
Reklama na TikToku – nowe narzędzia
- Odsłon: 1213
TikTok wprowadził nowe narzędzie dla reklamodawców. Nazywa się TikTok Inventory Filter. Dzięki niemu możemy wybrać przy jakich rodzajach filmu pojawi się reklama Twojej marki.
Reklama na TikToku - poznaj nowe narzędzie
TikTok poniformował, że zależy im by platforma była bezpieczną przestrzenią, w której każdy może czuć się dobrze i wyrażać siebie. W tym celu stale podnoszą bezpieczeństwo, usprawniają politykę i zasady, funkcje produktów i technologie. Wdrożono więc TikTok Inventory Filter. Dzięki niemu reklamodawcy mają większą kontrolę nad treściami wyświetlanymi obok ich reklam w sekcji „Dla Ciebie”. Funkcja dostępna jest w Polsce od lipca i działa w 25 innych krajach oraz kilkunastu językach.
Reklama na TikToku - tam, gdzie potrzebujesz
Z markami jest tak jak z ludźmi - każda jest inna, wyjątkowa, reprezentuje swój system wartości i misję. Warto, by jej reklama pojawiała się przy pasujących tematycznie treściach.
TikTok Inventory Manager, opcja dostępna w TikTok Ads Manager, pozwala marketerom na decyzję przy jakiego rodzaju treści pojawi się ich reklama. Działanie opiera się na technologii uczenia maszynowego. TikTok zapewnia trzy poziomy zasobów video, do których mogą być przypisane reklamy: Full Inventory, Standard Inventory i Limited Inventory. Dany poziom można skonfigurować w trakcie tworzenia kampanii.
W efekcie, lista filmów dostępnych na każdym z nich będzie się odpowiednio różnić:
- Full Inventory: eliminuje treści zakwalifikowane jako Floor Content, czyli naruszające Zasady Społeczności, Warunki świadczenia usług i/lub Politykę dot. własności intelektualnej TikTok, które zostały usunięte przez TikTok.
- Standard Inventory: eliminuje treści zakwalifikowane jako “Floor Content” i “High Risk Content”. Reklamy będą wyświetlane obok filmów, które są odpowiednie dla większości marek, ale mogą być potencjalnie kontrowersyjne.
- Limited Inventory: eliminuje wszystkie poziomy ryzyka (od “Floor” do “Low Risk”). Reklamy będą wyświetlane obok treści, które nie zawierają kontrowersyjnych tematów.
Reklama na TikToku - co jeśli system oceni, że jest kontrowersyjna?
Narzędzie klasyfikuje tworzone przez użytkownika treści poprzez analizę tekstu, dźwięku, wideo i obrazów. Materiał podlega też ocenie, czy narusza zasady platformy. Jeżeli materiał wykazuje znamiona kontrowersji, zostanie on przypisany do jednej z czterech kategorii ryzyka:
- Floor Content: materiały, które naruszają Zasady Społeczności, Warunki świadczenia usług i/lub Politykę dot. własności intelektualnej TikTok.
- High Risk Content: treści gloryfikujące lub prezentujące w sposób bezrefleksyjny tematy potencjalnie kontrowersyjne.
- Medium Risk Content: filmy fikcyjne lub rozrywkowe dotyczące potencjalnie kontrowersyjnych tematów.
- Low Risk Content – kreacje filmowe o walorze edukacyjnym, dotyczące potencjalnie kontrowersyjnych tematów.
Reklama na TikToku - nowe narzędzie dla reklamodawców. Podsumowanie
W testach TikTok Inventory Filter wzięło udział wiele firm, a każda z kampanii osiągnęła wysokie wyniki pod względem bezpieczeństwa i dopasowania treści. Jest to więc kolejna z dużej liczby zalet realizowania kampanii na TikToku.
Chcesz ruszyć z kampanią na TikToku? Napisz do nas. Zaplanujemy i zrealizujemy Twoją kampanię.