typów formatów reklamowych. Pierwszym z oferowanych jest „Native Display”. Wygląda jak zwykła karta profilu użytkownika, ale na celu ma zwiększenie zaangażowania wśród docelowych użytkowników na dużą skalę. Co oznacza to w praktyce? Na pewno dużą klikalność reklamy. Zalogowani przeglądając aplikację mogą celowo lub zupełnym przypadkiem włączyć odnośnik, który przekieruje ich do odpowiedniej strony.

Drugim oferowanym formatem jest „Native Video”. Daje on możliwość pokazania swojej marki milionom użytkowników Tindera, wykorzystując wideo przyciągające wzrok i słuch. Materiał taki ma na celu zachęcić użytkowników do działania. Tak jak w przypadku „Native Display”, format reklamy wygląda jak zwykła karta profilu użytkownika.

Trzecim formatem jest „Sponsored inbox Messager”. Najbardziej widoczne miejsce, pojawiające się u góry skrzynki odbiorczej każdego docelowego użytkownika. Umożliwia reklamodawcom bezpośrednie wysłanie wiadomości do użytkowników Tindera i przyciągnięcie ich uwagi. Jednym kliknięciem mogą oni otworzyć reklamę, aby przeczytać komunikat marki, wraz z linkiem do dowolnej strony docelowej. Reklama pozostaje w skrzynce odbiorczej użytkownika przez czas trwania kampanii.

Reklama na Tinderze - podsumowanie

Podsumowując, Tinder to bardzo dobre narzędzie, które wypromuje markę i zapewni jej rozpoznawalność. Aplikacja ciągle będzie się rozwijać i z każdym dniem rejestrować nowe osoby. W 2019 roku 67 proc. polskich użytkowników Tindera stanowili mężczyźni [3]. Pandemia sprawiła, że Tinder zaczął lawinowo pozyskiwać nowych użytkowników. Marki coraz częściej korzystają z tego rozwiązania, bo widzą w nim potencjał. Dobrym pomysłem zatem będzie kampania skierowana do męskiej części użytkowników (branża spożywcza, fit, motoryzacyjna, sport), którzy są szczególnie aktywni na Tinderze. Nie oznacza to jednak, że nie warto tu reklamować produktów dla kobiet. Idealną okazją do przeprowadzenia kampanii na Tinderze są zbliżające się walentynki.

Kampanię w tym medium realizowaliśmy między innymi dla stacji RMF Maxxx.

Myślisz o kampanii na Tinderze? Napisz do nas.

* Pola wymagane

captcha

Informacje na temat przetwarzania przez Cityboard Media Sp. z o. o. danych osobowych przekazanych za pomocą powyższego formularza kontaktowego znajdują się w Polityce Prywatności.


AKTUALNOŚCI BANK WIEDZY POMOC KARIERA POLITYKA PRYWATNOŚCI STREFA KLIENTA

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając z witryny, zgadzasz się na ich stosowanie. Czytaj więcej: Polityka Prywatności.
Cityboard Media Sp. z o.o., ul. Narbutta 30, 02-541 Warszawa. Regon: 011355200, NIP: 5251003406. Spółka wpisana przez Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy, XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000024971. Wysokość kapitału zakładowego 50 000,00 PLN.
© 2022 Cityboard Media. All Rights Reserved.