Generowanie leadów w sprzedaży usług
- Odsłon: 1169
Gorący lead sprzedażowy to jeden z najbardziej pożądanych elementów sprzedaży online. Klient, który szuka konkretnej usługi i trafia na naszą stronę jest już blisko decyzji zakupowej. Witryna powinna być tak skonstruowana, aby klient mógł zakupić usługę lub zostawić swoje dane kontaktowe. Posłużą one do tego, aby konsultant mógł rozwiać jego wątpliwości i odpowiedzieć na nurtujące go pytania. Owe dane to właśnie gorący lead, który szczególnej roli nabiera w sprzedaży usług.
Gdy sprzedajemy usługi, to często trudno jest określić jej konkretną cenę, ponieważ nie znamy specyfiki zamówienia, czy oczekiwań klienta. Tego problemu nie mamy w przypadku produktów, ponieważ one mają najczęściej stałą cenę. Przykład: gdy oferujemy usługę budowania stron www, cena zlecenia jest uzależniona od wielu czynników (zakup zdjęć, czas poświęcony na wykonanie, rundy poprawek, teksty, certyfikaty bezpieczeństwa, serwery itd.). Nie możemy więc na naszej stronie napisać: strona www kosztuje tyle i tyle złotych. Klient często nie ma świadomości takich zależności, dlatego dobrym rozwiązaniem jest wyposażenie e-sklepu, czy witryny w formularze kontaktowe zachęcające do zostawienia danych. W ten sposób budujemy relację z klientem, tworzymy bazę kontaktów i umożliwiamy sobie szybką reakcję na potrzeby klienta. Gorący lead sprzedażowy im szybciej będzie obsłużony, tym zwiększa się szansa na dokonanie sprzedaży.
Tworząc na stronie formularz warto pamiętać o kilku rzeczach, które w znaczący sposób podniosą efektywność tego narzędzia:
- zlokalizowanie pod każdą z usługi, która jest oferowana, a nie tylko w zakładce kontakt;
- możliwie najprostsza konstrukcja, która nie zawiera danych wysoko angażujących, natomiast jeśli już jest taka potrzeba, to warto, aby owe dane były na końcu formularza;
- dodanie wyraźnego CTA (np. napisz do nas, sprawdź, jak możemy ci pomóc, masz pytania? Pomożemy!), które zachęci do kontaktu;
- częściowo wypełnione pola, które ułatwić klientowi wypełnienie i wzbudzą przekonanie, że kontakt nie wymaga wielu wysiłków;
- skorelowanie formularza z autoresponderem, który wyślę do klienta informację, jak szybko skontaktujemy się z klientem;
- zachęcanie do pozostawiania numeru telefonu, np. jeśli zależy ci na szybkim kontakcie, zostaw swój numer telefonu;
- dodanie niezbędnych komunikatów prawnych, które wynikają z ustawy o ochronie danych osobowych. W kontekście RODO to szczególnie ważny punkt, ponieważ zbierane i przechowywanie danych musi być zgodne z prawem.
Praktyka sprzedaży pokazuje, że wszystko sprowadza się do prostego hasła: obsługuj klienta w ten sposób, w jaki sam chcesz być obsłużony. Nie zależnie, czy sprzedajesz produkty, czy usługi. Im bardziej profesjonalnie potraktujemy klienta, tym większa szansa, że dokona on zakupu i wróci do nas po raz kolejny.
Chcesz zbudować u siebie system formularzy generujących leady? Napisz do nas, pomożemy Ci w tym!