Jak wykorzystać TikToka w marketingu

Jak wykorzystać TikToka w marketingu

TikTok to jedno z najnowocześniejszych i najszybciej zyskujących na popularności narzędzi w social mediach. Ponad 2 miliardy pobrań mówi samo za siebie. TikTok jest obecny w 150 krajach i umożliwia nie tylko konsumpcję contentu, ale sprawia, że zwykły użytkownik może z łatwością sam tworzyć inspirują treść na swoim smartfonie. To miejsce, gdzie każdy może podzielić się swoimi emocjami, swoim talentem, czy po prostu dobrze się bawić. Jak wykorzystać ten potencjał w promocji marki? Już śpieszymy z odpowiedzią. Szczególnie, że jesteśmy oficjalnym partnerem reklamowym TikToka w Polsce.

TikTok

Na początek kilka słów wyjaśnienia. TikTok jest platformą, która opiera się na tworzeniu treści (materiały wideo) wykorzystujących podkłady muzyczne z bazy serwisu. Użytkownik może nagrać swój układ taneczny, swoją wersję słynnych cytatów filmowych, czy też wziąć udział w popularnym aktualnie wyzwaniu. To platforma łatwa w tworzeniu i łatwa w konsumpcji. Otwierając aplikację możemy w nieskończoność oglądać materiały wideo. Posty nie mają tekstów do czytania, materiały wideo są krótkie (8-15 s.), więc ich przetwarzanie jest dla nas bardzo proste i przyjemne. Ot przyjemna zabawa dla każdego. Bo wbrew pozorom, nie jest to tylko aplikacja dla nastolatków. Oczywiście, nastolatki masowo korzystają z aplikacji, ale swoje kanały mają na TikToku lekarze, prawnicy, językoznawcy, czy aktorzy, którzy tańczą i „śpiewają” o tym, czym się zajmują. Np. dentysta wykorzystując jedną z popularnych piosenek, informuje jak należy prawidłowo myć zęby. Jest zabawnie i pożytecznie dla widzów. Niektóre dane mówią, że nawet 70 proc. użytkowników tworzy tu swoje treści. Trafiamy zatem do osób, które są aktywne, a nie tylko biernie obserwują.

Oczywiście zdecydowana większość treści to tzw. lol content, ale nie wyklucza to przecież walorów edukacyjnych. Niektóre marki (np. określony segment słodyczy) wręcz wymagają lol contentu, bo on odpowiednio pozycjonuje ich produkty i dociera do grupy docelowej. Co ciekawe, TikTok nie jest platformą, która jest masowo oblegana przez marki, więc ich funkcjonowanie jest nienachalne i w dużej mierze naturalne.

Reklama na TikToku

Jednym z najlepszych rozwiązań marketingowych jest oczywiście stworzenie konta należącego do marki. Takowe posiadają najwięksi światowi gracze. Konto marki na TikToku zapewnia budowanie społeczności, zwiększenie zaangażowania, a także przekierowanie ruchu na wybraną stronę. TikTok jest platformą, gdzie liczy się poczucie humoru, więc osoby które zajmują się prowadzeniem konta marki muszą się takowym wyróżniać. Humor, dystans i wyłapywanie najnowszych trendów, czy popularnych challenge. Inna forma obecności to wykorzystanie lokowania produktów i influencer marketing.

Oczywiście na platformie funkcjonują też rozwiązania ściśle reklamowe (podobnie jak Facebook Ads, czy Google Ads). Reklama na TikToku gwarantuje dotarcie do nowych klientów, ponieważ platforma generuje treści, które mocno angażują odbiorców i budują zasięg. Poniżej znajdziecie krótkie opisy najważniejszych formatów reklamowych na TikToku.

Image
Reservation Ads | Brand Takeover
  • Pierwszy filmik, który użytkownik widzi, gdy otwiera TikTok’a
  • 100% SOV na cały dzień na kategorię
  • Pełny ekran, sound-off, auto play
  • Wciągające wrażenie wizualne, natychmiast przyciąga uwagę użytkownika
Image
Reservation Ads | Top View
  • Pierwszy filmik, który widzi użytkownik
  • 100% SOV na cały dzień na kategorię
  • Pełny ekran, sound-off, auto play
  • Umożliwia konwersję
Image
In-Feed Ads | Brand Premium
  • Umieszczone w sekcji „Dla Ciebie” (1 z 130 TikToków)
  • Możliwość targetowania
  • Aż do 60 sekund, auto play, sound-on
  • Wyraźny call-to-action, aby pobudzić użytkownika do działania
Image
In-Feed Ads | One Day Max
  • Pierwsze in-feed video po 5-7 filmikach
  • 100% SOV na cały dzień na wyłączną kategorię
  • Pełny ekran, auto play, sound on

TikTok – podsumowanie

Słodycze, sektor beauty, moda, rozrywka – to na pewno dobre motywy do reklamowania na TikToku. Tu jest grupa docelowa, zaangażowani odbiorcy, brak clutteru reklamowego, treść o łatwej i przyjemnej konsumpcji. Platforma jest dobrym miejscem do budowania świadomości marki, a także do kierowania ruchu na określoną stronę. Trzeba mieć tylko trochę poczucia humoru i najlepiej umiejętności taneczne. Wtedy marketingowo wszystko zagra.

 

 

Chcesz wykorzystać TikToka do promocji swoich produktów? Napisz do nas. Jesteśmy oficjalnym partnerem reklamowym TikToka w Polsce!

 


Napisz do nas

* Pola wymagane

captcha

Informacje na temat przetwarzania przez Cityboard Media Sp. z o. o. danych osobowych przekazanych za pomocą powyższego formularza kontaktowego znajdują się w Polityce Prywatności.


Google Partner

Cityboard Media z tytułem Google Partner

Reklamy Google Ads nie mają dla nas tajemnic. Dowodem jest status Google Partner, który uzyskaliśmy. Google nadaje takie wyróżnienie firmom, które zdobyły certyfikat Google Ads, zrealizowały odpowiednią liczbę efektywnych kampanii, a także wyróżniały się jakością   świadczonych usług.