Najczęściej czytane
Reklama na Vulcanie

Reklama na Vulcanie

Vulcan i Librus to dwa popularne e-dzienniki, które przyciągają każdego dnia miliony uczniów i rodziców na swoje platformy. Jak wykorzystać ten ruch w marketingu?

 

Reklama w wirtualnym dzienniku

Na początek kilka wyjaśnień. Dzienniczek internetowy jest pomocnym narzędziem, by rodzic był na bieżąco z życiem szkolnym swojego dziecka. Wielu rodziców przegląda e-dzienniki każdego dnia. Dzięki nim mogą sprawnie kontaktować się z nauczycielami i mieć stały wgląd w oceny, listy obecności, czy zadania domowe swojego dziecka. W każdym momencie mogą sprawdzić plan lekcji. Moduł nieobecności pokazuje frekwencje pociechy. Dzięki tym funkcjom, e-dzienniki są dobrym narzędziem do budowania zasięgu dla marketerów. Na polskim rynku najpopularniejsze e-dzienniki to Librus i Vulcan. O reklamie na Librusie pisaliśmy już niedawno. Dziś na blogu Cityboard Media o reklamie na Vulcanie.

 

Reklama na Vulcanie – formaty

Vulcan oferuje przede wszystkim reklamę banerową na stronie dziennika elektronicznego UONET+, na interfejsie przed formularzem logowania. Zaletą tego rozwiązania jest fakt, że każdy użytkownik dziennika wyświetla tę stronę przed zalogowaniem do systemu.

Poniżej kilka wybranych statystyk z jednego z miesięcy 2021 roku:

  • liczba odsłon 62,7 mln,
  • liczba użytkowników 3,97 mln,
  • liczba sesji 44,2 mln.

Obowiązującym modelem cenowym jest flat fee. Płaci się za wyświetlenie jednego banera przez tydzień. Nie ma limitu kliknięć ani odsłon. Poniżej widok strony z logowaniem i banerami.

 

Reklama na Vulcanie

 

Jakie grupy celowe znajdziemy na Vulcanie? Przede wszystkim uczniów i rodziców. Warto skupić się na tej drugiej grupie ponieważ daje ona szerokie możliwości sprzedażowe.     

 

Reklama na Vulcanie – grupy docelowe

Naturalną widownią Vulcana są rodzice, bo to oni odwiedzają codziennie to miejsce. Z internetu korzysta 28,8 mln Polaków. Znaczna część to właśnie rodzice – stanowią niemal 6 mln wszystkich internautów. Najliczniejszą grupą są kobiety z dziećmi – ponad 3,2 mln (w porównaniu do 2,7 mln mężczyzn). Najczęściej są to rodzice z dziećmi w wieku 8-14 lat (1,7 mln kobiet oraz 1,4 mln mężczyzn), czyli w wieku szkolnym. Jak wynika z analiz, rodzice najczęściej używają komputerów stacjonarnych i laptopów. Średni czas spędzony w sieci to w przypadku kobiet z dziećmi około 35 godzin miesięcznie, a w przypadku mężczyzn ponad 44 godziny miesięcznie. Po urządzenia mobilne sięga się rzadziej – obie płcie korzystają z nich około 30 godzin miesięcznie. Jak zachowują się rodzice w sieci i co kupują online? Mamy dzieci w wieku szkolnym zaglądają do serwisów związanych z kosmetykami, urodą oraz szkołą i edukacją. Ojcowie wchodzą na strony związane z motoryzacją oraz nowymi technologiami.

Marketerzy, których grupą celową są aktywne matki, również znajdą na Vulcanie swoją widownie. Polska młoda mama jest często zabiegana (70% badanych narzeka na brak wolnego czasu), pracująca zawodowo (85%) i aktywna w sieci (90% mam zadeklaruje posiadanie przynajmniej jednego konta w social mediach). Dostępność internetu pomaga jej w życiu codziennym. Dzięki smartfonowi konsumuje treści internetowe przez cały dzień. Zagląda też na e-dzienniczki swoich dzieci i tu tworzy się punkt styku między marką a klientem.

 

Reklama na Vulcanie

 

Reklama na Vulcanie – podsumowanie

Rodzice są ważnymi odbiorcami reklam. Mają wiele potrzeb zakupowych – produkty spożywcze, ubezpieczeniowe, szkolne, modowe, motoryzacyjne. Z rodzicami można się skomunikować marketingowo poprzez platformy edukacyjne takiej jak Liburs czy Vulcan. W końcu muszą być oni na bieżąco z funkcjonowaniem swoich dzieci w szkole.

 

Chcesz zaplanować kampanię na Vulcanie? Napisz do nas. Pomożemy!

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.


Cityboard Media z tytułem Google Partner

Google PartnerReklamy Google Ads nie mają dla nas tajemnic. Dowodem jest status Google Partner, który uzyskaliśmy. Google nadaje takie wyróżnienie firmom, które zrealizowały odpowiednią liczbę efektywnych kampanii, a także wyróżniały się jakością świadczonych usług.

Cityboard Media partnerem TikToka

TikTok PartnerEfektem partnerstwa między TikTokiem a Cityboard Media jest możliwość realizowania kampanii reklamowych bez pośredników. Współpraca gwarantuje też możliwość przeprowadzania kampanii na platformach BuzzVideo, TopBuzz, News Republic czy Hello.

Cityboard Media agencją partnerską Meta

Meta PartnerDzięki działaniom naszych ekspertów uzyskaliśmy status agencji partnerskiej Meta (Facebook, Instagram, WhatsApp, Giphy). Wiemy, jak dobrze i efektywnie planować kampanie w środowisku Meta i wykorzystywać to z korzyścią dla klientów.

Cityboard Media partnerem Pinterest Business

Pinterest PartnerNasze doświadczenie w realizowaniu kampanii na Pintereście zaowocowało statusem partnera Pinterest Business. Dzięki temu mamy dostęp do zaawansowanych szkoleń i możemy lepiej planować i realizować kampanie dla naszych klientów.

KONTAKT

Cityboard Media Sp. z o.o.
  ul. Narbutta 30, 02-541 Warszawa
  +48 730 222 500
  +48 22 376 99 00
  office@cityboard.pl
  Pn-Pt 9:00-17:00

NEWSLETTER

Newsletter zawierający aktualności, materiały informacyjne, marketingowe oraz handlowe.
newsletter
Zapisz się na nasz newsletter

Cityboard Media Sp. z o.o.

ul. Narbutta 30, 02-541 Warszawa
+48 730 222 500
+48 22 376 99 00
office@cityboard.pl