Najczęściej czytane
Mobile Ads, czyli jak wykorzystać geotargetowanie w reklamie

Mobile Ads, czyli jak wykorzystać geotargetowanie w reklamie

Geotargetowanie to proces, w którym wykorzystuje się dane o aktualnym położeniu klienta, aby skomunikować się z nim np. w komercyjny sposób, wysyłając mu kontekstową reklamę. Z tego procesu można skorzystać w ramach Mobile Ads. Jak to działa?

 

Mobile Ads – na czym polega i dlaczego warto?

Mobile Ads (lub inaczej marketing mobilny) polega na emisji reklam banerowych w aplikacji i serwisach mobilnych odbiorcom, którzy mieli kontakt z reklamą na wybranym nośniku outdoorowym lub z innym punktem w przestrzeni. Wykorzystując geolokalizacje użytkowników, można wysyłać im odpowiednie reklamy, aby wzmacniać świadomość produktu, czy usługi. Upraszczając można stwierdzić, że użytkownik poruszając się po mieście widzi w konkretnym punkcie konkretną reklamę OOH, a następnie w aplikacjach i na witrynach przeglądanych w swoim smartfonie widzi banery reklamowe z tym samym przekazem.

Warto też dodać, że możliwe jest zaplanowanie tzw. "wirtualnego nośnika", czyli punkt na mapie (na podstawie współrzędnych geograficznych), w promieniu którego reklamy będą serwowane wybranym użytkownikom w aplikacjach mobilnych na ich smartfonach.

 

Mobile Ads

 

Reklama dociera do wybranej grupy odbiorców, a można ją określić na podstawie 362 informacji o pojedynczym użytkowniku. Dane są gromadzone i aktualizowane w czasie rzeczywistym, więc nie ma mowy o tym, że np. kampania OOH już się zakończyła, a użytkownik otrzymuje reklamę. Dane pozwalają dotrzeć do ściśle określonych grup odbiorców, a co najważniejsze wykorzystują synergię mediów: outdooru oraz digitalu. Mobile Ads wykorzystuje integrację wielu sieci reklamowych, a to dla marketerów bardzo ważne, bo reklama może wyświetlić się w puli ponad 200 000 aplikacji i 15 000 000 stron internetowych.  

 

Mobile Ads – formaty reklam

W tym przypadku mamy do czynienia z trzema formatami reklam. Od klasycznego baneru, przez formy natywne, aż po pełnoekranowe. 

  • Baner – to prostokątna jednostka reklamowa inicjowana przez system, która może być statyczna lub animowana. Banery reklamowe na telefon komórkowy są zazwyczaj wyświetlane na górze lub na dole ekranu.
  • Interstitial – pełnoekranowe reklamy obejmujące cały interfejs użytkownika. Zazwyczaj wyświetlane są w naturalnych punktach przejścia w aplikacji, na przykład między czynnościami lub podczas przerwy między poziomami w grze.
  • Native – formaty reklamowe składające się z połączenia grafiki i tekstu, które wyglądem przypominają naturalne elementy serwisów.

 

Mobile Ads – źródła danych o użytkownikach

Aby kampania Mobile Ads była dobrze zaplanowana, wykorzystuje się dwie metodologie:

  • Behawioralna – polegająca na zbieraniu informacji o zachowaniach danych użytkowników, które wynikają ze sposobu konsumpcji treści. Dla przykładu, użytkownik pobiera aplikacje i treści kierowane do dzieci w wieku 5-10 lat. Możemy zatem przyjąć, że użytkownikiem tego telefonu jest rodzic, który szuka informacji i treści specjalistycznych.
  • Deklaratywne – polegające na gromadzeniu danych wprowadzanych w aplikacjach bądź na stronach mobilnych. W połączeniu z danymi archiwalnymi, daje to bardzo dokładne informacje na temat użytkownika i pozwala dokładnie targetować reklamy.

 

Mobile Ads – podsumowanie

Marketing mobilny gwarantuje dotarcie do wybranych segmentów klientów poprzez reklamę skojarzoną z miejscem przebywania użytkownika. Takie rozwiązanie jest skuteczne w przypadku np. galerii handlowych, marketów, czy punktów handlowych, które korzystają z billboardów i chcą wzmocnić przekaz reklamowy, przypomnieć klientom o trwającej promocji, czy po prostu zachęcić do zakupów. Mobile Ads gwarantuje synergię mediów, ale umożliwia też emisję reklam na określonym obszarze, w określonym przedziale czasu. Można dzięki temu np. zachęcać osoby przebywające w okolicy do wizyty w kawiarni, restauracji, czy w kinie.

 

Chcesz zaplanować kampanię Mobile Ads? Napisz do nas!

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.


Cityboard Media z tytułem Google Partner

Google PartnerReklamy Google Ads nie mają dla nas tajemnic. Dowodem jest status Google Partner, który uzyskaliśmy. Google nadaje takie wyróżnienie firmom, które zrealizowały odpowiednią liczbę efektywnych kampanii, a także wyróżniały się jakością świadczonych usług.

Cityboard Media partnerem TikToka

TikTok PartnerEfektem partnerstwa między TikTokiem a Cityboard Media jest możliwość realizowania kampanii reklamowych bez pośredników. Współpraca gwarantuje też możliwość przeprowadzania kampanii na platformach BuzzVideo, TopBuzz, News Republic czy Hello.

Cityboard Media agencją partnerską Meta

Meta PartnerDzięki działaniom naszych ekspertów uzyskaliśmy status agencji partnerskiej Meta (Facebook, Instagram, WhatsApp, Giphy). Wiemy, jak dobrze i efektywnie planować kampanie w środowisku Meta i wykorzystywać to z korzyścią dla klientów.

Cityboard Media partnerem Pinterest Business

Pinterest PartnerNasze doświadczenie w realizowaniu kampanii na Pintereście zaowocowało statusem partnera Pinterest Business. Dzięki temu mamy dostęp do zaawansowanych szkoleń i możemy lepiej planować i realizować kampanie dla naszych klientów.

KONTAKT

Cityboard Media Sp. z o.o.
  ul. Narbutta 30, 02-541 Warszawa
  +48 730 222 500
  +48 22 376 99 00
  office@cityboard.pl
  Pn-Pt 9:00-17:00

NEWSLETTER

Newsletter zawierający aktualności, materiały informacyjne, marketingowe oraz handlowe.
newsletter
Zapisz się na nasz newsletter

Cityboard Media Sp. z o.o.

ul. Narbutta 30, 02-541 Warszawa
+48 730 222 500
+48 22 376 99 00
office@cityboard.pl