
Reklama na Vulcanie
- Odsłon: 1266
Vulcan i Librus to dwa popularne e-dzienniki, które przyciągają każdego dnia miliony uczniów i rodziców na swoje platformy. Jak wykorzystać ten ruch w marketingu?
Reklama w wirtualnym dzienniku
Na początek kilka wyjaśnień. Dzienniczek internetowy jest pomocnym narzędziem, by rodzic był na bieżąco z życiem szkolnym swojego dziecka. Wielu rodziców przegląda e-dzienniki każdego dnia. Dzięki nim mogą sprawnie kontaktować się z nauczycielami i mieć stały wgląd w oceny, listy obecności, czy zadania domowe swojego dziecka. W każdym momencie mogą sprawdzić plan lekcji. Moduł nieobecności pokazuje frekwencje pociechy. Dzięki tym funkcjom, e-dzienniki są dobrym narzędziem do budowania zasięgu dla marketerów. Na polskim rynku najpopularniejsze e-dzienniki to Librus i Vulcan. O reklamie na Librusie pisaliśmy już niedawno. Dziś na blogu Cityboard Media o reklamie na Vulcanie.
Reklama na Vulcanie – formaty
Vulcan oferuje przede wszystkim reklamę banerową na stronie dziennika elektronicznego UONET+, na interfejsie przed formularzem logowania. Zaletą tego rozwiązania jest fakt, że każdy użytkownik dziennika wyświetla tę stronę przed zalogowaniem do systemu.
Poniżej kilka wybranych statystyk z jednego z miesięcy 2021 roku:
- liczba odsłon 62,7 mln,
- liczba użytkowników 3,97 mln,
- liczba sesji 44,2 mln.
Obowiązującym modelem cenowym jest flat fee. Płaci się za wyświetlenie jednego banera przez tydzień. Nie ma limitu kliknięć ani odsłon. Poniżej widok strony z logowaniem i banerami.
Jakie grupy celowe znajdziemy na Vulcanie? Przede wszystkim uczniów i rodziców. Warto skupić się na tej drugiej grupie ponieważ daje ona szerokie możliwości sprzedażowe.
Reklama na Vulcanie – grupy docelowe
Naturalną widownią Vulcana są rodzice, bo to oni odwiedzają codziennie to miejsce. Z internetu korzysta 28,8 mln Polaków. Znaczna część to właśnie rodzice – stanowią niemal 6 mln wszystkich internautów. Najliczniejszą grupą są kobiety z dziećmi – ponad 3,2 mln (w porównaniu do 2,7 mln mężczyzn). Najczęściej są to rodzice z dziećmi w wieku 8-14 lat (1,7 mln kobiet oraz 1,4 mln mężczyzn), czyli w wieku szkolnym. Jak wynika z analiz, rodzice najczęściej używają komputerów stacjonarnych i laptopów. Średni czas spędzony w sieci to w przypadku kobiet z dziećmi około 35 godzin miesięcznie, a w przypadku mężczyzn ponad 44 godziny miesięcznie. Po urządzenia mobilne sięga się rzadziej – obie płcie korzystają z nich około 30 godzin miesięcznie. Jak zachowują się rodzice w sieci i co kupują online? Mamy dzieci w wieku szkolnym zaglądają do serwisów związanych z kosmetykami, urodą oraz szkołą i edukacją. Ojcowie wchodzą na strony związane z motoryzacją oraz nowymi technologiami.
Marketerzy, których grupą celową są aktywne matki, również znajdą na Vulcanie swoją widownie. Polska młoda mama jest często zabiegana (70% badanych narzeka na brak wolnego czasu), pracująca zawodowo (85%) i aktywna w sieci (90% mam zadeklaruje posiadanie przynajmniej jednego konta w social mediach). Dostępność internetu pomaga jej w życiu codziennym. Dzięki smartfonowi konsumuje treści internetowe przez cały dzień. Zagląda też na e-dzienniczki swoich dzieci i tu tworzy się punkt styku między marką a klientem.
Reklama na Vulcanie – podsumowanie
Rodzice są ważnymi odbiorcami reklam. Mają wiele potrzeb zakupowych – produkty spożywcze, ubezpieczeniowe, szkolne, modowe, motoryzacyjne. Z rodzicami można się skomunikować marketingowo poprzez platformy edukacyjne takiej jak Liburs czy Vulcan. W końcu muszą być oni na bieżąco z funkcjonowaniem swoich dzieci w szkole.
Chcesz zaplanować kampanię na Vulcanie? Napisz do nas. Pomożemy!