Najczęściej czytane
Audyt SEO w praktyce

Audyt SEO w praktyce

Interesuje Cię wysoka pozycja Twojej strony w wyszukiwarce? Bez audytu SEO się nie obejdzie. To pierwszy krok, który pozwala ocenić w jakim miejscu jest strona i co należy zrobić, aby serwis był przyjazny wyszukiwarkom. Jak się do tego zabrać?

 

Audyt SEO – na czym polega i dlaczego warto?

Na początek trochę definicji. Audyt SEO (Search Engine Optimization) to analiza strony internetowej, która uwzględnia czynniki wpływające na pozycjonowanie strony. Pozwala to na zbadanie parametrów witryny i ocenę jej potencjału w organicznych wynikach wyszukiwania. Kiedy należy przeprowadzić audyt SEO? W zasadzie każdy moment jest dobry – start witryny, przygotowanie do kampanii reklamowej, uruchomienie nowych funkcjonalności, porównanie z konkurencją, rozbudowanie strony itd. Warto też dokonywać audytu po wdrożeniu przez Google nowych zasad pozycjonowania i aktualizacji algorytmu, a także aby zweryfikować przyczyny spadku pozycji strony internetowej w wynikach wyszukiwania, czy też kiedy chcemy wyeliminować błędy w strukturze lub treści witryny. Powodów jest zatem cała masa, a każdy jest dobry.

 

Audyt SEO – rola i funkcje

Rolą audytu jest wskazanie nieprawidłowości w witrynie i określenie ich skali. Nie każdy błąd jest od razu błędem krytycznym, a niektóre mogą tylko nieznacznie poprawić funkcjonowanie serwisu. Oceny zebrane w audytach SEO powinny być wykorzystywane przez programistów, redaktorów i inne osoby związane z witryną. Dobre nasycenie słów kluczowych, odpowiednie opisy plików, dobre tytuły H1 i tytuły zakładek – to tylko kilka podstawowych zadań do zrobienia, jakie mogą wynikać z audytu SEO.

 

Co powinien zawierać audyt SEO?

Dobry audyt SEO powinien być czytelny i jasny. Ponadto powinien zawierać listę błędów, opis negatywnych następstw z nich wynikających, ewentualny komentarz, a także, w podsumowaniu, listę priorytetów do realizacji. Przykład błędu:

  • Błąd: Brak nagłówka H1 na stronie
  • Skutek: Nagłówek H1 jest jednym z wielu sposobów na poinformowanie użytkowników i robotów wyszukiwarek o zawartości strony. Jego brak może utrudniać robotom powiązanie strony z odpowiednimi słowami / frazami kluczowymi, na które strona powinna być widoczna w wynikach wyszukiwania.
  • Komentarz: Strona nie posida elementarnych H1 na niektórych podstronach.

Najlepiej, aby audyt SEO zawierał następujące elementy:

  1. Analizę mapy strony – brak mapy witryny powoduje, że roboty wyszukiwarek mogą nie dotrzeć do stron, do których linki zostały umieszczone głęboko w strukturze witryny.
  2. Analizę zasobów witryny, które powinny być inwestowane (np. Robots.txt, Meta Tag Robots).
  3. Analizę dyrektyw wydawanych robotom.
  4. Analizę nagłówków H1 i struktury nagłówków – zbyt rozbudowana struktura nagłówków jest nieużyteczna dla osób korzystających z czytników ekranowych. Wykorzystywanie zbyt wielu nagłówków na stronach, które nie posiadają rozbudowanych treści sprawia, że wyróżniane są treści nieistotne z punktu widzenia użytkowników.
  5. Analizę zawartości strony głównej – uboga zawartość tekstowa jest mało wartościowa dla wyszukiwarek.
  6. Analizę treści pod kątem ich dublowania.
  7. Analizę wersji językowych serwisu.
  8. Analizę słów kluczowych, tytułów stron, elementów graficznych i opisów stron.

To oczywiście nie wszystkie elementy. Łącznie jest ich około 40 i każdy dość szczegółowo zajmuje się poszczególnymi elementami strony.

 

Audyt SEO – najczęstsze błędy

Analizując wiele stron internetowych można dość do uogólnionych wniosków i tendencji. Do najczęściej pojawiających się błędów należą:

  • zbyt duże zagęszczenie słów kluczowych – sytuacja, kiedy na podstronach witryny słowa kluczowe pojawiają się zbyt często;
  • niedziałające linki – każdy link, który prowadzi strony 404, to poważna wada witryny, linki które nie mają już treści docelowej, powinny posiadać przekierowania w nowe miejsca;
  • duplikaty treści – coś czego wyszukiwarki bardzo nie lubią, tworząc treści warto pamiętać, że muszą być one unikatowe i wartościowe, a powielanie ich to poważny błąd;
  • brak optymalizacji pod względem szybkości ładowania się strony – nieskompresowane pliki (PDF, zdjęcia, grafiki, filmy) sprawiają, że strony ładują się zbyt długo.

To tylko niektóre z często popełnianych błędów. Aby ich uniknąć warto zaufać ekspertowi, który będzie przeprowadzał audyt oraz jego doświadczeniu w przeprowadzaniu takich analiz. Odradzamy robienia audytu na własną rękę.

 

Audyt SEO w praktyce 

 

Audyt SEO – podsumowanie

Wyeliminowanie błędów zawartych w audycie SEO wpłynie pozytywnie na popra­wę indeksacji stron serwisu przez roboty wyszukiwarek, co w połączeniu z działaniami off-site może przełożyć się na większą wartość witryny, a tym samym na zwiększenie widocz­ności oraz na wyższe pozycje jej stron w wynikach wyszukiwarek internetowych. A im wyższa pozycja w wyszukiwarce, tym większa szansa, że klient trafi na naszą stronę i dokona zakupu.

 

Potrzebujesz przeprowadzenia audytu SEO? Napisz do nas.

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.


Cityboard Media z tytułem Google Partner

Google PartnerReklamy Google Ads nie mają dla nas tajemnic. Dowodem jest status Google Partner, który uzyskaliśmy. Google nadaje takie wyróżnienie firmom, które zrealizowały odpowiednią liczbę efektywnych kampanii, a także wyróżniały się jakością świadczonych usług.

Cityboard Media partnerem TikToka

TikTok PartnerEfektem partnerstwa między TikTokiem a Cityboard Media jest możliwość realizowania kampanii reklamowych bez pośredników. Współpraca gwarantuje też możliwość przeprowadzania kampanii na platformach BuzzVideo, TopBuzz, News Republic czy Hello.

Cityboard Media agencją partnerską Meta

Meta PartnerDzięki działaniom naszych ekspertów uzyskaliśmy status agencji partnerskiej Meta (Facebook, Instagram, WhatsApp, Giphy). Wiemy, jak dobrze i efektywnie planować kampanie w środowisku Meta i wykorzystywać to z korzyścią dla klientów.

Cityboard Media partnerem Pinterest Business

Pinterest PartnerNasze doświadczenie w realizowaniu kampanii na Pintereście zaowocowało statusem partnera Pinterest Business. Dzięki temu mamy dostęp do zaawansowanych szkoleń i możemy lepiej planować i realizować kampanie dla naszych klientów.

KONTAKT

Cityboard Media Sp. z o.o.
  ul. Narbutta 30, 02-541 Warszawa
  +48 730 222 500
  +48 22 376 99 00
  office@cityboard.pl
  Pn-Pt 9:00-17:00

NEWSLETTER

Newsletter zawierający aktualności, materiały informacyjne, marketingowe oraz handlowe.
newsletter
Zapisz się na nasz newsletter

Cityboard Media Sp. z o.o.

ul. Narbutta 30, 02-541 Warszawa
+48 730 222 500
+48 22 376 99 00
office@cityboard.pl