Najczęściej czytane
E-commerce na Facebooku

E-commerce na Facebooku

W Polsce Facebook wciąż jest najpopularniejszym serwisem społecznościowym. Ponad 17 mln użytkowników w 2022 r. robi wrażenie. Nic dziwnego, że firmy wykorzystują to narzędzie nie tylko do komunikacji z klientami, ale i do sprzedaży bezpośredniej. Czym jest e-commerce na Facebooku i jak go wykorzystać w biznesie?

 

Reklama z wykorzystaniem e-commerce na Facebooku

Ogromny potencjał Facebooka (Grupa Meta) i systemu reklamowego Facebook Ads wynika z zasięgów jakie gwarantuje – 1,5 mld użytkowników na świecie. Jedna trzecia z nich korzysta z Facebooka na co dzień, podczas gdy przeciętny użytkownik spędza tu co najmniej 15 godzin w miesiącu. Jeśli przyjmiemy, że walutą w reklamie jest uwaga odbiorców, to Facebook gwarantuje jej pozyskanie i utrzymanie. Rozwijając platformę, marka z grupy Meta postanowiła w pewnym momencie wykorzystać potencjał e-commerce i gwarantować biznesowi możliwość sprzedaży produktów czy usług bezpośrednio z profilu. Można do tego wykorzystać rożne narzędzia, od Sklepu, przez Market Place, aż po Live Shopping.

 

E- commerce na Facebooku – formy sprzedaży

  • Funkcja Sklepu umożliwia w zasadzie każdej firmie, stworzenie narzędzia sprzedaży produktów i usług. Sklep nie musi się wykluczać z e-commerce na stronie www. Może być rozwiązaniem uzupełniającym. Jego rolą jest inspirowanie użytkowników do zakupu produktów, które akurat widzą. Sklep tworzy się w Menedżerze sprzedaży i przygotowuje kolekcje produktów z pełnym opisem. Kolekcja musi mieć co najmniej dwa produkty, a same kolekcje można je pogrupować tematycznie, aby użytkownik mógł płynnie poruszać się po sklepie. Kolekcje są prezentowane w postaci spersonalizowanych produktów. Gdy dodaje się nowy asortyment do Sklepu, to odbiorcy widzą go w swoich Aktualnościach lub na karcie Sklep na Facebooku. Sama aplikacja jest prosta i intuicyjna w obsłudze.  
  • Innym ciekawym rozwiązaniem jest opcja Facebook Shops w Grupach. Administrator grupy może założyć na stronie powiązanej Sklep, którego produkty będą prezentowane w osobnym panelu w kanale grupy. To dobre rozwiązanie, gdy chcemy docierać do konkretnych grup docelowych. Jeśli marka skupia na grupie ludzi zainteresowanych np. wnętrzami, to elementy inspiracji wnętrzarskich, które pokazuje na grupie może od razu sprzedawać. To bardzo skraca drogę od content marketingu do sprzedaży. Jest też dobrą okazją do sprzedaży produktów impulsowych. 
  • Live Shopping to jeden z najsilniej rozwijanych trendów w social mediach. Szczególną popularność zyskał w Azji, gdzie użytkownicy kupują produkty z poziomu strony na Facebooku poprzez transmisję wideo na żywo. Zaletą tego rozwiązania jest możliwość bezpośredniej interakcji z widzami i pozyskiwania klientów. Sprzedaż poprzez zakupy na żywo na Facebooku polega na wyróżnianiu i prezentowaniu oferowanych produktów. Kiedy posiadamy sklep, konieczne jest utworzenie w Menedżerze sprzedaży listy produktów na potrzeby transmisji, wraz z możliwością robienia zakupów. Sztandarowym przykładem efektywności tego rozwiązania jest chiński influencer „Lipstic Rother”, który podczas transmisji live sprzedał towary o wartości blisko 2 mln dolarów. Oczywiście w Polsce raczej nie mamy takich potencjałów klienckich, ale trzeba przyznać, że skala robi wrażenie.
  • Znacznie bardziej tradycyjnym formatem jest Marketplace, który pozwala użytkownikom Facebooka na sprzedawanie i kupowanie dowolnych produktów, przypisanych do konkretnych kategorii. To platforma zbliżona do OLX, czy Vinted, gdzie mamy do dyspozycji produkty dostępne w okolicy.

 

E-commerce na Facebooku

E-commerce na Facebooku

E-commerce na Facebooku

 

 

E-commerce na Facebooku - podsumowanie

Sprzedaż produktów i usług na Facebooku staje się coraz bardziej opłacalna. Serwis ułatwia  zdobywanie nowych odbiorców i stawia na coraz nowocześniejsze rozwiązania, takie jak zakupy live. Jak wiadomo, pandemia zmieniła wiele naszych nawyków zakupowych i coraz częściej jako konsumenci korzystamy z e-commerce. Nie tylko dlatego, że musimy, ale też dlatego że stało się to wygodne i praktyczne. Facebook daje dodatkowe możliwości rozwijania e-handlu, co przy niskich kosztach wejścia (nie musimy wydawać środków na budowę e-sklepu, a te często idą w dziesiątki tysięcy), sprawia, że to bardzo atrakcyjne rozwiązanie.

 

Chcesz rozwijać e-commerce na Facebooku? Napisz do nas. Pomożemy!

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.


Cityboard Media z tytułem Google Partner

Google PartnerReklamy Google Ads nie mają dla nas tajemnic. Dowodem jest status Google Partner, który uzyskaliśmy. Google nadaje takie wyróżnienie firmom, które zrealizowały odpowiednią liczbę efektywnych kampanii, a także wyróżniały się jakością świadczonych usług.

Cityboard Media partnerem TikToka

TikTok PartnerEfektem partnerstwa między TikTokiem a Cityboard Media jest możliwość realizowania kampanii reklamowych bez pośredników. Współpraca gwarantuje też możliwość przeprowadzania kampanii na platformach BuzzVideo, TopBuzz, News Republic czy Hello.

Cityboard Media agencją partnerską Meta

Meta PartnerDzięki działaniom naszych ekspertów uzyskaliśmy status agencji partnerskiej Meta (Facebook, Instagram, WhatsApp, Giphy). Wiemy, jak dobrze i efektywnie planować kampanie w środowisku Meta i wykorzystywać to z korzyścią dla klientów.

Cityboard Media partnerem Pinterest Business

Pinterest PartnerNasze doświadczenie w realizowaniu kampanii na Pintereście zaowocowało statusem partnera Pinterest Business. Dzięki temu mamy dostęp do zaawansowanych szkoleń i możemy lepiej planować i realizować kampanie dla naszych klientów.

KONTAKT

Cityboard Media Sp. z o.o.
  ul. Narbutta 30, 02-541 Warszawa
  +48 730 222 500
  +48 22 376 99 00
  office@cityboard.pl
  Pn-Pt 9:00-17:00

NEWSLETTER

Newsletter zawierający aktualności, materiały informacyjne, marketingowe oraz handlowe.
newsletter
Zapisz się na nasz newsletter

Cityboard Media Sp. z o.o.

ul. Narbutta 30, 02-541 Warszawa
+48 730 222 500
+48 22 376 99 00
office@cityboard.pl