Najczęściej czytane
Mobile przede wszystkim

Mobile przede wszystkim


Algorytm mobile-first indexing, czyli co nas czeka od 1 lipca 2019.

Google na swoim blogu ogłosił, że od 1 lipca 2019 roku zmieniają się zasady indeksowania nowopowstałych stron www.  Indeksowanie “mobile-first” oznacza, że w pierwszej kolejności algorytm będzie brał pod uwagę wersję mobilną, co znacząco wpłynie na pozycjonowanie stron.

Dopracowana i zoptymalizowana wersja mobilna witryny będzie dużym plusem w procesie indeksowania. Dotychczas Google Bot zwracał uwagę przede wszystkim na desktopową zawartość strony, a jej mobilna wersja była tylko dodatkowym atutem w rankingu. Ze względu na fakt iż, coraz częściej użytkownicy korzystają ze stron przede wszystkim na swoich smartfonach, rola mobilnych wersji witryn wzrosła niebotycznie i Google postanowił to uwzględnić w swoich algorytmach.

Obecnie często stosowanym rozwiązaniem jest aplikowanie dużej ilości treści do wersji desktopowych i mocno okrojonej wersji strony na smartfony i tablety. To jeszcze skutkuje wysokim miejscem w rankingu. Jednak z racji tego, że dla wyszukujących mobilnie takie strony były mniej użyteczne, Google zmienił zasady.

Poniżej przedstawiamy kilka porad, jak przygotować się na algorytm mobile-first indexing.

Ukończ swoją stronę

Tworząc nową witrynę warto dopracować jej wersję mobilną w największych szczegółach (np. upewnić się, czy jest dostępna dla Googlebota i zweryfikowana w Google Search Console, czy dane strukturalne działają dla wszystkich urządzeń), a dopiero później ją publikować. Ewentualne błędy mogą skutkować niską pozycją całej strony w wynikach wyszukiwania.

Zostań przy jednym adresie URL

Google zaleca, aby używać pojedynczego adresu URL zarówno w przypadku witryn stacjonarnych, jak i mobilnych.

Linki kanoniczne

Google zapewnia, że nie trzeba wprowadzać żadnych zmian w linkach kanonicznych. Będą one wciąż używane, jako wskazówki do wyświetlania odpowiednich wyników wyszukiwania.

Zbadaj prędkość wersji mobilnej

Gdy już opracujesz wersję mobilną, sprawdź jej szybkość. PageSpeed Insights analizuje zawartość strony internetowej i sugeruje sposoby zwiększenia szybkości jej wyświetlania. Szybkość ładowania to bardzo ważny czynnik rankingowy.

 

Potrzebujesz mobilnej wersji swojej strony? Zastanawiasz się nad pozycjonowaniem? Napisz do nas. Doradzimy i pomożemy.

 


Napisz do nas.

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.


Cityboard Media z tytułem Google Partner

Google PartnerReklamy Google Ads nie mają dla nas tajemnic. Dowodem jest status Google Partner, który uzyskaliśmy. Google nadaje takie wyróżnienie firmom, które zrealizowały odpowiednią liczbę efektywnych kampanii, a także wyróżniały się jakością świadczonych usług.

Cityboard Media partnerem TikToka

TikTok PartnerEfektem partnerstwa między TikTokiem a Cityboard Media jest możliwość realizowania kampanii reklamowych bez pośredników. Współpraca gwarantuje też możliwość przeprowadzania kampanii na platformach BuzzVideo, TopBuzz, News Republic czy Hello.

Cityboard Media agencją partnerską Meta

Meta PartnerDzięki działaniom naszych ekspertów uzyskaliśmy status agencji partnerskiej Meta (Facebook, Instagram, WhatsApp, Giphy). Wiemy, jak dobrze i efektywnie planować kampanie w środowisku Meta i wykorzystywać to z korzyścią dla klientów.

Cityboard Media partnerem Pinterest Business

Pinterest PartnerNasze doświadczenie w realizowaniu kampanii na Pintereście zaowocowało statusem partnera Pinterest Business. Dzięki temu mamy dostęp do zaawansowanych szkoleń i możemy lepiej planować i realizować kampanie dla naszych klientów.

KONTAKT

Cityboard Media Sp. z o.o.
  ul. Narbutta 30, 02-541 Warszawa
  +48 730 222 500
  +48 22 376 99 00
  office@cityboard.pl
  Pn-Pt 9:00-17:00

NEWSLETTER

Newsletter zawierający aktualności, materiały informacyjne, marketingowe oraz handlowe.
newsletter
Zapisz się na nasz newsletter

Cityboard Media Sp. z o.o.

ul. Narbutta 30, 02-541 Warszawa
+48 730 222 500
+48 22 376 99 00
office@cityboard.pl