
Reklama na Pintereście
- Odsłon: 2399
Pinterest dla wielu marek nie jest oczywistym wyborem, a szkoda, bo gwarantuje niezłe zasięgi i bardzo przyjazne środowisko, gdzie odbywa się swoiste wizualne wyszukiwanie. Użytkownicy korzystają z Pinteresta, gdy chcą znaleźć coś nowego, ale nie mają sprecyzowanych pomysłów. Taka sytuacja, to doskonała okazja do poleceń i sugestii reklamowych.
Reklama z wykorzystaniem Pinterest Ads – dlaczego warto
Polska jest jednym z 31 państw, którym Pinterest umożliwia reklamowanie produktów na swojej platformie. Jednak niewielu krajowych reklamodawców decyduje się na aktywną promocję na tym portalu. Serwis rośnie w bardzo szybkim tempie. Na polskim rynku dostępny jest od 2013 roku, a opcje reklamowe można wykorzystywać od 2019 r. Pinterest ma w naszym kraju ponad 3,7 mln użytkowników (przy ponad 360 mln na świecie).
Reklamowo aplikacja jest podobna do innych narzędzi social mediowych. Po nakreśleniu celu kampanii oraz wybraniu grupy odbiorców jesteśmy w stanie wyświetlić im najlepiej dopasowane oferty produktów i usług. Polscy Pinnersi (bo tak się potocznie określa użytkowników) poszukują inspiracji w segmentach mody, urody, wnętrz, designu i kulinariów. Dzięki temu Pinterest stał się prawdziwą gratką dla właścicieli e-commerce.
Reklama z wykorzystaniem Pinterest Ads – korzyści
Jak zapewniają twórcy platformy, Pinterest Ads gwarantuje ponad 2 razy niższy koszt konwersji niż w przypadku innych mediów społecznościowych, a także 2 razy wyższy zwrot wydatków na reklamę dla marek detalicznych. Na poziomie podstawowym, reklamy można tworzyć nawet ze smartfona, ale oczywiście lepiej zrobić to w sposób profesjonalny i poprosić o pomoc grafika. Ważne też jest, że Pinterest zapewnia określoną społeczność, do której można łatwo dopasować oferowane produkty.
Pinterest Ads – formy i formaty
- Promowany Pin – to podstawowy format, który zawiera wyróżniony obraz z krótkim opisem. Spośród pinów udostępnionych na własnej tablicy firmowej istnieje możliwość sponsorowania konkretnego z nich, aby zwiększyć szansę na wyświetlania w głównym feedzie. Występuje w formacie pionowego lub kwadratowego obrazka. Kiedy pinner kliknie na niego raz, to automatycznie przenosi użytkownika na stronę marki. To bardzo efektywny sposób na konwersje.
- Film – klasyczna reklama wideo przystosowana jest do każdego celu kampanii, dostępna w wielu rozmiarach, z możliwością dodawania nakładek i napisów.
- Karuzela Pinów – format ten jest podobny do pinu promowanego lub filmu. Różni się jednak tym, że można za jego pomocą zaprezentować wiele zdjęć lub filmów w tym samym czasie, które się przesuwa. W ramach jednej karuzeli dozwolone jest umieszczenie od 2 do 5 kart.
- Piny zakupowe/ kolekcja – formuła reklamy pozwalająca na przesłanie produktów z oferty marki i stworzenie a’la katalogu. Jest to świetne rozwiązanie, gdy celem jest wypromowanie nowej kolekcji ubrań lub nowych produktów w asortymencie.
Promowany Pin
Film
Karuzela Pinów
Kolekcja
Reklama z wykorzystaniem Pinterest Ads – podsumowanie
Platforma Pinterest to medium wizualne. Odbiorcy oczekują estetycznego przedstawienia reklamowanego produktu, takiego, który przyciągnie ich wzrok. Strona rejestruje szybki przyrost użytkowników każdego dnia dlatego, aby ich znaleźć, Pinterest Ads umożliwia precyzyjne dotarcie do klientów, na których nam zależy. Poprzez targetowanie kampanii w łatwy sposób możemy wybrać zainteresowania, słowa kluczowe i dane demograficzne odbiorców, na których nam zależy. Pinterest gwarantuje zbudowanie świadomości marki, konwersje (sprzedaż online, subskrypcje, rejestracje), czy zachęty do sprzedaży offline. Planowane kampanii jest proste, a marki którym zależy na wizerunku produktu (moda, design, wnętrzna, biżuteria) znajdą tu pole do reklamowego popisu.
Kampanie z wykorzystaniem Pinterest Ads realizowaliśmy między innymi dla grupy RMF, firmy cateringowej Diety od Brokuła, a także Porta Drzwi.