Mobile rządzi!


Burger King postawił na mobilne rozwiązania w marketingu internetowym i nie żałuje. Ich kampania The Whopper Detour zdobyła główną nagrodę na Cannes Lion 2019, czyli najważniejszej branżowej imprezie reklamowej na świecie.

Burger King, którego produktem flagowym jest kanapka Whopper, postanowił zainwestować w kampanię, która sprawi, że wzrośnie wolumen zamówień ich produktów za pomocą aplikacji mobilnej. Od wielu lat firma ostro konkuruje z siecią McDonald’s. W branży znane są ich kampanie w których, mówiąc bardzo oględnie, dają sobie nieustannie pstryczki w nos. Tym razem jednak Burger King przyłożył lewym sierpowym.

Agencja FCB New York wykorzystała fakt, że McDonald’s ma prawie dwa razy więcej restauracji w USA niż Burger King. Pomysł agencji opierał się bardzo prostym mechanizmie: każdy kto odwiedza restaurację McDonald’s (lub zbliża się do niej), dzięki specjalnej aplikacji, otrzyma kod rabatowy na Woppera w cenie jednego centa. Projekt zakładał wykorzystanie geofencingu (w czasie rzeczywistym kierowane są komunikaty do użytkowników, którzy znaleźli się na wybranym terenie, w tym przypadku były to lokale McDonald’s). W praktyce, jeśli ktoś miał zainstalowaną aplikację i zbliżał się do lokalu ze złotym M, mógł odblokować specjalny kod w aplikacji Kinga i dzięki nawigacji, trafić do Burger Kinga na kanapkę za jednego centa.

Proste i jakże skuteczne. Cała kampania trwała raptem 9 dni i sprawiła, że aplikacja Burger Kinga była pobrana 1,5 mln razy (lepszy wynik niż Facebook, Amazon, czy YouTube). Łączna wartość sprzedaży za pośrednictwem aplikacji wzrosła trzykrotnie w trakcie trwania promocji oraz podwoiła się od tamtego czasu (grudzień 2018). Poniżej filmowa ilustracja kampanii.

www.youtube.com/ - filmowa ilustracja kampanii

Na odpowiedź McDonald’s pewnie nie będziemy musieli długo czekać. Jedno jest pewne – będzie ciekawie. Warto też dodać, że ta sama kampania zdobyła także Grand Prix w kategorii Mobile. Sukces pełną gębą.

 

Chcesz wykorzystać reklamę mobilną w swojej kampanii?
Napisz do nas. Powiemy Ci, jak to zrobić.

 


Napisz do nas.

* Pola wymagane

captcha

Informacje na temat przetwarzania przez Cityboard Media Sp. z o. o. danych osobowych przekazanych za pomocą powyższego formularza kontaktowego znajdują się w Polityce Prywatności.

 


Google Partner

Cityboard Media z tytułem Google Partner

Reklamy Google Ads nie mają dla nas tajemnic. Dowodem jest status Google Partner, a także specjalizacja z reklamy w sieci wyszukiwania, które uzyskaliśmy. Google nadaje takie wyróżnienie firmom, które zdobyły certyfikat Google Ads, zrealizowały odpowiednią liczbę efektywnych kampanii, a także wyróżniały się jakością  świadczonych usług.
.

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając z witryny, zgadzasz się na ich stosowanie. Jak wyłączyć pliki cookies? Czytaj w zakładce Polityka Prywatności.

Cityboard Media Sp. z o.o., 00-640 Warszawa, ul. Mokotowska 1, Regon: 011355200, NIP: 525-10-03-406, Spółka wpisana przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy, XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000024971 Wysokość kapitału zakładowego 50 000,00 zł.

© 2019 Cityboard Media. All Rights Reserved.