Produkcja reklam audio

Produkcja reklam audio

Bardzo dynamicznie rozwijający się rynek podcastów i streamingu muzyki wzmocnił zapotrzebowanie na reklamy audio. Firmy nie wykorzystują ich wyłącznie w stacjach radiowych, ale także na Spotify, czy w innych platformach oferujących muzykę i audycję. Jak przygotować dobrą reklamę audio? Zdradzamy kilka podpowiedzi.

 

Audio Ads – na czym polega i dlaczego warto?

Reklama audio (Audio Ads) może towarzyszyć nam w drodze do pracy, czy szkoły, w  komunikacji miejskiej, w samochodzie, czy podczas jazdy rowerem. Jest przerywnikiem pomiędzy muzyką, czy podcastami. Jej niewątpliwą zaletą marketingową jest fakt, że  najczęściej nie można jej pominąć (chyba, że mamy płatny pakiet, wtedy reklamy nas omijają). Wraz z dominacją smartfonów, bezprzewodowych słuchawek i inteligentnych głośników wkroczyliśmy w nową erę, gdzie Audio Ads może święcić triumfy. Wielu użytkowników słuchając treści, traktuje reklamę jako naturalny element programu. Rozwój platform muzycznych i streamingowych sprawił, że targetowanie reklam audio jest dziś bardzo dokładne i dzięki danym w systemach planowania, możemy dopracować idealny przekaz pod naszą grupę celową.   

 

Audio Ads – jak tworzyć dobre reklamy?

Reklamy audio, w stosunku do wideo, są łatwe do tworzenia i co najważniejsze są dużo tańsze. Od czego zacząć? Najważniejszy jest pomysł na przekaz. Czasem może być bardzo prosty („Tylko teraz świeże mandarynki w naszym sklepie za 3,50. Pamiętaj, mandarynki za 3,50. Nie przegap okazji”), czasem wymaga dialogu (np. rozmowy Barbary i Mariana w spotach Media Export), a w niektórych przypadkach zachęcającego monologu (autopromocja Spotify). W przypadku 30-sekundowej reklamy warto skoncentrować się na 55-75 słowach i utrzymać tempo mówienia przez cały materiał. Należy upewnić się czy w audio zostało zawarte wyraźne wezwanie do działania (CTA). Według Spotify reklamy z bezpośrednim wezwaniem do działania mają około trzykrotnie wyższe współczynniki klikalności niż reklamy bez niego. Skłoni to słuchacza do kupna/działania, subskrypcji itd. Można użyć takich wyrażeń jak: odwiedź stronę, subskrybuj, skorzystaj z kodu/promocji.

Do spotu można dziś wybrać głos lektora z wielu banku głosów dostępnych w Internecie. Można zakupić odpowiedni motyw muzyczny płacąc za licencję. Szczegóły tworzenia przedstawia poniższa infografika:

 

Produkcja reklam audio

 

Istotną rolę pełnią też mnemotechniki. Mają one na celu pomoc w zapamiętaniu przekazu, bo audio operuje tylko na słowie i muzyce, a przecież dużo lepiej zapamiętujemy obrazy lub wideo, bo one mocniej oddziaływają na nasze zmysły. Mnemotechnikami są na przykład powtarzane po wielokroć motywy (wspomniane już wcześniej mandarynki za 3,50) lub bardzo znane fragmenty muzyczne zaadoptowane do kampanii („Jak sobota, to tylko do Lidla, do Lidla…”, „Media Expert – włączamy niskie ceny”). Śpiewane na popularne melodie i powtarzane w bardzo dużej rotacji sprawiają, że odbiorcy łatwo zapamiętują nazwy marek i ich claimy. A o to w reklamie chodzi.

 

Audio Ads – funkcje reklamy

Jak mówi teoria, reklama ma trzy podstawowe funkcje. Z całą pewnością sprawdzają się również w formacie audio:

  • Informowanie klientów o marce – funkcja ma na celu przekazanie informacji o produkcie potencjalnym klientom, wypromowanie marki wśród odbiorców docelowych, przekazanie informacji o cenach, rabatach na produkty/usługi.
  • Nakłonienie potencjalnych klientów do kupna – wszelkie działania mające na celu skłonienie odbiorcy do posiadania określonego produktu, co prowadzi bezpośrednio do zakupu.
  • Przypomnienie o marce/ produkcie – reklama ma przekonać klientów, że postąpili słusznie, kupując produkt i zachęcić ich, aby zrobili to ponownie. Celem jest przekonanie kupujących, że ich produkt jest znacznie lepszy niż konkurencyjny.

 

Audio Ads - podsumowanie

Dobra reklama audio powinna wywoływać emocje u słuchacza i sprawić, że zapamięta on produkt i go kupi. Schemat spotu: problem – rozwiązanie – korzyść, choć stary jak świat reklamy, to wciąż jest skuteczny i sprawdza się w reklamach audio. A jeśli coś jest skuteczne, to nie warto tego zmieniać (wszak lepsze wrogiem dobrego). Zmieniają się natomiast okoliczności, bo reklama audio nie dociera już wyłącznie do słuchaczy radia, ale do dobrze opisanych i scharakteryzowanych grup na platformach streamingowych i podcastowych.  

Reklamy audio produkowaliśmy, między innymi dla Vanitystyle, Leroy Merlin, czy Narodowego Instytut Fryderyka Chopina.

 

Potrzebujesz reklamy audio? Napisz do nas. Przygotujemy scenariusz, zaproponujemy lektorów, zajmiemy się produkcją, postprodukcją, a także zaplanowaniem kampanii.

* Pola wymagane

captcha

Informacje na temat przetwarzania przez Cityboard Media Sp. z o. o. danych osobowych przekazanych za pomocą powyższego formularza kontaktowego znajdują się w Polityce Prywatności.

 


AKTUALNOŚCI BANK WIEDZY POMOC KARIERA POLITYKA PRYWATNOŚCI STREFA KLIENTA

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając z witryny, zgadzasz się na ich stosowanie. Czytaj więcej: Polityka Prywatności.
Cityboard Media Sp. z o.o., ul. Narbutta 30, 02-541 Warszawa. Regon: 011355200, NIP: 5251003406. Spółka wpisana przez Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy, XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000024971. Wysokość kapitału zakładowego 50 000,00 PLN.
© 2022 Cityboard Media. All Rights Reserved.