Najczęściej czytane
Reklama na Twitterze – jak zabrać się do tematu

Reklama na Twitterze – jak zabrać się do tematu

Może być świetnym narzędziem marketingowym, potężną bronią polityczną, a także zwykłą rozrywką w wolnej chwili. Twitter, bo o nim mowa, ma liczne grono użytkowników, którzy ćwierkają na miliony rożnych tematów. Jak wykorzystać potencjał Twittera w planowaniu kampanii reklamowej, aby była skuteczna?

 

Twitter i reklama – użytkownicy

Twitter został utworzony w marcu 2006 i od tego czasu zebrał ponad 300 milionów aktywnych użytkowników na całym świecie. Ludzie korzystają z Twittera, aby utrzymywać kontakt z przyjaciółmi i rodziną, dzielić się wiadomościami, wrażeniami, informacjami, wymieniać się opiniami na temat bieżących wydarzeń lub po prostu dla rozrywki. Ćwierkanie stało się dla niektórych sposobem na życie, inni wolą tylko obserwować, ponieważ Twitter umożliwia użytkownikom przeglądanie tweetów osób, których nie śledzą.

W 2020 roku liczba polskich użytkowników Twittera wynosiła 2,2 mln. Dwa lata później ta liczba zwiększyła się do 3,4 miliona. Jest to zatem duży potencjał reklamowy. Twitter jako platforma, szybko zdobywa nowych obserwujących i przyciąga ich swoją formą komunikacji – proste i krótkie wiadomości, które nie wymagają wielkiego zaangażowania czasu i uwagi. Badania pokazują, że mężczyźni (62%) chętniej korzystają z Twittera od kobiet (38%) (źródło: Global Webindex Q2 2020 - Q2021, Poland All Verticals, All Responders, Twitter users vs online population). Przekłada się to na zainteresowania deklarowane przez użytkowników. Ludzie chętnie śledzą konta z branży filmowej, samochodowej, muzycznej, podróżniczej czy technologicznej. Na drugim miejscu najchętniej obserwowanych branż znajdują się firmy kosmetyczne, modowe, spożywcze czy związane z gamingiem.

 Reklama na Twitterze

Twitter i reklama – cele i targetowanie

Twitter, w odróżnieniu od Facebooka i Instagrama, nie rozdziela kont na prywatne i firmowe. Każdy użytkownik – zarówno firma, jak i osoba prywatna – może korzystać z reklam na Twitterze. Tworząc kampanię reklamową, możemy wybrać jeden z trzech podstawowych celów reklamowych podobnych do tych dostępnych na Facebooku lub w innych mediach społecznościowych:

  • świadomość – celem jest zbudowanie świadomości odbiorców i budowanie zasięgu,
  • zainteresowanie – przyciągnięcie potencjalnie nowych klientów ciekawymi treściami,
  • konwersja – czyli dokonanie pożądanej akcji przez użytkownika.

 

Twitter i reklama – formy i formaty

Twitter oferuje kilka typów formatów reklamowych, których możemy użyć do kampanii.

  • Promoted Ads – format, który wygląda jak normalny Tweet, ale jest oznaczony jako sponsorowany. Może mieć formę tekstu, grafiki, wideo, mementu, czy karuzeli. Dobry do budowania zasięgu.
  • Webstie card/App install – oba formaty działają podobnie natomiast dzięki webstie card wypromujemy kartę strony internetowej i aplikacji, a poprzez App install użytkownik zostaje skierowany do strony docelowej, gdzie może pobrać aplikację firmy.
  • Media poll – to rodzaj ankiety, w której użytkownicy mogą się wypowiedzieć na temat reklamowanego produktu (np. który rodzaj kawy lubicie najbardziej?). Ankiety mogą być sposobem na uzyskanie opinii, a także budowanie zaangażowania.
  • li>Follower Ads – sposób na promowanie konkretnego konta wśród użytkowników. li>Twitter live – pozwala na transmisję na żywo, a także komentowanie pojawiających się treści. Ten format umożliwia prowadzenie rozmów z obserwującymi w czasie rzeczywistym, co prowadzi do wzrostu zaangażowania.

Dostępnych formatów jest jeszcze kilka (np. Twitter Takeover, Twitter Amplify), ale tu opisujemy te najciekawsze i najpopularniejsze.

 

Twitter i reklama – podsumowanie

Reklama na Twitterze to bardzo ciekawa opcja wspierająca cele marketingowe, sprzedażowe i wizerunkowe. Reklamy na Twitterze są stosunkowo niedrogą formą komunikacji, bo platforma ma jedną z najniższych stawek CPC. Daje też dobrą analitykę (ważne dla każdego planisty kampanii), a treści publikowane na Twitterze są indeksowane w Google. Jest też na pewno medium, które generuje zaangażowanie odbiorców i ze względu na mnogość formatów, daje duże możliwości reklamowe.

 

Potrzebujesz reklamy na Twitterze? Napisz do nas. Pomożemy.

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.


Cityboard Media z tytułem Google Partner

Google PartnerReklamy Google Ads nie mają dla nas tajemnic. Dowodem jest status Google Partner, który uzyskaliśmy. Google nadaje takie wyróżnienie firmom, które zrealizowały odpowiednią liczbę efektywnych kampanii, a także wyróżniały się jakością świadczonych usług.

Cityboard Media partnerem TikToka

TikTok PartnerEfektem partnerstwa między TikTokiem a Cityboard Media jest możliwość realizowania kampanii reklamowych bez pośredników. Współpraca gwarantuje też możliwość przeprowadzania kampanii na platformach BuzzVideo, TopBuzz, News Republic czy Hello.

Cityboard Media agencją partnerską Meta

Meta PartnerDzięki działaniom naszych ekspertów uzyskaliśmy status agencji partnerskiej Meta (Facebook, Instagram, WhatsApp, Giphy). Wiemy, jak dobrze i efektywnie planować kampanie w środowisku Meta i wykorzystywać to z korzyścią dla klientów.

Cityboard Media partnerem Pinterest Business

Pinterest PartnerNasze doświadczenie w realizowaniu kampanii na Pintereście zaowocowało statusem partnera Pinterest Business. Dzięki temu mamy dostęp do zaawansowanych szkoleń i możemy lepiej planować i realizować kampanie dla naszych klientów.

KONTAKT

Cityboard Media Sp. z o.o.
  ul. Narbutta 30, 02-541 Warszawa
  +48 730 222 500
  +48 22 376 99 00
  office@cityboard.pl
  Pn-Pt 9:00-17:00

NEWSLETTER

Newsletter zawierający aktualności, materiały informacyjne, marketingowe oraz handlowe.
newsletter
Zapisz się na nasz newsletter

Cityboard Media Sp. z o.o.

ul. Narbutta 30, 02-541 Warszawa
+48 730 222 500
+48 22 376 99 00
office@cityboard.pl