Najczęściej czytane
Twitch Ads w praktyce, czyli jak się reklamować na platformie streamingowej

Twitch Ads w praktyce, czyli jak się reklamować na platformie streamingowej

Twitch zgarnia 72 proc. całego ruchu streamingowego w całym internecie. W każdej chwili na Twitchu dostępnych jest 107 800 aktywnych transmisji wideo, a streaming ogląda średnio 2,5 miliona osób. Popularność platformy rośnie od 2011 roku. W 2014 została kupiona przez giganta Amazona za 970 milionów dolarów. Chcesz dowiedzieć się więcej o jednej z najważniejszych platform streamingowych? Przeczytaj artykuł.

 

Twitch Ads – o platformie 

W 2007 roku 24-letni Amerykanin Justin Kan i jego koledzy Emmett Shear, Michael Seibel oraz Kyle Vogt wpadli na pomysł stworzenia strony, na której każdy będzie mógł strumieniowo transmitować obraz ze swojej kamerki internetowej. Tak powstała Justin.tv. Pomysł okazał się hitem, a koncepcja transmitowania „na żywo” zyskała wielu zainteresowanych. Tysiące osób zaczęło udostępniać swoje aktywności z  najróżniejszych kategorii życia. Od przepisów kuchennych, poprzez budowę zabytkowych samochodów i porady małżeńskie, na grach komputerowych kończąc. Zainteresowanie tymi ostatnimi zaskoczyła twórców projektu. W szczytowym momencie stanowiła ponad 80 proc. (!) ruchu generowanego przez całą stronę internetową.

Twórcy postanowili wyodrębnić najbardziej dochodową kategorię i zamienić ją w coś innego. Projekt nazwali Twitch.TV. W czerwcu 2011 roku, Twitch.TV zatrudniała już 80 pracowników i posiadała duży potencjał rozwoju. Tylko w ciągu 28 dni swojej działalności, Twitch.TV pozyskała osiem milionów nowych użytkowników i stała się najbardziej rozpoznawalną marką w branży gier komputerowych.

Obecnie Twitch to jedna z najbardziej popularnych platform streamingowych. Sam streaming jest jedną z najbardziej lubianych aktywności w internecie. Gracze uwielbiają serwis, ale można też odnaleźć tam video związane z tematyką DIY, muzyką, sportem, podróżami, czy urodą. Twitch transmituje teraz praktycznie wszystko: od streamowania gier wideo, poprzez podcasty, stand-upy, koncerty, wywiady, streamingi „zza kulis”, rozgrywki e-sportowe itd. Widownia jest więc spora i różnorodna. Platforma zatrudnia 1800 osób.

 

Twitch Ads – grupa docelowa

Aż 31 milionów internautów odwiedza Twitcha każdego dnia, a miesięcznie aktywnych jest tam 8 milionów streamerów. Grupę docelową stanowią głównie przedstawiciele Gen Z i millenialsi. Prawie 75 proc. użytkowników Twitcha to osoby w wieku od 16 do 34 lat. Badanie dotyczące live streamingu w Polsce przeprowadzonego przez Streamerzy.pl wykazało, że aż 94 proc. ankietowanych ogląda streamy na Twitchu. Ponadto młodzi użytkownicy serwisu (18-34 lata) mają pozytywne podejście do reklam. Aż 72 proc. z nich akceptuje, że pojawiają się one w zamian za dostęp do interesujących treści. Znaczna część badanych (43 proc.) uważa, że treści reklamowe pomagają im odkryć nowe produkty i brandy.

 

Twitch Ads – korzyści

Dlaczego warto zrobić kampanię na Twitchu? Ponieważ nie ma tam clutteru reklamowego, można szybko zbudować zasięg i zyskać przewagę nad konkurencją.  Następną wartością jest dostęp do globalnego rynku. Użytkownicy Twitcha spędzili ponad 300.000 XNUMX milionów minut na oglądaniu treści na żywo w 2020 roku. Jak już wspomnieliśmy, Twitch zgarnia 72 proc. całego ruchu streamingowego w całym internecie. W każdej chwili na Twitchu dostępnych jest ponad 100 000 aktywnych transmisji wideo. Największą grupą użytkowników są ludzie młodzi (16-24 lata), którzy stanowią grupę celową wielu marek (delivery, produkty szybko zbywalne, moda).

 

Twitch Ads 

 

Twitch Ads – formaty

Twitch nie oferuje dedykowanego panelu do konfiguracji i prowadzenia kampanii. Aby rozpocząć kampanię na Twitchu, trzeba wypełnić formularz dostępny na stronie kontaktowej. Reklamy można wykonać w ramach następujących formatów:

  • Homepage Headliner – złożony jest z dwóch grafik, wyświetlanej po obu stronach. Wymiar każdej z nich to 450x350px. Maksymalny rozmiar wynosi 150KB. Wymagany format to PNG lub JPG. Należy wskazać główny kolor tła (w systemie szesnastkowym) – będzie on przechodzić w gradient.
  • Medium Rectangle – reklama jest w kształcie prostokąta i wyświetla się na stronie, na której użytkownik przegląda treści (po kliknięciu „Przeglądaj” znajdujące się na stronie głównej po prawej stronie).
  • Homepage Carousel – wyświetla się na stronie głównej Twitcha i może się składać maksymalnie z 250 znaków. Ten format jest skierowany głównie do twórców, celem jest kierowanie widzów na dany kanał.
  • Super Leaderboard – długi baner, który znajduje się w górnej części ekranu. Pojawia się na stronie do poszukiwania treści.
  • Reklamy wideo na Twitchu mogą być wyświetlane tylko na określonych kanałach Twitcha, a streamer musi być partnerem Twitcha, aby mógł wyświetlać reklamy na swoim kanale. Mogą być wyświetlane przed rozpoczęciem transmisji, w trakcie transmisji albo pod koniec transmisji.
  • Reklamy wideo mogą pojawiać się przed lub w trakcie transmisji na żywo. Są to reklamy bez możliwości pominięcia. Jest opcja kliknięcia w nie (z wyjątkiem reklam wyświetlanych na konsolach do gier i OTT).
  • First Impression Takeover – typ reklamy, dzięki któremu widzowie zobaczą Twoją reklamę już podczas pierwszej transmisji na platformie danego dnia.

 

Twitch Ads - podsumowanie

Reklama na Twitchu to świetna opcja dla marek komunikujących się z młodą grupą docelową oraz jako narzędzie uzupełniające. Streaming jest bardzo popularny i warto pokazać się tam pokazać z przekazem ;-). Pamiętaj, że użytkownicy Twitcha są tam dla zabawy i rozrywki, więc zadbaj o to by Twoje reklamy były beztroskie, optymistyczne i wciągające. Platforma nie jest miejscem na poważne tematy ani ciężkie treści.

Chcesz zrobić kampanię na Twichu? Napisz do nas.

 

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

 


Cityboard Media z tytułem Google Partner

Google PartnerReklamy Google Ads nie mają dla nas tajemnic. Dowodem jest status Google Partner, który uzyskaliśmy. Google nadaje takie wyróżnienie firmom, które zrealizowały odpowiednią liczbę efektywnych kampanii, a także wyróżniały się jakością świadczonych usług.

Cityboard Media partnerem TikToka

TikTok PartnerEfektem partnerstwa między TikTokiem a Cityboard Media jest możliwość realizowania kampanii reklamowych bez pośredników. Współpraca gwarantuje też możliwość przeprowadzania kampanii na platformach BuzzVideo, TopBuzz, News Republic czy Hello.

Cityboard Media agencją partnerską Meta

Meta PartnerDzięki działaniom naszych ekspertów uzyskaliśmy status agencji partnerskiej Meta (Facebook, Instagram, WhatsApp, Giphy). Wiemy, jak dobrze i efektywnie planować kampanie w środowisku Meta i wykorzystywać to z korzyścią dla klientów.

Cityboard Media partnerem Pinterest Business

Pinterest PartnerNasze doświadczenie w realizowaniu kampanii na Pintereście zaowocowało statusem partnera Pinterest Business. Dzięki temu mamy dostęp do zaawansowanych szkoleń i możemy lepiej planować i realizować kampanie dla naszych klientów.

KONTAKT

Cityboard Media Sp. z o.o.
  ul. Narbutta 30, 02-541 Warszawa
  +48 730 222 500
  +48 22 376 99 00
  office@cityboard.pl
  Pn-Pt 9:00-17:00

NEWSLETTER

Newsletter zawierający aktualności, materiały informacyjne, marketingowe oraz handlowe.
newsletter
Zapisz się na nasz newsletter

Cityboard Media Sp. z o.o.

ul. Narbutta 30, 02-541 Warszawa
+48 730 222 500
+48 22 376 99 00
office@cityboard.pl