Najczęściej czytane
Słowo o marketingu szeptanym

Słowo o marketingu szeptanym

Rolą marketingu szeptanego jest wywołanie u potencjalnych klientów pozytywnych reakcji na produkt, czy usługę. Dobrze prowadzony może zbudować wysokie zasięgi poprzez polecenie innych użytkowników sieci. Zobacz jak to działa w praktyce i jakie przynosi korzyści.

 

Marketing szeptany – dlaczego warto?

Dlaczego warto zainwestować w reklamę poprzez marketing szeptany? Mówi się, że Word of Mouth (WOM) marketing jest jedną z najstarszych form reklamy. Odkąd zaczęliśmy tworzyć społeczeństwa, ceniliśmy sobie rekomendacje członków danej społeczności. Nie mając wiedzy o danym produkcie, czy usłudze, pytaliśmy o opinię innych. Takie działania mają miejsce także dzisiaj. Za pomocą internetu przenieśliśmy je do świata wirtualnego. Wraz z rozwojem sieci, stawało się to coraz prostsze. 46% reklam jest w Polsce blokowanych przez adblocka’a [1]. Utrudnia to reklamodawcom możliwość przeprowadzenia skutecznej kampanii w internecie. Z pomocą przychodzi nam marketing szeptany. Podstawowym celem takiej reklamy jest zwiększenie sprzedaży produktu lub usługi za pomocą pozytywnych rekomendacji publikowanych w internecie. W praktyce polega on na szeptaniu konsumentom o danej marce, usłudze czy produkcie i ich zaletach.

[1] Dane OnAudience.com, 2019.

 

Marketing szeptany – korzyści

WOM wzmacnia zaufanie do reklamowanej marki/produktu. Działania prowadzone są przede wszystkim w oparciu o serwisy społecznościowe, fora czy strony internetowe, do których dostęp jest darmowy. Dzięki temu aktywizuje się użytkowników do rozmowy na temat produktu/usługi. Im większa liczba osób zacznie rozmawiać, tym zasięg kampanii będzie się zwiększać. Prowadząc taką formę marketingu w internecie, można dotrzeć do ludzi z całej Polski. Marketing szeptany aktywnie wspiera budowanie pozytywnego wizerunku firmy. Przyczynia się również do wzmocnienia zaufania do marki/produktu.

 

Słowo o marketingu szeptanym

 

Marketing szeptany – formy reklamy

Marketing szeptany może mieć różne formy. Evangelist marketing – jest to tworzenie społeczności, która skupia fanów danego produktu/usługi poprzez zakładanie stron tzw. Fan page. Strona poprzez rozwój, zdobywa wysoką popularność, a także wiele rekomendacji użytkowników. Następną formą jest marketing wirusowy. Jest to stworzenie angażującego przekazu, który w łatwy sposób będzie zapamiętywany i przesyłany dalej odbiorcom. Trzecią formą marketingu szeptanego jest Trendsetting. Charakteryzuje się on promowaniem marki przez konkretną osobę. Często do takich promocji angażowany jest influencer, który dzięki swoim zasięgom w internecie, rozpromuje produkt lub usługę. Warto wspomnieć też o  Community marketing, czyli promocji marki poprzez udzielanie się na wyspecjalizowanych forach. Mogą to być witryny o tematyce rozrywkowej, life’stylowej, motoryzacyjnej, sportowej itd.

 

Marketing szeptany – podsumowanie

Marketing szeptany to dobre narzędzie, aby zbudować zaufanie odbiorców w stosunku do marki. Czytając opinię innych osób, użytkownicy zdobywają wiedzę na temat marki, czy produktu, o których mógłby nigdy nie słyszeć, gdyby nie rekomendacja. Warto jednak pamiętać, że nieudolnie prowadzony marketing szeptany, może przynieść więcej szkody niż korzyści. Wszak każdy pewnie słyszał o politykach, czy dziennikarzach, który zmieniając nicki komentowali na forach swoje teksty, czy wypowiedzi. Takie działanie nie ma nic wspólnego z profesjonalnym marketingiem szeptanym.   

 

Myślisz o marketingu szeptanym? Napisz do nas.

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.


Cityboard Media z tytułem Google Partner

Google PartnerReklamy Google Ads nie mają dla nas tajemnic. Dowodem jest status Google Partner, który uzyskaliśmy. Google nadaje takie wyróżnienie firmom, które zrealizowały odpowiednią liczbę efektywnych kampanii, a także wyróżniały się jakością świadczonych usług.

Cityboard Media partnerem TikToka

TikTok PartnerEfektem partnerstwa między TikTokiem a Cityboard Media jest możliwość realizowania kampanii reklamowych bez pośredników. Współpraca gwarantuje też możliwość przeprowadzania kampanii na platformach BuzzVideo, TopBuzz, News Republic czy Hello.

Cityboard Media agencją partnerską Meta

Meta PartnerDzięki działaniom naszych ekspertów uzyskaliśmy status agencji partnerskiej Meta (Facebook, Instagram, WhatsApp, Giphy). Wiemy, jak dobrze i efektywnie planować kampanie w środowisku Meta i wykorzystywać to z korzyścią dla klientów.

Cityboard Media partnerem Pinterest Business

Pinterest PartnerNasze doświadczenie w realizowaniu kampanii na Pintereście zaowocowało statusem partnera Pinterest Business. Dzięki temu mamy dostęp do zaawansowanych szkoleń i możemy lepiej planować i realizować kampanie dla naszych klientów.

KONTAKT

Cityboard Media Sp. z o.o.
  ul. Narbutta 30, 02-541 Warszawa
  +48 730 222 500
  +48 22 376 99 00
  office@cityboard.pl
  Pn-Pt 9:00-17:00

NEWSLETTER

Newsletter zawierający aktualności, materiały informacyjne, marketingowe oraz handlowe.
newsletter
Zapisz się na nasz newsletter

Cityboard Media Sp. z o.o.

ul. Narbutta 30, 02-541 Warszawa
+48 730 222 500
+48 22 376 99 00
office@cityboard.pl