Od 1 sierpnia ruszyła ogólnopolska kampania społeczna pod hasłem „Energia z wiatru = energia wolności”. Ma ona za zadanie podkreślić znaczenie odnawialnych źródeł energii w Polsce. Kampanię wspólnymi siłami przeprowadzą Polskie Stowarzyszenie Energetyki Wiatrowej oraz Cityboard Media.
Kampania „Energia z wiatru = energia wolności” ma na celu zachęcić ludzi do skorzystania z fachowej wiedzy na temat energii wiatrowej, wokół której krąży wiele mitów. Społeczna akceptacja dla wiatraków jest kluczowa, aby zgodnie z nową propozycją rządu, powstawały nowe inwestycja wiatrowe, które oprócz czystej energii gwarantują nowe miejsca pracy, rozwój gospodarczy i znaczące wpływy do lokalnych budżetów.
Troska o środowisko naturalne i przeciwdziałanie globalnemu ociepleniu to aktualnie największe wyzwania stojące przed światem. Potrzeba pozyskiwania czystej i taniej energii będzie coraz większa, bo nieubłaganie wyczerpują̨ się zasoby kopalnych źródeł energii. Energia z wiatru nie jest zależna od dostępności paliw konwencjonalnych – jest surowcem bezpłatnym i niewyczerpanym.
– Odpowiedzią na obecne wyzwania w tym względzie jest energetyka wiatrowa, która nie tylko zmniejsza krajowe zapotrzebowanie na import surowców energetycznych, ale również oferuje koszt wytworzenia elektryczności, który jest 3 – 3,5 krotnie niższy niż z paliw kopalnych. Ponadto, energetyka wiatrowa tworzona jako źródła rozproszone jest mniej podatna na zagrożenia fizyczne, a tym samym dużo bezpieczniejsza niż duże i scentralizowane źródła wytwórcze. Dziś przyspieszenie transformacji i umożliwienie nowych inwestycji w OZE jest nie tylko koniecznością wynikającą z ochrony klimatu, czy szansą dla gospodarek, ale przede wszystkim koniecznością z punktu widzenia suwerenności Polski i jej interesu narodowego – mówi Janusz Gajowiecki, Prezes Polskiego Stowarzyszenia Energetyki Wiatrowej. – Cieszymy się, że możemy wspierać inicjatywę PSWE w zakresie popularyzacji odnawialnych źródeł energii. Rozwiązania ekologiczne są nam bliskie, więc z chęcią realizujemy tę kampanię – mówi Marcin Stan, Członek Zarządu Cityboard Media.
Kampania będzie miała charakter outdoorowy i digitalowy. Zaplanowana jest na 100 nośnikach cityboard (6x3 metra). Plakaty od początku sierpnia zawisną w 10 największych miastach w Polsce (między innymi Warszawa, Łódź, Szczecin, Śląsk) . W kampanii wykorzystane będą 2 różne motywy graficzne z hasłami „Energia z wiatru, energia wolności” oraz „Energia z wiatru, energia dla Polski”. Kampania outdoorowa będzie wsparta działaniami w social mediach.
Polskie Stowarzyszenie Energetyki Wiatrowej jest organizacją pozarządową działającą od 1999 r., założoną̨ przez grupę̨ osób zainteresowanych wdrażaniem technologii wiatrowych na terenie Polski. Nadrzędnym celem Stowarzyszenia jest praca na rzecz poprawy istniejących i tworzenia nowych zapisów prawnych oraz zwiększenia świadomości społecznej w zakresie energetyki wiatrowej, tak aby umożliwić jej dynamiczny rozwój w Polsce. Celem PSEW jest również̇ podejmowanie inicjatyw mających na celu zwalczanie barier rozwoju energetyki wiatrowej. Stowarzyszenie skupia czołowe firmy działające na rynku energetyki wiatrowej w Polsce: inwestorów, deweloperów, producentów turbin i podzespołów do elektrowni, zarówno z Polski, jak i z zagranicy.