Mobile przede wszystkim
- Odsłon: 5045
Algorytm mobile-first indexing, czyli co nas czeka od 1 lipca 2019.
Google na swoim blogu ogłosił, że od 1 lipca 2019 roku zmieniają się zasady indeksowania nowopowstałych stron www. Indeksowanie “mobile-first” oznacza, że w pierwszej kolejności algorytm będzie brał pod uwagę wersję mobilną, co znacząco wpłynie na pozycjonowanie stron.
Dopracowana i zoptymalizowana wersja mobilna witryny będzie dużym plusem w procesie indeksowania. Dotychczas Google Bot zwracał uwagę przede wszystkim na desktopową zawartość strony, a jej mobilna wersja była tylko dodatkowym atutem w rankingu. Ze względu na fakt iż, coraz częściej użytkownicy korzystają ze stron przede wszystkim na swoich smartfonach, rola mobilnych wersji witryn wzrosła niebotycznie i Google postanowił to uwzględnić w swoich algorytmach.
Obecnie często stosowanym rozwiązaniem jest aplikowanie dużej ilości treści do wersji desktopowych i mocno okrojonej wersji strony na smartfony i tablety. To jeszcze skutkuje wysokim miejscem w rankingu. Jednak z racji tego, że dla wyszukujących mobilnie takie strony były mniej użyteczne, Google zmienił zasady.
Poniżej przedstawiamy kilka porad, jak przygotować się na algorytm mobile-first indexing.
Ukończ swoją stronę
Tworząc nową witrynę warto dopracować jej wersję mobilną w największych szczegółach (np. upewnić się, czy jest dostępna dla Googlebota i zweryfikowana w Google Search Console, czy dane strukturalne działają dla wszystkich urządzeń), a dopiero później ją publikować. Ewentualne błędy mogą skutkować niską pozycją całej strony w wynikach wyszukiwania.
Zostań przy jednym adresie URL
Google zaleca, aby używać pojedynczego adresu URL zarówno w przypadku witryn stacjonarnych, jak i mobilnych.
Linki kanoniczne
Google zapewnia, że nie trzeba wprowadzać żadnych zmian w linkach kanonicznych. Będą one wciąż używane, jako wskazówki do wyświetlania odpowiednich wyników wyszukiwania.
Zbadaj prędkość wersji mobilnej
Gdy już opracujesz wersję mobilną, sprawdź jej szybkość. PageSpeed Insights analizuje zawartość strony internetowej i sugeruje sposoby zwiększenia szybkości jej wyświetlania. Szybkość ładowania to bardzo ważny czynnik rankingowy.
Potrzebujesz mobilnej wersji swojej strony? Zastanawiasz się nad pozycjonowaniem? Napisz do nas. Doradzimy i pomożemy.