Audyt SEO w praktyce

Audyt SEO w praktyce

Interesuje Cię wysoka pozycja Twojej strony w wyszukiwarce? Bez audytu SEO się nie obejdzie. To pierwszy krok, który pozwala ocenić w jakim miejscu jest strona i co należy zrobić, aby serwis był przyjazny wyszukiwarkom. Jak się do tego zabrać?

 

Audyt SEO – na czym polega i dlaczego warto?

Na początek trochę definicji. Audyt SEO (Search Engine Optimization) to analiza strony internetowej, która uwzględnia czynniki wpływające na pozycjonowanie strony. Pozwala to na zbadanie parametrów witryny i ocenę jej potencjału w organicznych wynikach wyszukiwania. Kiedy należy przeprowadzić audyt SEO? W zasadzie każdy moment jest dobry – start witryny, przygotowanie do kampanii reklamowej, uruchomienie nowych funkcjonalności, porównanie z konkurencją, rozbudowanie strony itd. Warto też dokonywać audytu po wdrożeniu przez Google nowych zasad pozycjonowania i aktualizacji algorytmu, a także aby zweryfikować przyczyny spadku pozycji strony internetowej w wynikach wyszukiwania, czy też kiedy chcemy wyeliminować błędy w strukturze lub treści witryny. Powodów jest zatem cała masa, a każdy jest dobry.

 

Audyt SEO – rola i funkcje

Rolą audytu jest wskazanie nieprawidłowości w witrynie i określenie ich skali. Nie każdy błąd jest od razu błędem krytycznym, a niektóre mogą tylko nieznacznie poprawić funkcjonowanie serwisu. Oceny zebrane w audytach SEO powinny być wykorzystywane przez programistów, redaktorów i inne osoby związane z witryną. Dobre nasycenie słów kluczowych, odpowiednie opisy plików, dobre tytuły H1 i tytuły zakładek – to tylko kilka podstawowych zadań do zrobienia, jakie mogą wynikać z audytu SEO.

 

Co powinien zawierać audyt SEO?

Dobry audyt SEO powinien być czytelny i jasny. Ponadto powinien zawierać listę błędów, opis negatywnych następstw z nich wynikających, ewentualny komentarz, a także, w podsumowaniu, listę priorytetów do realizacji. Przykład błędu:

  • Błąd: Brak nagłówka H1 na stronie
  • Skutek: Nagłówek H1 jest jednym z wielu sposobów na poinformowanie użytkowników i robotów wyszukiwarek o zawartości strony. Jego brak może utrudniać robotom powiązanie strony z odpowiednimi słowami / frazami kluczowymi, na które strona powinna być widoczna w wynikach wyszukiwania.
  • Komentarz: Strona nie posida elementarnych H1 na niektórych podstronach.

Najlepiej, aby audyt SEO zawierał następujące elementy:

  1. Analizę mapy strony – brak mapy witryny powoduje, że roboty wyszukiwarek mogą nie dotrzeć do stron, do których linki zostały umieszczone głęboko w strukturze witryny.
  2. Analizę zasobów witryny, które powinny być inwestowane (np. Robots.txt, Meta Tag Robots).
  3. Analizę dyrektyw wydawanych robotom.
  4. Analizę nagłówków H1 i struktury nagłówków – zbyt rozbudowana struktura nagłówków jest nieużyteczna dla osób korzystających z czytników ekranowych. Wykorzystywanie zbyt wielu nagłówków na stronach, które nie posiadają rozbudowanych treści sprawia, że wyróżniane są treści nieistotne z punktu widzenia użytkowników.
  5. Analizę zawartości strony głównej – uboga zawartość tekstowa jest mało wartościowa dla wyszukiwarek.
  6. Analizę treści pod kątem ich dublowania.
  7. Analizę wersji językowych serwisu.
  8. Analizę słów kluczowych, tytułów stron, elementów graficznych i opisów stron.

To oczywiście nie wszystkie elementy. Łącznie jest ich około 40 i każdy dość szczegółowo zajmuje się poszczególnymi elementami strony.

 

Audyt SEO – najczęstsze błędy

Analizując wiele stron internetowych można dość do uogólnionych wniosków i tendencji. Do najczęściej pojawiających się błędów należą:

  • zbyt duże zagęszczenie słów kluczowych – sytuacja, kiedy na podstronach witryny słowa kluczowe pojawiają się zbyt często;
  • niedziałające linki – każdy link, który prowadzi strony 404, to poważna wada witryny, linki które nie mają już treści docelowej, powinny posiadać przekierowania w nowe miejsca;
  • duplikaty treści – coś czego wyszukiwarki bardzo nie lubią, tworząc treści warto pamiętać, że muszą być one unikatowe i wartościowe, a powielanie ich to poważny błąd;
  • brak optymalizacji pod względem szybkości ładowania się strony – nieskompresowane pliki (PDF, zdjęcia, grafiki, filmy) sprawiają, że strony ładują się zbyt długo.

To tylko niektóre z często popełnianych błędów. Aby ich uniknąć warto zaufać ekspertowi, który będzie przeprowadzał audyt oraz jego doświadczeniu w przeprowadzaniu takich analiz. Odradzamy robienia audytu na własną rękę.

 

Audyt SEO w praktyce 

 

Audyt SEO – podsumowanie

Wyeliminowanie błędów zawartych w audycie SEO wpłynie pozytywnie na popra­wę indeksacji stron serwisu przez roboty wyszukiwarek, co w połączeniu z działaniami off-site może przełożyć się na większą wartość witryny, a tym samym na zwiększenie widocz­ności oraz na wyższe pozycje jej stron w wynikach wyszukiwarek internetowych. A im wyższa pozycja w wyszukiwarce, tym większa szansa, że klient trafi na naszą stronę i dokona zakupu.

 

Potrzebujesz przeprowadzenia audytu SEO? Napisz do nas.

* Pola wymagane

captcha

Informacje na temat przetwarzania przez Cityboard Media Sp. z o. o. danych osobowych przekazanych za pomocą powyższego formularza kontaktowego znajdują się w Polityce Prywatności.

 


AKTUALNOŚCI BANK WIEDZY POMOC KARIERA POLITYKA PRYWATNOŚCI STREFA KLIENTA

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając z witryny, zgadzasz się na ich stosowanie. Czytaj więcej: Polityka Prywatności.
Cityboard Media Sp. z o.o., ul. Narbutta 30, 02-541 Warszawa. Regon: 011355200, NIP: 5251003406. Spółka wpisana przez Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy, XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000024971. Wysokość kapitału zakładowego 50 000,00 PLN.
© 2022 Cityboard Media. All Rights Reserved.