Najczęściej czytane
Marketplace Shopee – jak sprzedawać i reklamować swoje produkty

Marketplace Shopee – jak sprzedawać i reklamować swoje produkty

Marketplace to internetowe platformy sprzedażowe oferujące produkty różnych dostawców w jednym miejscu. Najpopularniejsze to oczywiście Allegro, czy Facebook, ale coraz mocniej na rynku łokciami rozpycha się Shopee. Swój sklep może tam posiadać prawie każdy biznes, a możliwości reklamowe sprawiają, że sprzedaż można bardzo aktywnie wspierać.

Trzy czwarte Polaków kupuje online. Marketplace to świetny sposób na pozyskanie zupełnie nowych klientów dla osób, które prowadzą sklep internetowy. Do głównych zalet zakupów na marketplace’ach należą: łatwość realizacji transakcji, wygoda i bezpieczeństwo, prawie natychmiastowy dostęp do bardzo dużej liczby klientów, bez wkładania dużego nakładu finansowego w działania marketingowe. Shopee było najpopularniejszą aplikacją sprzedażową na świecie w 2021 roku. We wrześniu 2021 weszła na rynek polski. Choć wielu z nas irytował ich sposób komunikacji marketingowej (bardzo wysoki capping, wykorzystanie mnemotechnik muzycznych i znanych motywów, mało finezyjne przekazy reklamowe), to trzeba przyznać, że aplikacja Shopee była pobierana w naszym kraju hurtowo.

 

Sprzedaż na Shopee – o platformie

Shopee to platforma zakupowa, która pochodzi z Singapuru. W Polsce aplikacja została pobrana 7,5 miliona razy i zarejestrowało się na niej 53 tysiące polskich sprzedawców, którzy wygenerowali ponad 15 milionów aktywnych ofert. Ciekawostka: pierwszym sprzedanym produktem na Shopee.pl był chip LED, który kosztował 9 zł.

Użytkownicy Shopee to głównie osoby między 18. a 30. rokiem życia, chociaż rośnie liczba tych, którzy są w wieku powyżej 50. roku życia. Najbardziej aktywni są warszawiacy, krakowianie i wrocławianie. Jedną z największych zalet platformy jest bezpieczeństwo. Pieniądze trafiają na konto sprzedawcy dopiero po potwierdzeniu przez kupującego, że transakcja przebiegła prawidłowo.

 

 

Pomimo, że jest to platforma e-commerce i ma charakter globalny, marka stawia na systematyczne budowanie sieci sprzedawców i głównie skupia się na lokalnych biznesach, działających na danym rynku. Misją Shopee jest wspieranie rozwoju gospodarki cyfrowej, między innymi, poprzez umożliwienie firmom bezproblemowej i prostej sprzedaży internetowej. Marka podzieliła się informacją, że wielu przedsiębiorców w ciągu roku działania platformy w Polsce, rozwinęło się. Jeden z nich, który współpracuje z Shopee od listopada ubiegłego roku, zarobił już ponad 2,1 mln zł, dzięki sprzedaży na platformie. Te dane robią wrażenie i pokazują, że platforma jest skutecznym narzędziem.

 

Sprzedaż na Shopee – modele i reklama

Aby móc reklamować swoją firmę na Shopee, trzeba być najpierw zwykłym użytkownikiem (dość prosty sposób rejestracji), a następnie zarejestrować się jako sprzedawca. Wymaga to wybrania typu sprzedawcy, a następnie podania podstawowych informacji o firmie (NIP, REGON, adres itd.). Swój sklep mogą też zakładać organizacje non-profit, które mają oddzielny formularz rejestracyjny. Po przesłaniu formularza, aplikacja weryfikuje jego poprawność i informuje o decyzji. Po rejestracji konta sprzedawcy Shopee wymaga przesłania dokumentów tożsamości i potwierdzających adres, aby użytkownik miał możliwość aktywowania wypłaty środków ze sprzedaży.

Aby skutecznie sprzedawać i reklamować się na Shopee, trzeba zadbać o kilka aspektów. Do najważniejszych kwestii należą: opracowanie banera (aplikacja gwarantuje narzędzie do generowania takowych, ale można też wgrać swój baner), dodanie wysokiej jakości zdjęć produktów, uporządkowanie ich nazw, dopasowanie do odpowiedniej kategorii oraz stworzenie opisów zawierających frazy kluczowe. Ważna jest też sama nazwa sklepu, a tu Shopee ma politykę nazewnictwa (np. nie można stosować nazwy platformy; odpada zatem np. „Sklep_Shopee_Super_Marki”). Sam proces zakładania sklepu nie jest wymagający i czasochłonny w porównaniu do innych sklepów online.

Produkty możemy oferować w następujących kategoriach: dom i ogród, RTV i AGD, zwierzęta domowe, komputery i laptopy, buty męskie, bilety – kupony – usługi , supermarket, sport i rekreacja, artykuły papiernicze, akcesoria modowe, telefony i akcesoria, samochody i motocykle, moda męska, torby damskie, podróże i bagaż, uroda, moda damska, biżuteria i zegarki, książki i czasopisma, torby męskie, matka i dziecko, zdrowie, kolekcje i sztuka, buty damskie, fotografia. Każda z tych kategorii ma kilkanaście podkategorii, więc w zasadzie każdy biznes B2C może tu oferować swoje produkty. 

Kolejną opcją z której warto skorzystać jest zostanie Super Sprzedawcą. Zdobywa się ją za: dostawy w terminie, sprzedażą produktów oryginalnego pochodzenia, bezpieczeństwo transakcji oraz doskonałą obsługę klienta. Odznaka Super Sprzedawcy daje lepsze pozycjonowanie na stronie i ekspozycję ofert.

Kiedy dysponuje się sklepem można korzystać z opcji reklamy zwiększającej sprzedaż w Shopee. Centrum Marketingowe Shopee daje 3 podstawowe cele: zwiększenie widoczności, produktów, zwiększenie ruchu w sklepie, a także zwiększenie współczynnika konwersji. Ten ostatni cel można osiągnąć poprzez:

  • Kupony
  • Promocje rabatowe
  • Ofertę pakietową
  • Ofertę dodatków
  • Flash Sale (oferty ograniczone czasowo)

Jeśli naszym celem jest zwiększenie ruchu, to mamy do dyspozycji dwa narzędzia:

  • Nagroda dla obserwujących (kupony dla nowych klientów)
  • Najlepsze oferty (zachęcanie do kupna wybranych produktów)

Dodatkowo każdy marketplace ma możliwość wzięcia udziału w Kampaniach Produktowych Shopee. To oficjalne działania sklepu, które pozwalają dotrzeć do większej liczby klientów. Ciekawą opcją promocyjną jest też Shopee Flash Sale, która zwiększa ekspozycję produktu w oficjalnych wydarzeniach Szybkiej Wyprzedaży.   

 

Reklama na Shopee - podsumowanie

Platformy takie jak Shopee to świetne miejsce na sprzedaż w dobie kryzysu, bo ceny produktów w tym azjatyckim e-sklepie mogą być bardzo atrakcyjne. Polacy jeszcze bardziej chcą oszczędzać, więc robią zakupy przez Internet. Średni czas korzystania z aplikacji Shopee to 24 minuty i 23 sekundy. Jest zatem spora szansa, aby zostać zauważonym i sprzedawać swoje produkty. Shopee jednak nie poprzestaje na swoich funkcjonalnościach. Już zapowiedziało, że w tym roku pojawi się funkcja cashback, a w przyszłym program afiliacyjny.

Potrzebujesz wsparcia w kampaniach na Shopee? Chcesz założyć sklep? Napisz do nas. Pomożemy.

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.


Cityboard Media z tytułem Google Partner

Google PartnerReklamy Google Ads nie mają dla nas tajemnic. Dowodem jest status Google Partner, który uzyskaliśmy. Google nadaje takie wyróżnienie firmom, które zrealizowały odpowiednią liczbę efektywnych kampanii, a także wyróżniały się jakością świadczonych usług.

Cityboard Media partnerem TikToka

TikTok PartnerEfektem partnerstwa między TikTokiem a Cityboard Media jest możliwość realizowania kampanii reklamowych bez pośredników. Współpraca gwarantuje też możliwość przeprowadzania kampanii na platformach BuzzVideo, TopBuzz, News Republic czy Hello.

Cityboard Media agencją partnerską Meta

Meta PartnerDzięki działaniom naszych ekspertów uzyskaliśmy status agencji partnerskiej Meta (Facebook, Instagram, WhatsApp, Giphy). Wiemy, jak dobrze i efektywnie planować kampanie w środowisku Meta i wykorzystywać to z korzyścią dla klientów.

Cityboard Media partnerem Pinterest Business

Pinterest PartnerNasze doświadczenie w realizowaniu kampanii na Pintereście zaowocowało statusem partnera Pinterest Business. Dzięki temu mamy dostęp do zaawansowanych szkoleń i możemy lepiej planować i realizować kampanie dla naszych klientów.

KONTAKT

Cityboard Media Sp. z o.o.
  ul. Narbutta 30, 02-541 Warszawa
  +48 730 222 500
  +48 22 376 99 00
  office@cityboard.pl
  Pn-Pt 9:00-17:00

NEWSLETTER

Newsletter zawierający aktualności, materiały informacyjne, marketingowe oraz handlowe.
newsletter
Zapisz się na nasz newsletter

Cityboard Media Sp. z o.o.

ul. Narbutta 30, 02-541 Warszawa
+48 730 222 500
+48 22 376 99 00
office@cityboard.pl