Najczęściej czytane
Reklama na Spotify i TikToku

Reklama na Spotify i TikToku

Dynamiczne przyrosty i gigantyczne zasięgi – tak w skrócie można opisać potencjał „muzycznych” mediów społecznościowych takich jak TikTok i Spotify. Kto nie korzysta z ich możliwości reklamowych, traci szanse na nowych klientów.

 

Reklama na TikToku – dlaczego warto

Czy warto zainwestować w reklamę na TikToku? Twierdząca odpowiedź wydaje się oczywista. Za tą aplikacją przemawiają fakty. Jak wynika z raportu firmy Insider Intelligence, w 2022 roku TikTok będzie trzecią największą platformą społcznościową. W zestawieniu będzie ustępował jedynie Facebookowi i Instagramowi. Z muzycznej aplikacji w 2022 r. miesięcznie korzystać ma liczba blisko 755 mln użytkowników. Firma przewiduje, że TikTok utrzyma dwucyfrowe tempo wzrostu, choć będzie ono niższe niż w poprzednich latach (odpowiednio: prawie 60 proc. w 2020 r., ponad 40 proc. w 2021 r., i prognozowane ponad 15 proc. w 2022 r.). Pierwsza piątka zestawienia wygląda następująco: Facebook – ponad 2 mld, Instagram – blisko 1,3 mld, TikTok – blisko 755 mln, Snapchat – ponad 460 mln, Twitter – ponad 345 mln. Obrazu popularności tego medium niech dopełnia fakt, że w lipcu 2021 roku TikTok stał się pierwszą aplikacją mobilną spoza grupy Meta (dawnej Facebook), która osiągnęła 3 miliardy pobrań na całym świecie w App Store i Google Play.

 

Reklama na TikToku – formy i formaty

Dla nie obytych z TikTokiem słowo wyjaśnienia. TikTok to aplikacja, w której użytkownicy tworzą treść zbliżoną do teledysków muzycznych. Liczy się krótki czas oraz wywołane wrażenie. Do najpopularniejszych form materiałów wideo należą:

  • lip-sync, czyli format, w którym twórca tańczy i śpiewa naśladując oryginalnego wykonawcę,
  • tutorial,
  • stream, czyli relacja na żywo,
  • stand-up, czyli krótki występ komediowy,
  • pokaz wybranej zdolności (np. taniec, akrobacja).

Jak każde medium społecznościowe, TikTok ma swoje formaty reklamowe. Pozwalają one firmom budować zasięg i świadomość. Poniżej opis formatów TikToka.

Image
Reservation Ads | Brand Takeover
  • Pierwszy filmik, który użytkownik widzi, gdy otwiera TikTok’a
  • 100% SOV na cały dzień na kategorię
  • Pełny ekran, sound-off, auto play
  • Wciągające wrażenie wizualne, natychmiast przyciąga uwagę użytkownika
Image
Reservation Ads | Top View
  • Pierwszy filmik, który widzi użytkownik
  • 100% SOV na cały dzień na kategorię
  • Pełny ekran, sound-off, auto play
  • Umożliwia konwersję
Image
In-Feed Ads | Brand Premium
  • Umieszczone w sekcji „Dla Ciebie” (1 z 130 TikToków)
  • Możliwość targetowania
  • Aż do 60 sekund, auto play, sound-on
  • Wyraźny call-to-action, aby pobudzić użytkownika do działania
Image
In-Feed Ads | One Day Max
  • Pierwsze in-feed video po 5-7 filmikach
  • 100% SOV na cały dzień na wyłączną kategorię
  • Pełny ekran, auto play, sound on

Reklama na Spotify – dlaczego warto

Jak wynika z raportu Digital 2021, Spotify jest na 6 miejscu w rankingu najczęściej używanych (średnia miesięczna liczba aktywnych użytkowników) aplikacji mobilnych w Polsce. Spotify wyprzedzają Facebook oraz Messenger, Whatsapp, Allegro i Instagram. Materiałów w aplikacji co miesiąc słucha 361 milionów użytkowników na świecie. Większość, bo ponad 220 mln dysponuje opcją, która gwarantuje emisję reklam. Spotify zapewnia możliwość słuchania (także z opcją w tle) muzyki i podcastów.

Jak wynika z badania „Słuchacz podcastów w Polsce 2020”, aż 9 mln osób w Polsce regularnie słucha podcastów. Autorzy badania podkreślają, że połowa słuchaczy, to osoby z wyższym wykształceniem, a 57 proc., to użytkownicy w wieku powyżej 35. roku życia. To bardzo atrakcyjne grupy celowe dla reklamodawców.

 

Reklama na Spotify – formy i formaty

Reklamy audio, to najpopularniejszy format na tym serwisie. Jest on dostępny na wszystkich urządzeniach przewidzianych do promocji przez producenta aplikacji. Ten format reklamy oddziałuje na użytkownika najefektywniej, gdyż wpływa na nasze dwa zmysły, czyli wzrok i słuch. Oprócz spotu, aplikacja gwarantuje emisję baneru (Audio Everywhere), w który można kliknąć.

Reklamy graficzne – znany i bardzo popularny format reklam nie mógł oczywiście ominąć Spotify. Dostępne są różne formaty grafik: np. baner (Leaderboard) widoczny przez cały czas na naszym ekranie sterowania.

Audio Everywhere
Audio Everywhere
Leaderboard
Leaderboard

Reklamy video (Video Takeover) są wyświetlane podczas przerw między utworami oraz w sytuacji, gdy użytkownik szuka muzyki lub podcastów. Reklamie towarzyszy baner z CTA.

Video Takeover
Video Takeover

Reklama na Spotify i TikToku – dla kogo?

Wbrew pozorom nie są to media tylko dla ludzi młodych. W tych mediach mamy zaangażowanych odbiorców i brak clutteru reklamowego. Treści reklamowe nie są nachalne, mają wymiar kontekstowy i wydają się być naturalną częścią contentu. Słodycze, moda, czy rozrywka to idealne produkty i usługi do reklamowania na TikToku i Spotify. Kampanie w tych mediach realizowaliśmy między innymi dla RMF Maxxx, Polskiego Związku Piłki Siatkowej, czy Josera.

RMF Maxxx
PZPS
Josera
Myślisz o kampanii na TikToku i Spotify? Napisz do nas.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Cityboard Media z tytułem Google Partner

Google PartnerReklamy Google Ads nie mają dla nas tajemnic. Dowodem jest status Google Partner, który uzyskaliśmy. Google nadaje takie wyróżnienie firmom, które zrealizowały odpowiednią liczbę efektywnych kampanii, a także wyróżniały się jakością świadczonych usług.

Cityboard Media partnerem TikToka

TikTok PartnerEfektem partnerstwa między TikTokiem a Cityboard Media jest możliwość realizowania kampanii reklamowych bez pośredników. Współpraca gwarantuje też możliwość przeprowadzania kampanii na platformach BuzzVideo, TopBuzz, News Republic czy Hello.

Cityboard Media agencją partnerską Meta

Meta PartnerDzięki działaniom naszych ekspertów uzyskaliśmy status agencji partnerskiej Meta (Facebook, Instagram, WhatsApp, Giphy). Wiemy, jak dobrze i efektywnie planować kampanie w środowisku Meta i wykorzystywać to z korzyścią dla klientów.

Cityboard Media partnerem Pinterest Business

Pinterest PartnerNasze doświadczenie w realizowaniu kampanii na Pintereście zaowocowało statusem partnera Pinterest Business. Dzięki temu mamy dostęp do zaawansowanych szkoleń i możemy lepiej planować i realizować kampanie dla naszych klientów.

KONTAKT

Cityboard Media Sp. z o.o.
  ul. Narbutta 30, 02-541 Warszawa
  +48 730 222 500
  +48 22 376 99 00
  office@cityboard.pl
  Pn-Pt 9:00-17:00

NEWSLETTER

Newsletter zawierający aktualności, materiały informacyjne, marketingowe oraz handlowe.
newsletter
Zapisz się na nasz newsletter

Cityboard Media Sp. z o.o.

ul. Narbutta 30, 02-541 Warszawa
+48 730 222 500
+48 22 376 99 00
office@cityboard.pl