Reklama zewnętrzna i Facebook – to się opłaca
- Odsłon: 1834
Badanie Facebooka pod tytułem „Maximize Reach With Out-of-Home and Facebook Campaigns in EMEA” powstało przy współpracy z firmami Kantar Media i Accenture. Analizy przeprowadzono w Wielkiej Brytanii, Francji i Niemczech w 2018. Badanych zapytano, między innymi, w jaki sposób dowiadują się o nowych produktach spożywczych i napojach? Okazało się, że dla Generacji Z i Milenialsów media społecznościowe i reklama zewnętrzna to podstawowe źródło informacji – ponad dwukrotnie częściej, w porównaniu ze średnią populacji twierdzą, że platformy społecznościowe pomagają im odkrywać nowe produkty. Jeśli dodamy do tego OOH, to mamy imponujący wynik! Dodatkowo badanie wykazało, że reklamy na Facebooku i na outdoorze mają znacznie większe prawdopodobieństwo dotarcia do tych młodych odbiorców w porównaniu z reklamami telewizyjnymi i reklamami drukowanymi.
Reklama na Facebooku wpływa na decyzje zakupowe
Źródło danych: Maximize Reach With Out-of-Home and Facebook Campaigns in EMEA
Podobne wyniki osiągnięto, gdy zapytano badanych, które z mediów wpływają bezpośrednio na decyzje zakupowe. Największy współczynnik uzyskała reklama na Facebooku i reklama zewnętrzna.
Reklama na Facebooku i outdoorze zwiększa zasięgi
Źródło danych: Maximize Reach With Out-of-Home and Facebook Campaigns in EMEA
Co ciekawe, z raportu wynika, że 70% osób w wieku 18 lat i starszych w Wielkiej Brytanii twierdzi, że co najmniej raz w tygodniu zauważa reklamę OOH, a jej połączenie z Facebookiem zdecydowanie zwiększa zasięgi.
Powołując się na przykłady, Facebook wspomina o wynikach kampanii reklamowej marki Danone, która chciała przekonać nowych klientów do jednego ze swoich jogurtów. Badanie wykazało, że reklamy OOH skutecznie docierały do istniejących nabywców, a Facebook osiągnął najwyższą liczbę nowych klientów. Facebook był także w stanie dotrzeć do młodszych osób, bliższych grupie docelowej marki. Najlepszą synergię osiągnięto łącząc OOH i reklamę na Facebooku. Łączny ich wpływ na zasięg okazał się o 13% bardziej wydajny niż oczekiwano (jako „oczekiwany” rozumiany jest współczynnik efektywności tylko dla OOH i tylko dla Facebooka: 1,11 x 1,20 = 1,33). Jak wynika z analizy, synergia reklam na Facebooku i OOH jest szczególnie skuteczna w zwiększaniu świadomości i zainteresowania nowymi produktami wśród młodszych odbiorców.
Pełny raport pt. „Maximize Reach With Out-of-Home and Facebook Campaigns in EMEA” dostępny jest na stronie Facebooka, w sekcji Business News.
Potrzebujesz wsparcia w tworzeniu reklam na Facebooka? Chcesz wykorzystać synergię Facebooka i outdooru? Napisz do nas!