Influencer marketing dla biznesu

Influencer marketing dla biznesu

Popularność influencer marketingu stale rośnie. Aż 85 % marketerów uznaje działania w tym obszarze za efektywne. Z kolei 40% polskich internautów inspiruje się opinią influencerów, gdy wybierają produkty czy usługi. To właśnie influencerzy okazali się ważniejsi w procesie decyzyjnym niż celebryci i dalsi znajomi.

 

Influencer marketing – na czym polega i dlaczego warto?

Influencer marketing jest formą reklamy, która polega na zaangażowaniu jednego lub wielu twórców i osobowości internetowych, którzy aktywnie prowadzą swoje profile w wybranych mediach społecznościowych. Influencer tworzy publikację, która składa się z tekstu, video lub zdjęć, w której promuje daną firmę, produkt lub usługę.
Jego opinia wpływa na postrzeganie marki, która jest promowana. Zwraca on uwagę swoich obserwatorów, którzy go lubią i mu ufają. Działa to na zasadach mechanizmu społecznego dowodu słuszności (uważamy jakieś zachowanie za poprawne wtedy, gdy widzimy innych ludzi, którzy tak właśnie się zachowują) i reguły autorytetu (skoro influencer zgromadził tak dużą publikę, to musi się znać, na tym co mówi i co poleca). Użytkownicy internetu potrzebują rekomendacji, gdy zastanawiają się nad decyzjami zakupowymi. Influencerzy mogą w tym momencie bardzo skutecznie skierowywać użytkowników do kanału sprzedaży (e-commerce). Influencer marketing może też spełniać rolę świadomościową i szybko budować zasięg kampanii produktów czy usług, które wchodzą na rynek.
Influencerzy reprezentują już tak różne branże (lifestyle, parenting, gotowanie, motoryzacja, dietetyka, nauka, sport i wiele innych), że w zasadzie każdy biznes znajdzie tu swoje pole do współpracy.

 

Influencer marketing dla biznesu

 

Influencer marketing – zaufanie jest kluczowe

Prosta prawidłowość psychologiczna mówi, że lubimy obserwować osoby podobne do nas (np. o podobnych zainteresowaniach, czy stylu życia). Z tego mechanizmu czerpią właśnie influencerzy, którzy budują społeczności wokół określnych tematów (np. moda, sport, jedzenie). Jeżeli ulubiony influncer używa produktu, to wielu użytkowników będzie chciało go wypróbować. Badanie „Alchemia zaufania, czyli jaki rodzaj Influencer Marketingu sprzedaje” zrealizowanego przez agencję Hash.FM by Streetcom wykazało, że 40% polskich internautów inspiruje się opinią influencerów, gdy chce dokonać zakupu produktu czy usługi. Okazali się ważniejsi w procesie decyzyjnym niż celebryci i dalsi znajomi.
Narracje prowadzone przez influencerów mają wywołać u użytkowników wrażenie bliskości i koleżeńskości. Często zdarza się tak, że nawiązują oni z odbiorcami interakcje. Skracają dystans i odpowiadają na ich pytania lub prośby. Influencer skupia uwagę odbiorców, a jak wiadomo, to w marketingu jest jedna z najcenniejszych wartości. Dodatkowo, osoby obserwujące danego twórcę bardzo często mają do niego zaufanie, a właśnie ono jest niezbędnym czynnikiem, żeby kupić coś z jego polecenia.
Jak wynika z powyższego badania, wpływ influencerów jest największy na dwie kategorie produktowe, modę (odzież, akcesoria, dodatki, obuwie), która uzyskała blisko 1/3 wskazań, a także urodę (kosmetyki, perfumy) – blisko 1/3 wskazań.

Co ciekawe, w trakcie pandemii aż 40% polskich internautów zaczęło częściej czerpać z treści przygotowanych przez influencerów. Głównie dotyczyły one gotowania (3/4 wskazań) i treningów sportowych (ponad 1/2 wskazań). Użytkownicy najbardziej inspirują się działaniami influencerów, gdy przeglądają treści związane z branżami takimi jak: podróże, technologia, czy sport.

 

Influencer marketing – cele i korzyści dla biznesu

Influencer marketing to uniwersalne narzędzie, ponieważ umożliwia dotarcie do każdej generacji czy grupy zainteresowań, dzięki ilości kanałów, na których przeprowadzane są kampanie. Należą do nich: Facebook, Instagram, TikTok, Snapchat, LinkedIn, blogi, YouTube czy Twitter. Najpopularniejsze wśród marketerów są Instagram, Facebook oraz TikTok.
Działania w obszarze influencer marketingu mogą być ukierunkowane na następujące cele:

  • budowa i kształtowanie wizerunku marki,
  • wzrost sprzedaż określonych produktów i usług,
  • informowanie o nowościach w ofercie,
  • generowanie zainteresowania potencjalnych klientów konkretną marką.

Najważniejsze korzyści z podjęcia współpracy z influencerami: budowanie zaufania do marki, oryginalne treści, autentyczność i naturalność przekazu, precyzyjne dotarcie do grupy docelowej, wpływ na przyspieszenie decyzji zakupowej, wzmocnienie pozycjonowania w wyszukiwarce.

 

Influencer marketing - podsumowanie

Influencer marketing to narzędzie, które daje wiele możliwości. Jego głównymi zaletami są autentyczność, subtelność i oryginalność. Dzięki niemu docieramy do mocno sprecyzowanej grupy docelowej w naturalnej i natywnej formie. Influencer marketing realizowaliśmy między innymi dla Wafli Familijnych.
Chcesz przedstawić swoją markę w ciekawy sposób? Wybierz influencer marketing i zgłoś się do nas. Zajmujemy się całym procesem kompleksowo. Zapewniamy rzetelny research, dobry kontakt z twórcami, płynność wymiany informacji z Tobą, optymalne zarządzanie każdym etapem kampanii i zadowalające efekty.

 

* Pola wymagane

captcha

Informacje na temat przetwarzania przez Cityboard Media Sp. z o. o. danych osobowych przekazanych za pomocą powyższego formularza kontaktowego znajdują się w Polityce Prywatności.

 


Cityboard Media z tytułem Google Partner


Google PartnerReklamy Google Ads nie mają dla nas tajemnic. Dowodem jest status Google Partner, który uzyskaliśmy. Google nadaje takie wyróżnienie firmom, które zrealizowały odpowiednią liczbę efektywnych kampanii, a także wyróżniały się jakością świadczonych usług.

Cityboard Media partnerem TikToka


TikTok PartnerEfektem partnerstwa między TikTokiem a Cityboard Media jest możliwość realizowania kampanii reklamowych bez pośredników. Współpraca gwarantuje też możliwość przeprowadzania kampanii na platformach BuzzVideo, TopBuzz, News Republic czy Hello.

Cityboard Media Sp. z o.o.

ul. Narbutta 30, 02-541 Warszawa
+48 730 222 500
+48 22 376 99 00
office@cityboard.pl