Optymizm w digitalu i OOH
- Odsłon: 1083
Digital i reklama zewnętrzna w 2021 r. zanotują znaczne wzrosty – tak wynika z danych i prognoz specjalistów. Kończący się rok pokazał, że outdoor trudny czas ma już za sobą, a digital rośnie w siłę.
Digital trzyma się mocno
Wydaje się, że pandemię COVID w jakimś stopniu mamy już za sobą, ale jej efekty będą jeszcze długo wpływały na rynek reklamy. Rządowe obostrzenia w wielu krajach wpłynęły na zmianę zachowań konsumentów. To spowodowało jeszcze większe zainteresowanie digitalem, który od lat odnotowywał dwucyfrowe wzrosty w tzw. torcie reklamowym. Google Ads, Facebook Ads, reklama na Instagramie, Twitterze, czy Spotify okazały się doskonałym rozwiązaniem w poszukiwaniu nowych klientów. Wedle szacunków, branża e-commerce w ciągu najbliższych 5 lat będzie rosła średnio 12 proc. rocznie. Za kilka lat sektor handlu internetowego będzie wart ponad 160 mld zł 1. W tym roku digital będzie odpowiedzialny za 58% udziału w globalnym rynku reklamy (w porównaniu z 48% w 2019 r.)2. Te dane pokazują, że digital trzyma się mocno i warto inwestować w reklamę cyfrową.
1. Źródło: www.pwc.pl/pl/media/2021-02-09-analiza-pwc-prognoza-rozwoju-rynku-ecommerce
2. Źródło: www.zenithmedia.pl/zenith-e-commerce-i-wideo-online-napedza-w-tym-roku-wzrost
Wzrosty w reklamie zewnętrznej
Billboardy w Warszawie, Poznaniu, Katowicach, czy innych polskich miastach cieszą się rosnącą popularnością. To efekt powrotu do naszych przyzwyczajeń i obowiązków sprzed pandemii. Pracownicy w większości wrócili do pracy stacjonarnej, dzieci i młodzież do szkół, a mieszkańcy miast stawiają na mobilność stając się naturalną widownią dla reklamy na billboardach. W 2021 na duże kampanie decydowały się wielkie marki (np. Coca Cola), małe firmy, czy przedstawiciele administracji (np. Warszawa).
Kampania Urzędu Miasta Stołecznego Warszawy, realizowana w 2021 roku.



Choć mamy do czynienia z rozpędzającą się 4 falą, to jednak zakres szczepień (popularyzowanych, między innymi, na outdoorze) każe spokojniej podchodzić do ewentualnych zmian w obostrzeniach. Wiele wskazuje na to, że w 2021 r. nie czeka nas kolejny lockdown. To wszystko przekłada się na optymizm w branży, co widać też w międzynarodowych prognozach. Globalne wydatki na reklamę w 2021 wzrosną o ponad 11%, i będą większe niż przed pandemią w 20193. Jak zauważa Mark Read (CEO w WPP), w tym roku w USA i Wielkiej Brytanii outdoor odnotuje wzrosty rzędu 20-30%4. W pierwszym półroczu w Polsce reklama zewnętrzna urosła o prawie 20% rdr5. Rynek nie traci więc optymizmu, a przed nami grudzień, czyli okres szczególnie istotny dla wielu marketerów. Można więc domniemać, że czeka nas wysyp ciekawych kampanii. Zarówno w digitalu jak i w outdoorze.
3. Źródło: www.zenithmedia.pl/zenith-e-commerce-i-wideo-online-napedza-w-tym-roku-wzrost-globalnych-wydatkow
4. Źródło: www.media4growth.com/ooh-news/ooh-growth-prospects-strong-says
5. Źródło: www.bankier.pl/wiadomosc/Rynek-reklamy-odrobi-straty-poniesione-w-pandemii

Efektem partnerstwa między TikTokiem a Cityboard Media jest możliwość realizowania kampanii reklamowych bez pośredników. Współpraca gwarantuje też możliwość przeprowadzania kampanii na platformach BuzzVideo, TopBuzz, News Republic czy Hello.
Dzięki działaniom naszych ekspertów uzyskaliśmy status agencji partnerskiej Meta (Facebook, Instagram, WhatsApp, Giphy). Wiemy, jak dobrze i efektywnie planować kampanie w środowisku Meta i wykorzystywać to z korzyścią dla klientów.
Nasze doświadczenie w realizowaniu kampanii na Pintereście zaowocowało statusem partnera Pinterest Business. Dzięki temu mamy dostęp do zaawansowanych szkoleń i możemy lepiej planować i realizować kampanie dla naszych klientów.