
Insta w biznesie, czyli reklama na Instagramie
- Odsłon: 1243
Przeglądanie Insta Stories to jedna z najpopularniejszych form rozrywki dla wielu użytkowników. Instagram ze swoją obrazkowością i niewielką ilością tekstu w postach jest wciągającym medium, które utrzymuje uwagę odbiorów, a o uwagę właśnie walczy każdy reklamodawca. Dzięki formatom reklamowym Instagrama można z powodzeniem wykorzystać w biznesie. Jak to zrobić?
Instagram Ads – na czym polega i dlaczego warto?
Na początek garść danych. Według panelu statystycznego Statista, Instagram notuje aż 800 mln użytkowników na całym świecie, w tym 9,2 mln osób w Polsce. To bardzo duża grupa, nawet jeśli założymy, że część to konta martwe. Co ciekawe 59,1 proc. korzystających z platformy to kobiety. Na Insta znajdziemy profile w zasadzie każdej branży. Od medycznej, poprzez motoryzacyjną, handel, edukację, aż po ubezpieczenia. Instagram jest demokratyczny i zaprasza każdego. Efekt? Mniej więcej co czwarty wyświetlany post jest opcją sponsorowaną. To dużo, ale reklama nie jest natarczywa i nie utrudnia przewijania zarówno postów jak i Stories. Warto dodać, że Instagram wykorzystuje dane demograficzne Facebooka, bo kilka lat temu został kupiony przez Meta. Dzięki potężnej bazie informacji właśnie z Meta, system reklamowy może bardzo precyzyjnie (na ile pozwala oczywiście prawo) targetować reklamy.
Instagram Ads – formy reklamy
Podobnie jak na Facebooku, reklamy na Instagramie pojawiają się w całej aplikacji, w tym w kanałach użytkowników, opcji Stories, w opcji „Odkrywaj” i innych. Wyglądają podobnie do zwykłych postów, ale zawsze zawierają etykietę „sponsorowane”. Często mają też więcej funkcji niż zwykły post, takich jak linki, przyciski CTA i katalogi produktów.
Podstawowe formaty reklam na Instagramie:
- Obraz — reklamy mogą być eksponowane jako pojedynczy obraz w jednym z trzech formatów: kwadratowym, poziomym lub pionowym. Najlepiej sprawdzą się w kampanii z atrakcyjnymi wizualnie treściami, które można przedstawić na jednej grafice. Możliwe jest również dodawanie tekstu do obrazów. Jednak Instagram zaleca ograniczenie nakładanego tekstu tak bardzo, jak to możliwe.
- Instagram Stories – to pełnoekranowe reklamy graficzne lub wideo, które pojawiają się pomiędzy oglądanymi Stories użytkowników. Tworzone są przy użyciu zdjęć lub filmów. Mają formę nieinwazyjną i sprawiają wrażenie naturalnego składnika przekazu.
- Reklamy karuzelowe – treści reklamowe pojawiają się w wiadomościach i artykułach w formacie kwadratowym lub pionowym.
- Reklamy wideo – filmy mogą mieć długość do 60 sekund i przyjmować format kwadratowy lub poziomy.
Instagram Ads – cele kampanii
Reklamy na Instagramie są często wykorzystywane do zwiększania ekspozycji marki (cele świadomościowe), ruchu w witrynie (konwersje), generowania nowych potencjalnych klientów i skupienie uwagi obecnych (remarketing). Warto pamiętać, że opcja kierowania ruchu na witrynę jest dostępna tylko w kampaniach płatnych (choć Instagram nie wyprowadza ruchu poza witrynę i linki otwiera w specjalnym oknie). Jeśli w poście organicznym chcemy skierować użytkowników do konkretnej strony, to musimy skorzystać z ulokowania linku w biogramie profilu (słynna faza; „link w bio„). Cele kampanii zasadniczo nie różnią się od tych dot. Facebooka, więc pole manewru jest duże.
Instagram Ads – podsumowanie
Instagram to dziś doskonałe narzędzie reklamowe, ponieważ ma dużą widownie i jest w stanie utrzymywać jej uwagę. Oferuje łatwe w dekodowaniu treści (przede wszystkim obraz), ma przejrzystą nawigację i atrakcyjne formaty (Stories). Wydaje się, że jest lepszym bratem Facebooka, ponieważ nie ma tylu rozpraszaczy uwagi. A że środki z reklam Facebook Ads i Instagram Ads trafiają do jednego worka Meta, to już temat na inną opowieść.
Kampanie na Instagramie realizowaliśmy, między innymi, dla marki kosmetyków samochodowych Borygo, sklepu Stacja Ordona, czy firmy z branży wyposażenia wnętrz Inmart.
Chcesz zaplanować kampanię na Instagramie? Napisz do nas. Przygotujemy kreacje i zaplanujemy kampanię.