Citybord Media zrealizowała ogólnopolską kampanię dla LOTTE WEDEL pod hasłem „Wedel - Ptasie Mleczko - Podziel się swoim kawałkiem nieba”, która zakończyła się sukcesem i efektownie zaprezentowała markę WEDEL oraz skutecznie stymulowała sprzedaż czekoladek w okresie przedświątecznym. Imponująca skala i zasięg kampanii – 550 wielkoformatowych nośników w 27 miastach Polski, a także interesujący i zwracający uwagę layout, a także precyzyjne zaplanowanie zagwarantowały efektywne dotarcie do milionów potencjalnych klientów Ptasiego Mleczka, generowane przez ponad 7 milionów kontaktów na dobę.
Kampania była przygotowana w ścisłej współpracy z klientem oraz domem mediowym, już na etapie projektu samego layoutu, który został nieco zmieniony przez Cityboard Media, tak by optymalnie prezentował się na wielkoformatowych nośnikach. Efektywność kampanii „Wedel - Ptasie Mleczko - Podziel się kawałkiem nieba” potwierdziły badania Plakat-Impact-Test, zrealizowane przez Mareco Polska. Badanie dotyczyło pierwszych dwóch tygodni kampanii, w czasie której był eksponowany jeden z dwóch motywów plakatu.
Kreacja
Na plakacie centralne miejsce zajmuje czerwone pudełko „Ptasiego mleczka”, które unosi się na tle błękitnego nieba. Doskonale widoczne logo E. WEDEL wzmacnia wizerunkowy charakter kampanii, a hasło „Podziel się swoim kawałkiem nieba” jest czytelne i subtelnie inspiruje do zakupów. Projekt ten jest przykładem kreacji, dostosowanej do specyfiki wielkiego formatu – wszystkie 3 elementy graficzne są dobrze widoczne, a całość zwraca uwagę mocnymi kolorami i zrównoważoną kompozycją.
Badania
Badanie przeprowadzono na reprezentatywnej próbie 530 osób w wieku 15-65 lat, zamieszkałych w największych miastach, w których była prowadzona kampania outdorowa.
W czasie kampanii osiągnięto bardzo wysoki poziom znajomości reklamy. Zasięg kampanii wyrażony odsetkiem osób, które potwierdziły, że widziały kampanię to ponad 40%.
Co trzecia badana osoba widziała i zapamiętała plakat z opakowaniem Ptasiego Mleczka na tle błękitnego nieba. Z plakatu respondenci najczęściej zapamiętywali pudełko Ptasiego mleczka (77.2%), tło (niebo, chmury) (54.4%), kolorystykę (13.3%). A 75% badanych oceniło wysoko sam layout kampanii.
Kolejne wyniki pokazują częstotliwość kontaktu z reklamą na naszych nośnikach – ponad 40% miało z nią wielokrotny kontakt w czasie trwania ekspozycji.
Ptasie Mleczko, w wyniku promocji na wielkoformatowych nośnikach Cityboard Media było najlepiej rozpoznawalna marką wśród konkurencji, a trzecią w skali szerszej – tuż za brandem Play i Orange, które prowadzą bardzo zintensyfikowane kampanie.
Podsumowanie
Wyniki badania kampanii „Wedel - Ptasie Mleczko - Podziel się swoim kawałkiem nieba” wykazały wysoki poziom znajomości tej akcji promocyjnej na nośnikach Cityboard Media, jak również wysoki poziom zrozumienia zawartego w niej przekazu. Doceniona została także kreacja, jako spójna i atrakcyjna. Badanie potwierdziło, że wielkoformatowe nośniki reklamy zewnętrznej to niezwykle efektywne i skuteczne medium reklamowe.
Źródło: „Plakat-Impact-Test. Wyniki badania reklamy Ptasie Mleczko”, MARECO POLSKA