Mobile rządzi!
- Odsłon: 1297
Burger King postawił na mobilne rozwiązania w marketingu internetowym i nie żałuje. Ich kampania The Whopper Detour zdobyła główną nagrodę na Cannes Lion 2019, czyli najważniejszej branżowej imprezie reklamowej na świecie.
Burger King, którego produktem flagowym jest kanapka Whopper, postanowił zainwestować w kampanię, która sprawi, że wzrośnie wolumen zamówień ich produktów za pomocą aplikacji mobilnej. Od wielu lat firma ostro konkuruje z siecią McDonald’s. W branży znane są ich kampanie w których, mówiąc bardzo oględnie, dają sobie nieustannie pstryczki w nos. Tym razem jednak Burger King przyłożył lewym sierpowym.
Agencja FCB New York wykorzystała fakt, że McDonald’s ma prawie dwa razy więcej restauracji w USA niż Burger King. Pomysł agencji opierał się bardzo prostym mechanizmie: każdy kto odwiedza restaurację McDonald’s (lub zbliża się do niej), dzięki specjalnej aplikacji, otrzyma kod rabatowy na Woppera w cenie jednego centa. Projekt zakładał wykorzystanie geofencingu (w czasie rzeczywistym kierowane są komunikaty do użytkowników, którzy znaleźli się na wybranym terenie, w tym przypadku były to lokale McDonald’s). W praktyce, jeśli ktoś miał zainstalowaną aplikację i zbliżał się do lokalu ze złotym M, mógł odblokować specjalny kod w aplikacji Kinga i dzięki nawigacji, trafić do Burger Kinga na kanapkę za jednego centa.
Proste i jakże skuteczne. Cała kampania trwała raptem 9 dni i sprawiła, że aplikacja Burger Kinga była pobrana 1,5 mln razy (lepszy wynik niż Facebook, Amazon, czy YouTube). Łączna wartość sprzedaży za pośrednictwem aplikacji wzrosła trzykrotnie w trakcie trwania promocji oraz podwoiła się od tamtego czasu (grudzień 2018). Poniżej filmowa ilustracja kampanii.
www.youtube.com/ - filmowa ilustracja kampanii
Na odpowiedź McDonald’s pewnie nie będziemy musieli długo czekać. Jedno jest pewne – będzie ciekawie. Warto też dodać, że ta sama kampania zdobyła także Grand Prix w kategorii Mobile. Sukces pełną gębą.
Chcesz wykorzystać reklamę mobilną w swojej kampanii?
Napisz do nas. Powiemy Ci, jak to zrobić.