Najczęściej czytane
Google Dicovery Ads, czyli jak odkrywać reklamę

Google Dicovery Ads, czyli jak odkrywać reklamę

Google Discovery Ads to inteligentny i samouczący się system, który wyświetla reklamy użytkownikom, którzy są gotowi odkryć dany produkt lub usługę. Zobacz, jak wykorzystać potencjał tego formatu w biznesie.

Kampanie Discovery Ads to całkiem młody typ reklamy. Dostępny jest w sieci reklamowej Google od 2019 roku. Nazwa nawiązuje do Google Discover, czyli feedu w aplikacji Google, w którym pojawiają się treści wyselekcjonowanie na bazie aktywności użytkownika telefonu w sieci oraz aplikacjach. Jej głównym celem jest przedstawienie reklamowanego produktu bądź usługi w atrakcyjny dla użytkownika sposób dzięki inteligentnym, samouczącym się systemom. Reklamy wyświetlają się automatycznie konkretnym użytkownikom potencjalnie zainteresowanych naszą ofertą. Trafiają wyłącznie do użytkowników zalogowanych.

Reklamy Discovery mogą być umiejscowione w trzech punktach: Google Discover, strona główna YouTube, karta „Społeczności” a także „Oferty” w Gmailu. W systemie pocztowym reklamy wyświetlają się na komputerach i urządzeniach mobilnych, a na YouTubie i feedzie Google, Discovery Ads mogą pojawić się tylko na urządzeniach mobilnych. Bardzo korzystne jest to, że reklamy Discovery wyświetlają się w takich miejscach, w których są jedyną reklamą – co zwiększa szansę, że użytkownik na pewno zwróci na nią uwagę.

 

Kampania Google Discovery Ads - dla kogo?

Dobrze jest eksperymentować i sprawdzić, co jest korzystne dla Twojej marki. Google Discovery Ads pasuje do marek, które:

  • chcą zwiększyć liczbę konwersji, np. sprzedaży, czy wizyt w witrynie – dzięki wyjątkowo atrakcyjnej formie reklamy Discovery Ads,
  • chcą dotrzeć do nowych odbiorców, bo przyciągające wzrok reklamy zwrócą uwagę nowych osób, które będą mogły poznać markę,
  • chcą wykonać remarketing i dotrzeć do tych, którzy już markę znają, ale może im się przypomnieć w nowym miejscu i nowej formie.

Format jest uniwersalny i z pewnością spełni oczekiwania większości reklamodawców.  

 

Google Dicovery Ads

 

Kampania Google Discovery Ads – korzyści


Kampania Discovery Ads jest całkiem prosta w  stworzeniu, jeśli konwersje są prawidłowo dodane do konta. System Google wspiera użytkowników i jest dobrze zoptymalizowany, dzięki czemu pozwala zaoszczędzić cenny czas, skutecznie dostosować kampanię i wybrać najlepsze rozwiązania. Dużą zaletą jest to, że są one bardzo elastyczne i doskonale dopasowują się zarówno do kontekstu, jak i miejsca. To może zaowocować cenną interakcją odbiorcy z przekazem reklamowym.

Poznaj więcej korzyści płynące z wykorzystania tego formatu.

  • Nowoczesny format multimedialny – są kompatybilne z potrzebami dzisiejszego odbiorcy.
  • Nie występuje sztywno określona treść, dopasowują się do rozmiaru urządzenia oraz miejsca wyświetlania i pokazują dany produkt czy usługę właśnie wtedy, gdy użytkownik jej szuka.
  • Precyzyjne targetowanie – duży wybór grup docelowych, w tym możliwość targetowania na niestandardowe listy odbiorców i automatyczne kierowanie, dzięki któremu można dotrzeć do nowych, obiecujących odbiorców.
  • Duży zasięg reklamy – kampanie Discovery mogą potencjalnie dotrzeć do miliardów ludzi na całym świecie, w różnych miejscach w sieci.
  • Optymalne wykorzystanie budżetu – dzięki inteligentnemu określaniu stawek system może precyzyjnie dysponować budżetem. To w połączeniu z dobrze dobraną grupą odbiorców zapobiega „przepalaniu” budżetu.
  • Oszczędność czasu – system automatycznie optymalizuje kampanię, więc nie trzeba tracić czasu na ręczne zmienianie ustawień.

 

Kampania Google Discovery Ads - formaty

Występują dwa podstawowe formaty reklam w kampaniach Discovery.

  • Reklama Discovery z pojedynczym obrazem. - Reklama ta tworzona jest poprzez dodanie adresu URL, nagłówka (lub nagłówków, maksymalnie 5), oraz tekstów reklam (również maksymalnie 5), a także maksymalnie 15 zdjęć oraz logo. Formaty zdjęć są standardowe dla nowych reklam elastycznych, tj. prostokąt [np. 1910x1000px] lub kwadrat [np. 1200x1200px]. Nie można dodać na grafice wezwania do działania (z pewnymi wyjątkami, o których w dalszej części), więc warto wykorzystać tę opcję w sekcji „Tekst wezwania do działania”.
  • Reklama Discovery karuzelowa, z wieloma obrazami. - Reklama karuzelowa jest podobnie tworzona. Dodajemy adres URL, w tym przypadku tylko jeden nagłówek na max. 40 znaków, jeden tekst reklamy na max. 90 znaków oraz nazwę firmy. Należy dodać grafiki w kwadratowych wymiarach. Do każdej z grafik dodajemy następnie wybrany końcowy adres URL oraz indywidualny nagłówek.

 

Podsumowanie

Kampania Google Discovery Ads jest bardzo dobrym uzupełnieniem innych formatów, takich jak elastyczne reklamy w sieci wyszukiwania, reklamy w Google Display Network czy YouTube Ads. Jest ukierunkowana na dotarcie do osób, które znajdują się na wczesnym etapie ścieżki zakupowej. Są to użytkownicy, którzy są otwarci na poznanie czegoś nowego. Jej elastyczność i multimedialność, doskonale umożliwia atrakcyjne zaprezentowanie marki.

Chcesz zaplanować kampanię Google Discovery Ads, ale nie wiesz, jak się do tego zabrać? Napisz do nas.

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

 


Cityboard Media z tytułem Google Partner

Google PartnerReklamy Google Ads nie mają dla nas tajemnic. Dowodem jest status Google Partner, który uzyskaliśmy. Google nadaje takie wyróżnienie firmom, które zrealizowały odpowiednią liczbę efektywnych kampanii, a także wyróżniały się jakością świadczonych usług.

Cityboard Media partnerem TikToka

TikTok PartnerEfektem partnerstwa między TikTokiem a Cityboard Media jest możliwość realizowania kampanii reklamowych bez pośredników. Współpraca gwarantuje też możliwość przeprowadzania kampanii na platformach BuzzVideo, TopBuzz, News Republic czy Hello.

Cityboard Media agencją partnerską Meta

Meta PartnerDzięki działaniom naszych ekspertów uzyskaliśmy status agencji partnerskiej Meta (Facebook, Instagram, WhatsApp, Giphy). Wiemy, jak dobrze i efektywnie planować kampanie w środowisku Meta i wykorzystywać to z korzyścią dla klientów.

Cityboard Media partnerem Pinterest Business

Pinterest PartnerNasze doświadczenie w realizowaniu kampanii na Pintereście zaowocowało statusem partnera Pinterest Business. Dzięki temu mamy dostęp do zaawansowanych szkoleń i możemy lepiej planować i realizować kampanie dla naszych klientów.

KONTAKT

Cityboard Media Sp. z o.o.
  ul. Narbutta 30, 02-541 Warszawa
  +48 730 222 500
  +48 22 376 99 00
  office@cityboard.pl
  Pn-Pt 9:00-17:00

NEWSLETTER

Newsletter zawierający aktualności, materiały informacyjne, marketingowe oraz handlowe.
newsletter
Zapisz się na nasz newsletter

Cityboard Media Sp. z o.o.

ul. Narbutta 30, 02-541 Warszawa
+48 730 222 500
+48 22 376 99 00
office@cityboard.pl