Reklama na Vinted
- Odsłon: 828
Chcesz reklamować swoją markę na Vinted? To jest możliwe. Ta popularna platforma, na której ludzie mogą sprzedawać i kupować odzież oraz akcesoria ma już prawie 7 mln użytkowników w Polsce i ponad 800 mln wystawionych przedmiotów. Może zatem łatwo wygenerować zasięg i tworzyć efektywne kampanie reklamowe.
Platforma została założona w 2008 roku na Litwie przez Mildę Mitkute i Justasa Janauskasa. Celem Vinted jest nadanie drugiego życia używanym rzeczom oraz promowanie zrównoważonego podejścia do mody. Poprzez tę inicjatywę, Vinted dąży do zmniejszenia ilości odpadów generowanych przez globalny przemysł modowy. Hasłem firmy jest „Nie nosisz? Sprzedaj!”
Liczba odwiedzających witrynę Polaków wynosi 6,6 milionów, a ponad 50% z nich stanowią użytkownicy w wieku 18-34 lata.
Reklama na Vinted – targetowanie
Platforma Vinted oferuje szeroką gamę opcji segmentacji, co pozwala na precyzyjne dopasowanie oferty do grupy docelowej.
Podział według płci:
- Mężczyźni: pasjonaci sportu, również zainteresowani kategorią technologiczną.
- Kobiety: ich upodobania to głównie kosmetyki, moda i akcesoria do domu.
Podział według grupy wiekowej:
- 18-24 lata: często poszukują modnych ubrań i akcesoriów, dedykowane kategorie to "Moda Vintage" czy "Technologia".
- 25-34 lata: miłośnicy urody i akcesoriów kuchennych.
- 35-44 lata: skłonni do zakupów w kategoriach dla dzieci, czy pośród akcesoriów domowych.
- 45-54 lata: akcesoria łazienkowe i kuchenne to ich główny obszar poszukiwań
- 54+: miłośnicy książek i muzyki.
Podział według zainteresowań:
- Miłośnicy zwierząt: segment można podzielić na właścicieli psów, kotów, ryb i ptaków.
- Matki: grupa dzielona wg. wieku dzieci – od niemowląt po uczniów.
Vinted daje możliwość także węższego targetowania do specyficznych kategorii:
- Pasjonaci sportu: podsegmenty to miłośnicy piłki nożnej, koszykówki i sportów zimowych.
- Technologia: Skupiają się na konsolach do gier wideo i nowych gadżetach.
Reklama na Vinted – formaty
W przypadku Vinted Ads mamy do czynienia z reklamą banerową. Poniżej 5 najistotniejszych formatów:
- Leaderboard:
Lokalizacja: góra strony
Zalety: duża widoczność, doskonały dla logotypów i hasła reklamowego - Skyscraper:
Lokalizacja: bok strony
Zalety: idealny dla dłuższych tekstów i grafik. - Horizontal Banner:
Lokalizacja: góra lub dół strony
Zalety: świetny dla obrazków i krótkich opisów. - Rectangle Banner:
Lokalizacja: różne miejsca na stronie
Zalety: uniwersalny, dobre dla promocji produktu. - Anchor Sticky:
Lokalizacja: przypięty na ekranie
Zalety: zawsze widoczny, co zwiększa szanse na kliknięcie.
Właśnie format Anachor Sticky cieszy się największą popularnością wśród reklamodawców, ponieważ gwarantuje on ponad 85% widoczność.
Reklama na Vinted – ograniczenia
Reklama na Vinted ma oczywiście swoje ograniczenia i to nie tylko te ustawowe. Na Vinted nie możemy reklamować alkoholu, produktów tytoniowych, a także pozostałych tematów newralgicznych takich jak: polityka i religia, usługi medyczne, leki, broń, loterie, kryptowaluty, konkursy, czy produkty do odchudzania. Oddzielną zakazaną kategorią są reklamy e-commerce (zwłaszcza branża odzieżowa/modowa). Platforma nie chce wyprowadzać ruchu poza swoje środowisko i wspierać konkurencyjnych marek. Takie rozwiązanie wydaje się zrozumiałe w przypadku marki, która zajmuje się przede wszystkim fashion.
Reklama na Vinted – podsumowanie
Vinted to nie tylko platforma do sprzedaży i zakupu odzieży, ale także inicjatywa mająca na celu promowanie zrównoważonej mody i redukcję odpadów.
W ujęciu reklamowym potrafi zbudować zasięg (ma 6,6 mln odwiedzających ją klientów) i oferuje szerokie możliwości segmentacji targetowej, od wieku po zainteresowania. Do tego różnorodne formaty reklamowe, które umożliwiają dopasowanie kampanii do wybranych celów, a także bardzo długi czas trafia sesji każdego użytkowników. Reklama na Vinted to na pewno rozwiązanie dla marek, które szukają nieszablonowych rozwiązań i które chcą budować świadomość swojego brandu.
Chcesz przeprowadzić kampanię na Vinted? Napisz do nas. Pomożemy.