Najczęściej czytane
Kampanie Reddit Ads – w biznesie

Kampanie Reddit Ads – w biznesie

Reddit to serwis, w którym można się dzielić linkami do różnorodnych informacji. Został stworzony, aby dzielić się treścią, dyskutować, wymieniać przemyślenia i opinie. Miesięcznie  odwiedza go ponad 1,2 miliarda ludzi, a codziennie korzysta z niego 50 milionów aktywnych unikalnych użytkowników. Czy można się na nim reklamować? Oczywiście! Już wyjaśniamy, jak to zrobić.

 

Reklama na Reddicie – słowo o platformie

Reddit wystartował w 2005 r. Przeznaczony jest do dzielenia się linkami, zdjęciami, GIF-ami czy wideo znalezionymi w sieci. Zamieszczone linki są poddawane pod głosowanie. Wynik wpływa na umiejscowienie informacji – im więcej punktów, tym wyższa pozycja na stronie głównej. Linki można też komentować, a komentarze również otrzymują głosy na tak lub na nie. Jest też opcja dodania krótkiego tekstu.

Użytkownicy przesyłają linki, komentują treści, historie, dyskutują na tematy, na których im najbardziej zależy. Misją Reddit jest wykreowanie poczucia przynależności i dostępu do społeczności. Te dynamiczne grupy skupione są wokół różnych pasji i zainteresowań – od gier przez modę, rozrywkę, IT, jedzenie, aż po finanse. Dzięki temu są dobrą okazją do działań zasięgowych dla marketerów chcących nawiązać kontakt z takimi odbiorcami, którzy jednocześnie mają wpływ na zachowania, czy napędzają decyzje zakupowe. Grup na Reddicie jest  ponad 100 000. Autentyczność medium budują miliony ludzi aktywnie poszukujących informacji.

 

Kampanie Reddit Ads

 

Ważnym pojęciem używanym w redditowej przestrzeni jest subreddit, czyli społeczność oparta na temacie. Oznacza on miejsce, w którym użytkownicy (zwani reddytorami) mogą dodawać i dyskutować na temat treści dotyczących danego tematu. Reddytorzy mają możliwość dopisania się do subredditów związanych z interesującymi ich kwestiami, dzięki czemu mogą być na bieżąco z nowościami. 

 

Reklama na Reddicie - rodzaje reklamy

Na Reddicie można stworzyć dwa rodzaje reklam:

  • Takeover Ads (ogłoszenia z linkami): przekierowują użytkowników Reddita na konkretną stronę. Reklamy te są ważne dla zwiększenia ruchu na stronie. Aby zachęcić użytkowników do kliknięcia, można skorzystać z ofert promocyjnych.
  • Reklamy tekstowe: przenoszą użytkowników do konkretnego postu w serwisie Reddit. Post może zawierać liniki oraz teksty. Taka reklama jest pomocna w zwiększaniu zaangażowania. Widnieje przy nich tag „promowane”. Użytkownicy mogą je komentować, tak jak zwykłe posty. Co warte podkreślenia, opcję komentowania można wyłączyć.

Reklamę można kierować ze względu na:

  • Zainteresowania
  • Lokalizacje
  • Subreddity
  • Platformy (komputer stacjonarny i internet mobilny)
  • Urządzenia mobilne (Android lub iOS)
  • Zaawansowane kierowanie uwzględniajace porę dnia

Oczywiście, można też realizować organiczne działania marketingowe na Reddicie. Marki mogą publikować treści, ale muszą one być na tyle ciekawe, aby użytkownicy uznali je za wartościowe. Jest to działanie wymagające od marek zaangażowania, np. poprzez udział w dyskusjach w danych subredditach, odpowiadanie na pytania i tworzenie treści dostosowanych wyłącznie do platformy. W Reddcie można zorganizować sesje AMA (Ask Me Anything) na wybranym subreddicie i zapytać o zdanie klientów, aby ocenić, co inni myślą o marce i zachęcić do zaangażowania, promując treści, które ich interesują.

 

Reklama na Reddicie – podsumowanie

to wyjątkowa przestrzeń do tworzenia treści, które mogą zwiększyć widoczność i zbudować świadomość marki. Na pewno jest to dobra przestrzeń do budowania komunikacji dla marek z sektorów edukacyjnych (uczelnie wyższe), spożywczych (np. napoje energetyczne), czy dla firm rekrutacyjnych.

Chcesz zaplanować kampanie na Reddit? Nie wiesz, jak się do tego zabrać? Napisz do nas. Pomożemy!

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.


Cityboard Media z tytułem Google Partner

Google PartnerReklamy Google Ads nie mają dla nas tajemnic. Dowodem jest status Google Partner, który uzyskaliśmy. Google nadaje takie wyróżnienie firmom, które zrealizowały odpowiednią liczbę efektywnych kampanii, a także wyróżniały się jakością świadczonych usług.

Cityboard Media partnerem TikToka

TikTok PartnerEfektem partnerstwa między TikTokiem a Cityboard Media jest możliwość realizowania kampanii reklamowych bez pośredników. Współpraca gwarantuje też możliwość przeprowadzania kampanii na platformach BuzzVideo, TopBuzz, News Republic czy Hello.

Cityboard Media agencją partnerską Meta

Meta PartnerDzięki działaniom naszych ekspertów uzyskaliśmy status agencji partnerskiej Meta (Facebook, Instagram, WhatsApp, Giphy). Wiemy, jak dobrze i efektywnie planować kampanie w środowisku Meta i wykorzystywać to z korzyścią dla klientów.

Cityboard Media partnerem Pinterest Business

Pinterest PartnerNasze doświadczenie w realizowaniu kampanii na Pintereście zaowocowało statusem partnera Pinterest Business. Dzięki temu mamy dostęp do zaawansowanych szkoleń i możemy lepiej planować i realizować kampanie dla naszych klientów.

KONTAKT

Cityboard Media Sp. z o.o.
  ul. Narbutta 30, 02-541 Warszawa
  +48 730 222 500
  +48 22 376 99 00
  office@cityboard.pl
  Pn-Pt 9:00-17:00

NEWSLETTER

Newsletter zawierający aktualności, materiały informacyjne, marketingowe oraz handlowe.
newsletter
Zapisz się na nasz newsletter

Cityboard Media Sp. z o.o.

ul. Narbutta 30, 02-541 Warszawa
+48 730 222 500
+48 22 376 99 00
office@cityboard.pl