Najczęściej czytane
Rola emocji w e-commerce

Rola emocji w e-commerce


Działaj emocjami w e-sklepie

Gwałtowny rozwój e-commerce sprawił, że psychologowie coraz intensywniej zaczęli przyglądać się mechanizmom podejmowania decyzji zakupowych w e-sklepach. Okazało się, że często owe decyzje podejmowane są pod wpływem emocji, impulsu czy chwili. Choć emocje bywają złym doradcą, to jednak to stwierdzenie, choć banalne ma w sobie pewną przewrotność, bo z jednej strony stawia na rozsądek, ale z drugiej, kto z nas nie kupił choć raz w życiu czegoś pod wpływem emocji?

W sklepie internetowym na konsumencie nie ciąży już presja czasu, miejsca czy innych ludzi, jak to ma miejsce w markecie, ale emocje nie straciły na znaczeniu. Marketing zbudowany w oparciu o psychologiczne mechanizmy wywoływania odpowiednich emocji jest bardzo skuteczny.

Poniżej trzy praktyczne porady, jak wykorzystać emocje w zwiększeniu sprzedaży w e-sklepie.

Cena

Czynnikiem, który w zdecydowany sposób wpływa na emocje kupujących jest cena. W psychologii zachowań konsumenckich jest cały dział zajmujący się relacjami pomiędzy ceną a decyzją zakupową. Emocje negatywne mocniej na ludzi oddziałują niż pozytywne. Dlatego, aby wywołać odpowiednie zachowania, komunikaty o promocjach powinny akcentować unikanie straty. Bardziej boli klienta potencjalna strata 100 złotych niż ewentualny zysk tej kwoty. Większe negatywne emocje wzbudzi zagrożenie poczuciem straty (np. jeśli nie kupię produktu teraz, bo za chwilę będzie on droższy), niż ewentualna satysfakcja wynikająca z zakupu produktu w promocji. Dlatego w e-sklepach warto budować komunikaty promocyjne tak, aby akcentować unikanie straty.

Font

Nie bez znaczenia są też fonty użyte do opisu danego produktu w e-sklepie. Co ciekawe, wpływają one na decyzje zakupowe i są bezpośrednio związane z emocjami. Fonty ozdobne o skomplikowanym kroju trudniej się czyta i trzeba włożyć większy wysiłek poznawczy, aby poprawnie je odczytać. Większy wysiłek poznawczy obniża afekt do danego produktu i zmniejsza prawdopodobieństwo zakupu. Konsumenci nie lubią informacji trudnych do przeczytania, zanalizowania i interpretacji, ponieważ wymagają one większego wysiłku poznawczego. Aby nie obniżać afektu, warto tak projektować opisy produktów, aby były czytane szybko i w łatwy sposób.

Opisy

Sam opis musi też wzbudzać emocje. Jeśli będzie techniczny, formalny, czy banalny to nie wywoła wielu emocji. Użycie w opisie przymiotników, stworzenie opisu emocji które towarzyszą zastosowaniu produktów, czy zarysowanie kontekstu w którym można użyć danej rzeczy dużo intensywniej wpływają na emocje. „Chrupiące i zdrowe płatki orkiszowe, pozwolą Ci rozpocząć dzień w doskonałym nastroju i delektować się pożywnym posiłkiem” – taki opis wzbudzi większe emocje niż „Płatki orkiszowe. Polecamy”. Oczywiście, tego rozwiązania nie da się zastosować w każdym sklepie internetowym. Emocjonalny opis cementu, gipsu, czy farby podkładowej będzie brzmiał śmieszenie, ale już opisy ubrań, kosmetyków, czy wycieczek mogą być nacechowane emocjonalnie i zachęcać do zakupów.

 

Zastanawiasz się nad własnym e-sklepem? Napisz do nas. Doradzimy i pomożemy.

 


Napisz do nas.

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.


Cityboard Media z tytułem Google Partner

Google PartnerReklamy Google Ads nie mają dla nas tajemnic. Dowodem jest status Google Partner, który uzyskaliśmy. Google nadaje takie wyróżnienie firmom, które zrealizowały odpowiednią liczbę efektywnych kampanii, a także wyróżniały się jakością świadczonych usług.

Cityboard Media partnerem TikToka

TikTok PartnerEfektem partnerstwa między TikTokiem a Cityboard Media jest możliwość realizowania kampanii reklamowych bez pośredników. Współpraca gwarantuje też możliwość przeprowadzania kampanii na platformach BuzzVideo, TopBuzz, News Republic czy Hello.

Cityboard Media agencją partnerską Meta

Meta PartnerDzięki działaniom naszych ekspertów uzyskaliśmy status agencji partnerskiej Meta (Facebook, Instagram, WhatsApp, Giphy). Wiemy, jak dobrze i efektywnie planować kampanie w środowisku Meta i wykorzystywać to z korzyścią dla klientów.

Cityboard Media partnerem Pinterest Business

Pinterest PartnerNasze doświadczenie w realizowaniu kampanii na Pintereście zaowocowało statusem partnera Pinterest Business. Dzięki temu mamy dostęp do zaawansowanych szkoleń i możemy lepiej planować i realizować kampanie dla naszych klientów.

KONTAKT

Cityboard Media Sp. z o.o.
  ul. Narbutta 30, 02-541 Warszawa
  +48 730 222 500
  +48 22 376 99 00
  office@cityboard.pl
  Pn-Pt 9:00-17:00

NEWSLETTER

Newsletter zawierający aktualności, materiały informacyjne, marketingowe oraz handlowe.
newsletter
Zapisz się na nasz newsletter

Cityboard Media Sp. z o.o.

ul. Narbutta 30, 02-541 Warszawa
+48 730 222 500
+48 22 376 99 00
office@cityboard.pl