Grupy na Facebooku
- Odsłon: 6658
Jak budować grupy na Facebooku, czyli poradnik dla początkujących
Grupy na Facebooku to doskonałe narzędzie do budowania relacji z klientami i ze współpracownikami. Aby jednak to narzędzie było skuteczne, konieczne jest zastosowanie kilku zasad.
Początki w budowaniu grup na Facebooku nie są łatwe. O ile stworzenie grupy w ramach miejsca pracy może być łatwiejsze, o tyle zbudowanie dużej społeczności skupionej wokół wybranej tematyki to już zadanie dużo trudniejsze. Dlaczego? Ponieważ wymaga czasu, zaangażowania, moderacji i cierpliwości. Inną kwestią jest fakt, że bardzo wiele tematów jest już zagospodarowanych przez prężnie działające grupy. Co zatem zrobić, aby dobrze zacząć i rozkręcić nową grupę?
Zasada nr 1: zadaj sobie pytanie – po co mi grupa?
To punkt wyjścia do całej zabawy. Dlaczego grupa ma powstać? Jaki cel jej przyświeca? Czy ma być elementem wspierającym sprzedaż czy wizerunek firmy? Czy ma to być forma inspiracji? Czy ma służyć wymianie informacji? Odpowiedź na te fundamentalne pytania pozwoli określić, kto będzie grupą docelową naszego przedsięwzięcia i rozpisać plan postów, aktywności, tematów, cyklów itd.
Zasada nr 2: bez ludzi nie ma grupy
To największa wartość całego przedsięwzięcia, bez którego nawet najlepszy content nie będzie miał szansy zaistnienia. Facebook daje możliwość utworzenia grupy otwartej, zamkniętej lub tajnej (nie pojawia się w polu wyszukiwania). W grupach zamkniętych to administrator może decydować, kto zostanie do niej dołączony. Często stosowanymi barierami wstępu są np. ankiety lub subskrypcja newslettera. Do grupy można także zapraszać swoich znajomych. Facebook w prawej kolumnie tworzy okno „Zaproś członków”, gdzie mamy zarówno sugerowanie osoby, jak i okno wyszukiwania znajomych.
Zasada nr 3: unikaj spamu
Nikt nie lubi sytuacji w której trzeba przedzierać się przez morze ofert i niepotrzebnych informacji. Spam i przesadna ilość treści reklamowych skutecznie odstraszają użytkowników i sprawiają, że w ich odczuciu grupa jest najzwyczajniej nieużyteczna (choć oczywiście są też grupy, które mają za zadanie generowanie ofert, np. Praca w mediach, czy Praca w Warszawie). Na grupy trafiają ludzie, którzy bardzo często poszukują porad, wskazówek, czy kontaktów. Zamieszczanie tak zwanego śmieciowego contentu skutkuje brakiem zainteresowania ze strony użytkowników i krytyczne komentarze. Warto więc postawić na treści i tematy wysokiej jakości, które nie są omawiane na innych grupach.
Jak pokazują doświadczenia administratorów grup magiczna bariera liczby użytkowników powyżej której grupa zaczyna już „żyć” sama, to 500. Powyżej tej liczby czynności aktywizacyjne nie są już tak niezbędne. Chcesz wiedzieć więcej na temat Facebooka? Potrzebujesz wsparcia w prowadzeniu profilu? Napisz do nas. Pomożemy.