Najczęściej czytane
Insta w biznesie, czyli reklama na Instagramie

Insta w biznesie, czyli reklama na Instagramie

Przeglądanie Insta Stories to jedna z najpopularniejszych form rozrywki dla wielu użytkowników. Instagram ze swoją obrazkowością i niewielką ilością tekstu w postach jest wciągającym medium, które utrzymuje uwagę odbiorów, a o uwagę właśnie walczy każdy reklamodawca. Dzięki formatom reklamowym Instagrama można z powodzeniem wykorzystać w biznesie. Jak to zrobić?

 

Instagram Ads – na czym polega i dlaczego warto?

Na początek garść danych. Według panelu statystycznego Statista, Instagram notuje aż 800 mln użytkowników na całym świecie, w tym 9,2 mln osób w Polsce. To bardzo duża grupa, nawet jeśli założymy, że część to konta martwe. Co ciekawe 59,1 proc. korzystających z platformy to kobiety. Na Insta znajdziemy profile w zasadzie każdej branży. Od medycznej, poprzez motoryzacyjną, handel, edukację, aż po ubezpieczenia. Instagram jest demokratyczny i zaprasza każdego. Efekt? Mniej więcej co czwarty wyświetlany post jest opcją sponsorowaną. To dużo, ale reklama nie jest natarczywa i nie utrudnia przewijania zarówno postów jak i Stories. Warto dodać, że Instagram wykorzystuje dane demograficzne Facebooka, bo kilka lat temu został kupiony przez Meta. Dzięki potężnej bazie informacji właśnie z Meta, system reklamowy może bardzo precyzyjnie (na ile pozwala oczywiście prawo) targetować reklamy.

 

Insta w biznesie, czyli reklama na Instagramie

 

Instagram Ads – formy reklamy

Podobnie jak na Facebooku, reklamy na Instagramie pojawiają się w całej aplikacji, w tym w kanałach użytkowników, opcji Stories, w opcji „Odkrywaj” i innych. Wyglądają podobnie do zwykłych postów, ale zawsze zawierają etykietę „sponsorowane”. Często mają też więcej funkcji niż zwykły post, takich jak linki, przyciski CTA i katalogi produktów.

Podstawowe formaty reklam na Instagramie:

  • Obraz — reklamy mogą być eksponowane jako pojedynczy obraz w jednym z trzech formatów: kwadratowym, poziomym lub pionowym. Najlepiej sprawdzą się w kampanii z atrakcyjnymi wizualnie treściami, które można przedstawić na jednej grafice. Możliwe jest również dodawanie tekstu do obrazów. Jednak Instagram zaleca ograniczenie nakładanego tekstu tak bardzo, jak to możliwe.
  • Instagram Stories – to pełnoekranowe reklamy graficzne lub wideo, które pojawiają się pomiędzy oglądanymi Stories użytkowników. Tworzone są przy użyciu zdjęć lub filmów. Mają formę nieinwazyjną i sprawiają wrażenie naturalnego składnika przekazu.
  • Reklamy karuzelowe – treści reklamowe pojawiają się w wiadomościach i artykułach w formacie kwadratowym lub pionowym.
  • Reklamy wideo – filmy mogą mieć długość do 60 sekund i przyjmować format kwadratowy lub poziomy.

 

Instagram Ads – cele kampanii

Reklamy na Instagramie są często wykorzystywane do zwiększania ekspozycji marki (cele świadomościowe), ruchu w witrynie (konwersje), generowania nowych potencjalnych klientów i skupienie uwagi obecnych (remarketing). Warto pamiętać, że opcja kierowania ruchu na witrynę jest dostępna tylko w kampaniach płatnych (choć Instagram nie wyprowadza ruchu poza witrynę i linki otwiera w specjalnym oknie). Jeśli w poście organicznym chcemy skierować użytkowników do konkretnej strony, to musimy skorzystać z ulokowania linku w biogramie profilu (słynna faza; „link w bio„). Cele kampanii zasadniczo nie różnią się od tych dot. Facebooka, więc pole manewru jest duże.

 

Instagram Ads – podsumowanie

Instagram to dziś doskonałe narzędzie reklamowe, ponieważ ma dużą widownie i jest w stanie utrzymywać jej uwagę. Oferuje łatwe w dekodowaniu treści (przede wszystkim obraz), ma przejrzystą nawigację i atrakcyjne formaty (Stories). Wydaje się, że jest lepszym bratem Facebooka, ponieważ nie ma tylu rozpraszaczy uwagi. A że środki z reklam Facebook Ads i Instagram Ads trafiają do jednego worka Meta, to już temat na inną opowieść.

Kampanie na Instagramie realizowaliśmy, między innymi, dla marki kosmetyków samochodowych Borygo, sklepu Stacja Ordona, czy firmy z branży wyposażenia wnętrz Inmart.

Chcesz zaplanować kampanię na Instagramie? Napisz do nas. Przygotujemy kreacje i zaplanujemy kampanię.

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.


Cityboard Media z tytułem Google Partner

Google PartnerReklamy Google Ads nie mają dla nas tajemnic. Dowodem jest status Google Partner, który uzyskaliśmy. Google nadaje takie wyróżnienie firmom, które zrealizowały odpowiednią liczbę efektywnych kampanii, a także wyróżniały się jakością świadczonych usług.

Cityboard Media partnerem TikToka

TikTok PartnerEfektem partnerstwa między TikTokiem a Cityboard Media jest możliwość realizowania kampanii reklamowych bez pośredników. Współpraca gwarantuje też możliwość przeprowadzania kampanii na platformach BuzzVideo, TopBuzz, News Republic czy Hello.

Cityboard Media agencją partnerską Meta

Meta PartnerDzięki działaniom naszych ekspertów uzyskaliśmy status agencji partnerskiej Meta (Facebook, Instagram, WhatsApp, Giphy). Wiemy, jak dobrze i efektywnie planować kampanie w środowisku Meta i wykorzystywać to z korzyścią dla klientów.

Cityboard Media partnerem Pinterest Business

Pinterest PartnerNasze doświadczenie w realizowaniu kampanii na Pintereście zaowocowało statusem partnera Pinterest Business. Dzięki temu mamy dostęp do zaawansowanych szkoleń i możemy lepiej planować i realizować kampanie dla naszych klientów.

KONTAKT

Cityboard Media Sp. z o.o.
  ul. Narbutta 30, 02-541 Warszawa
  +48 730 222 500
  +48 22 376 99 00
  office@cityboard.pl
  Pn-Pt 9:00-17:00

NEWSLETTER

Newsletter zawierający aktualności, materiały informacyjne, marketingowe oraz handlowe.
newsletter
Zapisz się na nasz newsletter

Cityboard Media Sp. z o.o.

ul. Narbutta 30, 02-541 Warszawa
+48 730 222 500
+48 22 376 99 00
office@cityboard.pl