Mobile Ads, czyli jak wykorzystać geotargetowanie w reklamie

Mobile Ads, czyli jak wykorzystać geotargetowanie w reklamie

Geotargetowanie to proces, w którym wykorzystuje się dane o aktualnym położeniu klienta, aby skomunikować się z nim np. w komercyjny sposób, wysyłając mu kontekstową reklamę. Z tego procesu można skorzystać w ramach Mobile Ads. Jak to działa?

 

Mobile Ads – na czym polega i dlaczego warto?

Mobile Ads (lub inaczej marketing mobilny) polega na emisji reklam banerowych w aplikacji i serwisach mobilnych odbiorcom, którzy mieli kontakt z reklamą na wybranym nośniku outdoorowym lub z innym punktem w przestrzeni. Wykorzystując geolokalizacje użytkowników, można wysyłać im odpowiednie reklamy, aby wzmacniać świadomość produktu, czy usługi. Upraszczając można stwierdzić, że użytkownik poruszając się po mieście widzi w konkretnym punkcie konkretną reklamę OOH, a następnie w aplikacjach i na witrynach przeglądanych w swoim smartfonie widzi banery reklamowe z tym samym przekazem.

Warto też dodać, że możliwe jest zaplanowanie tzw. "wirtualnego nośnika", czyli punkt na mapie (na podstawie współrzędnych geograficznych), w promieniu którego reklamy będą serwowane wybranym użytkownikom w aplikacjach mobilnych na ich smartfonach.

 

Mobile Ads

 

Reklama dociera do wybranej grupy odbiorców, a można ją określić na podstawie 362 informacji o pojedynczym użytkowniku. Dane są gromadzone i aktualizowane w czasie rzeczywistym, więc nie ma mowy o tym, że np. kampania OOH już się zakończyła, a użytkownik otrzymuje reklamę. Dane pozwalają dotrzeć do ściśle określonych grup odbiorców, a co najważniejsze wykorzystują synergię mediów: outdooru oraz digitalu. Mobile Ads wykorzystuje integrację wielu sieci reklamowych, a to dla marketerów bardzo ważne, bo reklama może wyświetlić się w puli ponad 200 000 aplikacji i 15 000 000 stron internetowych.  

 

Mobile Ads – formaty reklam

W tym przypadku mamy do czynienia z trzema formatami reklam. Od klasycznego baneru, przez formy natywne, aż po pełnoekranowe. 

  • Baner – to prostokątna jednostka reklamowa inicjowana przez system, która może być statyczna lub animowana. Banery reklamowe na telefon komórkowy są zazwyczaj wyświetlane na górze lub na dole ekranu.
  • Interstitial – pełnoekranowe reklamy obejmujące cały interfejs użytkownika. Zazwyczaj wyświetlane są w naturalnych punktach przejścia w aplikacji, na przykład między czynnościami lub podczas przerwy między poziomami w grze.
  • Native – formaty reklamowe składające się z połączenia grafiki i tekstu, które wyglądem przypominają naturalne elementy serwisów.

 

Mobile Ads – źródła danych o użytkownikach

Aby kampania Mobile Ads była dobrze zaplanowana, wykorzystuje się dwie metodologie:

  • Behawioralna – polegająca na zbieraniu informacji o zachowaniach danych użytkowników, które wynikają ze sposobu konsumpcji treści. Dla przykładu, użytkownik pobiera aplikacje i treści kierowane do dzieci w wieku 5-10 lat. Możemy zatem przyjąć, że użytkownikiem tego telefonu jest rodzic, który szuka informacji i treści specjalistycznych.
  • Deklaratywne – polegające na gromadzeniu danych wprowadzanych w aplikacjach bądź na stronach mobilnych. W połączeniu z danymi archiwalnymi, daje to bardzo dokładne informacje na temat użytkownika i pozwala dokładnie targetować reklamy.

 

Mobile Ads – podsumowanie

Marketing mobilny gwarantuje dotarcie do wybranych segmentów klientów poprzez reklamę skojarzoną z miejscem przebywania użytkownika. Takie rozwiązanie jest skuteczne w przypadku np. galerii handlowych, marketów, czy punktów handlowych, które korzystają z billboardów i chcą wzmocnić przekaz reklamowy, przypomnieć klientom o trwającej promocji, czy po prostu zachęcić do zakupów. Mobile Ads gwarantuje synergię mediów, ale umożliwia też emisję reklam na określonym obszarze, w określonym przedziale czasu. Można dzięki temu np. zachęcać osoby przebywające w okolicy do wizyty w kawiarni, restauracji, czy w kinie.

 

Chcesz zaplanować kampanię Mobile Ads? Napisz do nas!

* Pola wymagane

captcha

Informacje na temat przetwarzania przez Cityboard Media Sp. z o. o. danych osobowych przekazanych za pomocą powyższego formularza kontaktowego znajdują się w Polityce Prywatności.

 


AKTUALNOŚCI BANK WIEDZY POMOC KARIERA POLITYKA PRYWATNOŚCI STREFA KLIENTA

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając z witryny, zgadzasz się na ich stosowanie. Czytaj więcej: Polityka Prywatności.
Cityboard Media Sp. z o.o., ul. Narbutta 30, 02-541 Warszawa. Regon: 011355200, NIP: 5251003406. Spółka wpisana przez Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy, XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000024971. Wysokość kapitału zakładowego 50 000,00 PLN.
© 2022 Cityboard Media. All Rights Reserved.