Mobile przede wszystkim


Algorytm mobile-first indexing, czyli co nas czeka od 1 lipca 2019.

Google na swoim blogu ogłosił, że od 1 lipca 2019 roku zmieniają się zasady indeksowania nowopowstałych stron www.  Indeksowanie “mobile-first” oznacza, że w pierwszej kolejności algorytm będzie brał pod uwagę wersję mobilną, co znacząco wpłynie na pozycjonowanie stron.

Dopracowana i zoptymalizowana wersja mobilna witryny będzie dużym plusem w procesie indeksowania. Dotychczas Google Bot zwracał uwagę przede wszystkim na desktopową zawartość strony, a jej mobilna wersja była tylko dodatkowym atutem w rankingu. Ze względu na fakt iż, coraz częściej użytkownicy korzystają ze stron przede wszystkim na swoich smartfonach, rola mobilnych wersji witryn wzrosła niebotycznie i Google postanowił to uwzględnić w swoich algorytmach.

Obecnie często stosowanym rozwiązaniem jest aplikowanie dużej ilości treści do wersji desktopowych i mocno okrojonej wersji strony na smartfony i tablety. To jeszcze skutkuje wysokim miejscem w rankingu. Jednak z racji tego, że dla wyszukujących mobilnie takie strony były mniej użyteczne, Google zmienił zasady.

Poniżej przedstawiamy kilka porad, jak przygotować się na algorytm mobile-first indexing.

Ukończ swoją stronę

Tworząc nową witrynę warto dopracować jej wersję mobilną w największych szczegółach (np. upewnić się, czy jest dostępna dla Googlebota i zweryfikowana w Google Search Console, czy dane strukturalne działają dla wszystkich urządzeń), a dopiero później ją publikować. Ewentualne błędy mogą skutkować niską pozycją całej strony w wynikach wyszukiwania.

Zostań przy jednym adresie URL

Google zaleca, aby używać pojedynczego adresu URL zarówno w przypadku witryn stacjonarnych, jak i mobilnych.

Linki kanoniczne

Google zapewnia, że nie trzeba wprowadzaćżadnych zmian w linkach kanonicznych. Będą one wciąż używane, jako wskazówki do wyświetlania odpowiednich wyników wyszukiwania.

Zbadaj prędkość wersji mobilnej

Gdy już opracujesz wersję mobilną, sprawdź jej szybkość. PageSpeed Insights analizuje zawartość strony internetowej i sugeruje sposoby zwiększenia szybkości jej wyświetlania. Szybkośćładowania to bardzo ważny czynnik rankingowy.

 

Potrzebujesz mobilnej wersji swojej strony? Zastanawiasz się nad pozycjonowaniem? Napisz do nas. Doradzimy i pomożemy.

 


Napisz do nas.

* Pola wymagane

captcha

Informacje na temat przetwarzania przez Cityboard Media Sp. z o. o. danych osobowych przekazanych za pomocą powyższego formularza kontaktowego znajdują się w Polityce Prywatności.

 


Google Partner

Cityboard Media z tytułem Google Partner

Reklamy Google Ads nie mają dla nas tajemnic. Dowodem jest status Google Partner, który uzyskaliśmy. Google nadaje takie wyróżnienie firmom, które zdobyły certyfikat Google Ads, zrealizowały odpowiednią liczbę efektywnych kampanii, a także wyróżniały się jakością  świadczonych usług.

Wykorzystaj synergię mediów i połącz outdoor z reklamą w internecie

.

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając z witryny, zgadzasz się na ich stosowanie. Jak wyłączyć pliki cookies? Czytaj w zakładce Polityka Prywatności.

Cityboard Media Sp. z o.o., 00-640 Warszawa, ul. Mokotowska 1, Regon: 011355200, NIP: 525-10-03-406, Spółka wpisana przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy, XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000024971 Wysokość kapitału zakładowego 50 000,00 zł.

© 2019 Cityboard Media. All Rights Reserved.