Jak zrobić dobrą reklamę na Facebooku? Część 1.

Jak zrobić dobrą reklamę na Facebooku? Część 1.


Pytanie, jak zrobić dobrą reklamę na Facebooku, zadają sobie pewnie wszystkie działy marketingu, jak świat długi i szeroki. Procesu nie ułatwia też sam Facebook, ponieważ regularnie zmienia zasady swojej polityki reklamowej, formaty, rozbudowuje narzędzia i testuje nowe rozwiązania. To zdecydowanie nie ułatwia pracy, ale jest do okiełznania. Jedna z najważniejszych porad dotyczy jednak opcji automatycznych, do których zachęca Facebook. Jak pokazuje praktyka, ich wybór to bardzo zły pomysł. Przyciski „Promuj post”, które można znaleźć pod publikacjami, zachęcają do szybkiego działania i błyskawicznego uruchomienia kampanii. Niestety Facebook w tym rozwiązaniu mocno ogranicza opcje planowania, czego efektem są dużo gorsze wyniki i wyższe koszty CPM i CPC. Warto korzystać z Menedżera Firmy i dokładnie określić parametry kampanii.

Reklama na Facebooku i jej cele

Rozpoczynając przygodę z reklamą na Facebooku, musimy wybrać cel naszego działania. Facebook daje nam 3 opcje: świadomość (rozpoznawalności marki, zasięg), działania (ruch, aktywność, instalacje aplikacji, wyświetlania filmu, pozyskiwanie kontaktów, wiadomości) i konwersje (konwersje, ruch w firmie, sprzedaż z katalogu). Jeśli zależy nam na zbudowaniu świadomości marki czy produktu, to warto wybrać zasięg, bo pozwoli on na dotarcie do szerokiej grupy odbiorców. Gdy chcemy, aby nasze posty sponsorowane zyskiwały na popularności (interakcje, polubienia itd.), to warto wybrać opcję „ruch”. Ciekawym rozwiązaniem (dla tych, którzy nie mogą sprzedawać produktów e-commercowo) jest „ruch w firmie”, które kieruje użytkowników do punktów stacjonarnych. Konwersje to zaś opcja dla tych, którzy chcą przekierowywać ruch z Facebooka na swoją stronę www. Przy okazji warto dodać, że dobrym narzędziem do budowania organicznego ruchu są grupy na Facebooku.

Zestaw reklam na Facebooku

Gdy wybierzemy już, co jest naszym celem, musimy określić, do kogo trafi reklama. Wybieramy lokalizację (z różnymi opcjami – mieszkający, przebywający itd.), wiek, język, płeć, zainteresowania, typy połączeń (możemy wykluczyć osoby, które widzą nasz post organicznie), urządzeń i umiejscowienia reklam. Reklamy na Facebooku mogą być wyświetlane w news feedach, mobile news feedach, w prawej część ekranu strony internetowej na komputerze, a także w audience network, czyli aplikacjach powiązanych z Facebookiem i pod jego patronatem). Dobrym rozwiązaniem jest umieszczanie pojedynczych treści w jednym z czterech miejsc. Dzięki temu łatwiej będzie śledzić skuteczność kampanii i ją optymalizować.

Nie każda reklama nadaje się do wyświetlania w Instagramie, który jest medium typowo life stylowym. Sprawdzają się tam kampanie marek odzieżowych, spożywczych, promocje restauracji, czy wydarzeń sportowych. Co jednak nie oznacza, że nie można spotkać czasem reklamy…złomowiska pod Warszawą. Można i tak, ale to wyrzucanie pieniędzy w błoto. Lepiej zainwestować w prowadzenie strony na Facebooku, która w sposób organiczny zbuduje społeczność zainteresowaną tym tematem.

To tyle w pierwszej części. W drugiej części poradnika, jak zrobić dobrą reklamę na Facebooku, powiemy Wam, jak poradzić sobie z budżetem reklamowym, harmonogramem i kreacją.

 

Potrzebujesz wsparcia w tworzeniu reklam na Facebooku? Nie wiesz, jak się do tego zabrać? Napisz do nas, pomożemy!

 


Napisz do nas.

* Pola wymagane

captcha

Informacje na temat przetwarzania przez Cityboard Media Sp. z o. o. danych osobowych przekazanych za pomocą powyższego formularza kontaktowego znajdują się w Polityce Prywatności.


Google Partner

Cityboard Media z tytułem Google Partner

Reklamy Google Ads nie mają dla nas tajemnic. Dowodem jest status Google Partner, który uzyskaliśmy. Google nadaje takie wyróżnienie firmom, które zdobyły certyfikat Google Ads, zrealizowały odpowiednią liczbę efektywnych kampanii, a także wyróżniały się jakością  świadczonych usług.

Wykorzystaj synergię mediów i połącz outdoor z reklamą w internecie

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając z witryny, zgadzasz się na ich stosowanie. Jak wyłączyć pliki cookies? Czytaj w zakładce Polityka Prywatności.

Cityboard Media Sp. z o.o., 00-640 Warszawa, ul. Mokotowska 1, Regon: 011355200, NIP: 525-10-03-406, Spółka wpisana przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy, XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000024971 Wysokość kapitału zakładowego 50 000,00 zł.

© 2020 Cityboard Media. All Rights Reserved.