Zmiana identyfikacji wizualnej związana jest z rozwojem firmy i wejściem w sektor reklamy digitalowej. – Dział digitalowy rozwija się bardzo dynamicznie i postanowiliśmy w związku z tym, zaakcentować zmianę w naszej tożsamości – mówi Marcin Stan, członek zarządu firmy. – Cityboard wywodzi się z reklamy outdoorowej. Natomiast widzimy, że klienci oczekują szerszego wachlarza usług, więc mamy dla nich digital, tak aby mogli wykorzystać synergię mediów. W tym sektorze widzimy przyszłość – dodaje.
Logotyp
Nowa identyfikacja wizualna jest połączeniem tradycji i nowoczesności. Oko, znane z poprzednich naszych logotypów, zostało odświeżone.
Sygnet przesunięto z prawej na lewą stronę znaku graficznego. – Sygnety zawierające wiele drobnych elementów są słabo czytelne w social mediach. Postanowiliśmy nasz sygnet oczyścić i nadać mu prosty, ale sugestywny kształt oka, w którym mamy literę „C” a także źrenicę. Łączymy zatem digitalową nowoczesność z outdoorowymi korzeniami – wyjaśnia Marcin Stan. Font użyty w logotypie to Montserrat.
Warianty
Z podstawowego logotypu znika słowo „media”, będzie ono zastępowane różnymi wariantami rozszerzenia: ooh, digital, czy instytut. – Spółka oczywiście formalnie nie zmienia swojej nazwy (Cityboard Media Sp. z o. o.), ale w komunikacji branżowej i tak jesteśmy określani mianem Cityboardu, więc postanowiliśmy zbudować logotyp skupiony wokół najważniejszego dla nas słowa i rozszerzać go o kolejne warianty. Chcemy też wyraźnie oddzielać nasze pola aktywności, aby dla klientów było jasne, czym się zajmujemy – obrazuje Marcin Stan. Swoją wersję logo otrzyma też Cityboard Instytut, czyli jednostka organizująca seminaria i szkolenia z zakresu marketingu i reklamy.
Kolory
Podstawowym kolorem użytym w logo jest czerń, a rozszerzenia takie jak ooh, czy digital mają barwę błękitną i czerwoną. To ukłon w stronę poprzedniego znaku, gdzie „cityboard” był błękitny, a „media” czerwony. Kolory mają symbolizować outdoor (błękit) i digital (czerwień). Elementem uzupełniającym identyfikację, jest gradient który pokazuje synergię mediów. Będzie on stosowany jako element uzupełnienia komunikacji, a także w avatarach mediów społecznościowych.
To druga zmiana identyfikacji wizualnej firmy. Pierwszy logotyp obowiązywał w latach 1996-2001.