Najczęściej czytane
E-commerce zdobywa nowe rynki

E-commerce zdobywa nowe rynki

Rynek e-commerce rośnie z każdym rokiem. Aktualnie mamy na świece blisko 24 mln e-sklepów. W sieci można kupić już nie tylko buty, czy książkę, ale też np. billboard w danym mieście.

 

Rynek e-commerce na świecie

Największą platformą e-commerce na świecie jest oczywiście Amazon. W 2020 roku miesięcznie strona notowała 4 600 mln odsłon. Drugi na liście eBay osiągnął wynik 1 800 mln odsłon. Na całym świecie aktualnie istnieje blisko 24 mln sklepów internetowych. Ta liczba oczywiście rośnie. Największym rynkiem są Stany Zjednoczone. Działa tam około 9 milionów e-sklepów. Co ciekawe, to więcej niż 10 kolejnych krajów razem wziętych. W Europie króluje Wielka Brytania w której działa ponad 800 000 sklepów, połowę mniej e-commerce funkcjonuje w Niemczech. Czołówkę uzupełniają Australia (ponad 360 000) i Francja (niecałe 300 000). Jak sytuacja wygląda w Polsce? Liczba e-sklepów wynosi aktualnie ponad 97 000. Mamy jednak powody do optymizmu.

 

Rynek w Polsce

Jak pokazują dane portalu Ecommercedb.com Polska jest 18. największym rynkiem handlu elektronicznego na świecie, z przychodami w wysokości 13 miliardów USD w 2020 roku. Taki stan rzeczy plasuje Polskę przed Szwecją i za Meksykiem w światowym zestawieniu wydatków w sklepach internetowych. Raport Gemius wskazuje, że aż 77 proc. internautów w 2021 dokonało przynajmniej raz zakupów online. Grupą dominującą są kobiety, średni wiek kupujących to 35+, posiadają oni wyższe wykształcenie, a najczęściej zamieszkują największe miasta. Liderem polskiego rynku jest oczywiście Allegro, z którego korzysta ponad 50 proc. wszystkich kupujących w sieci. W pierwszej dziesiątce sklepów znajdują się także Empik, AliExpers, Lidl, czy elektomarkety.

 

Online zdobywa nowe tereny

Za pomocą e-commerce można dziś kupić nie tylko buty, książkę, telewizor, zamówić kawę, zrobić zakupy spożywcze, czy załatwić inne drobne sprawy. E-usługi zdobywają nowe tereny. Przykładem może być Cityboard Online, czyli pierwszy i jedyny w Polsce sklep, w którym można zakupić systemową reklamę wielkoformatową. - Czegoś podobnego nie ma na polskim rynku. Wprowadziliśmy e-commerce na rynek reklamy zewnętrznej w grudniu 2020 roku. Chcemy przyzwyczajać naszych klientów sektora MŚP do łatwiejszego i bardziej nowoczesnego sposobu zakupu outdooru niż dotychczas. Szukamy nowych rozwiązań, bo to daje szansę na rozwój – mówi Marcin Stan, członek zarządu Cityboard Media, właściciela Cityboard Online. Proces zakupu nie rożni się od innych spotykanych w e-commerce.

 

E-commerce zdobywa nowe rynki

 

Po zalogowaniu wybiera się miasto, ulicę, a także czas kampanii. System wyświetli dostępne ekrany. Po wyborze interesujących billboardów można zamówić projekt i/lub druk plakatów. Proces zakupów kończy e-płatność. Do wyboru w e-sklepie są ekrany w 64 miastach w Polsce. Każdy z billboardów dostępnych w sklepie można zobaczyć na filmie lub zdjęciu, a ponad to nośniki są opisane, mają wskazane najazdy, punkty POI i liczbę generowanych kontaktów na dobę.

 

Co dalej?

Przyszłość rynku e-commerce zapowiada się optymistycznie. Wydatki na reklamę digitalową w Polsce i na świecie rosną, i wedle wielu wyliczeń już przekroczyły wydatki na reklamę telewizją, które stanowią największą część puli. To oznacza, że sprzedaż będzie przenosiła się do internetu z coraz większą intensywnością. Melodia nieodległej przyszłości to pewnie odroczone płatności, wykorzystanie sztucznej inteligencji i Big Data w procesach analizy opinii użytkowników sklepów, czy zakupy na żywo, które zyskują na popularności w USA i Chinach.

 

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.


Cityboard Media z tytułem Google Partner

Google PartnerReklamy Google Ads nie mają dla nas tajemnic. Dowodem jest status Google Partner, który uzyskaliśmy. Google nadaje takie wyróżnienie firmom, które zrealizowały odpowiednią liczbę efektywnych kampanii, a także wyróżniały się jakością świadczonych usług.

Cityboard Media partnerem TikToka

TikTok PartnerEfektem partnerstwa między TikTokiem a Cityboard Media jest możliwość realizowania kampanii reklamowych bez pośredników. Współpraca gwarantuje też możliwość przeprowadzania kampanii na platformach BuzzVideo, TopBuzz, News Republic czy Hello.

Cityboard Media agencją partnerską Meta

Meta PartnerDzięki działaniom naszych ekspertów uzyskaliśmy status agencji partnerskiej Meta (Facebook, Instagram, WhatsApp, Giphy). Wiemy, jak dobrze i efektywnie planować kampanie w środowisku Meta i wykorzystywać to z korzyścią dla klientów.

Cityboard Media partnerem Pinterest Business

Pinterest PartnerNasze doświadczenie w realizowaniu kampanii na Pintereście zaowocowało statusem partnera Pinterest Business. Dzięki temu mamy dostęp do zaawansowanych szkoleń i możemy lepiej planować i realizować kampanie dla naszych klientów.

KONTAKT

Cityboard Media Sp. z o.o.
  ul. Narbutta 30, 02-541 Warszawa
  +48 730 222 500
  +48 22 376 99 00
  office@cityboard.pl
  Pn-Pt 9:00-17:00

NEWSLETTER

Newsletter zawierający aktualności, materiały informacyjne, marketingowe oraz handlowe.
newsletter
Zapisz się na nasz newsletter

Cityboard Media Sp. z o.o.

ul. Narbutta 30, 02-541 Warszawa
+48 730 222 500
+48 22 376 99 00
office@cityboard.pl