Najczęściej czytane
Marketplace Allegro dla biznesu

Marketplace Allegro dla biznesu

Allegro to platforma zakupowa, która najczęściej kojarzy się Polakom z zakupami w Internecie. Odwiedza ją 20 milionów użytkowników miesięcznie, którzy generują 32 miliony transakcji. To świetne rozwiązanie dla biznesu, aby dotrzeć do większej ilości klientów i więcej sprzedawać.

 

Reklama na Marketplace Allegro – początki  

Marketplace to internetowe platformy sprzedażowe oferujące produkty różnych dostawców w jednym miejscu. O marketplace Shopee pisaliśmy przed tygodniem. Dziś o najpopularniejszej platformie sprzedażowej w Polsce, czyli Allegro, które powstało w Poznaniu w 1999 roku (w 2000 serwis przejęła brytyjska spółka QXL, następnie Naspers, a dziś spółka należy do grupy funduszy inwestycyjnych). Robi się sentymentalnie, bo to przecież początki dostępności Internetu w Polsce na większą skalę. Nic więc dziwnego, że w świadomości Polaków to właśnie ta platforma kojarzy się z zakupami w Internecie. Pierwsze wielkie wydarzenie na tym portalu aukcyjnym odbyło się pod koniec 2000 roku. Wystawiony został Volkswagen Polo z ceną wywoławczą o wartości jednej złotówki, która urosła do 30 tysięcy złotych.  Niemal dwadzieścia lat później, badanie Gemius Polska wykazało, że aż 72% uważało Allegro za ulubione miejsce zakupów. Obecnie platforma ma około 40 procent udziału w polskim e-commerce. 

 

Marketplace Allegro dla biznesu

 

Reklama na Marketplace Allegro – dla kogo?

Rejestracja sprzedaży na Allegro to znakomite rozwiązanie dla każdego przedsiębiorcy, który chce skutecznie zdobywać klientów w Internecie. Zaletą marketplace Allegro jest niski próg wejścia. Nie ma też konieczności tworzenia drogiego sklepu internetowego i jego administracji, aktualizacji itd. Można za darmo założyć konto i bezpłatnie wystawiać oferty. Allegro zarabia głównie prowizji od sfinalizowanej sprzedaży.

Jest to też dobry pomysł dla osób, które zaczynają działalność w e-commerce. Mogą skorzystać z dużej bazy materiałów szkoleniowych i braku opłat na start. W przypadku nowych marek warto zrobić kampanię Allegro Ads. Jest to system reklamowy, który umożliwia w prosty i szybki sposób reklamowanie swoich produktów nie tylko na stronie Allegro, ale również na Facebooku.  Dla doświadczonych sprzedawców on-line też jest miejsce. Allegro marketplace może być dla nich dodatkowym narzędziem sprzedażowym.

 

Reklama na Marketplace Allegro – korzyści  

Nowy sprzedawca, który założy konto firmowe, może skorzystać z programu powitalnego i otrzymać pakiet atrakcyjnych benefitów na start. Użytkownik ma do nich dostęp przez 180 dni. Obejmują one:

  • do 100% zniżki na prowizję od sprzedaży,
  • pakiety darmowych wyróżnień ofert, aby zwiększyć ich widoczność dla klientów;
  • do 100% zniżki na Abonament Profesjonalny, który daje dostęp do narzędzi monitorowania i optymalizacji sprzedaży.

Warto zauważyć, że Allegro słynie z bardzo dobrych kampanii promujących platformę. Regularnie pojawiają się na naszych billboardach. Przykładem może być kampania z elementem 3 d „Allegro, czyli wszystko do ogrodu”. Bardzo wielu użytkowników Internetu ma już nawyk szukania potrzebnych produktów na Allegro (wysoki poziom świadomości marki zbudowany jej sukcesem i kampaniami marketingowymi), więc zdecydowanie łatwiej jest tam znaleźć klientów, niż budować komunikację (świadomościową i sprzedażową) dla nowego e-sklepu w sieci. Ponadto platforma gwarantuje:

  • gotowy szablon aukcji – wystawianie produktów jest proste i intuicyjne,
  • precyzyjne algorytmy, które sprawiają, że Allegro ,,pomaga’’ potencjalnemu klientowi dotrzeć do produktu,
  • wygodną obsługę transakcji.

 

Reklama na Marketplace Allegro – top branże

Na Allegro najlepiej sprzedają się produkty z kategorii: artykuły chemiczne, kosmetyki i perfumy, artykuły dziecięce i zabawki, telefony, smartfony, tablety, akcesoria GSM, produkty spożywcze i produkty sezonowe. Nie można też zapominać o książkach, czy modzie.  

 

Allegro Marketplace – reklama

Kampanie reklamowe na Allegro to świetna forma promocji oferty produktowej, która skutecznie podnosi sprzedaż. Pozwala sprzedawcom na uruchamianie własnych kampanii w systemie CPC – oznacza to, że reklamodawca płaci wyłącznie za kliknięcia w reklamy. 

Allegro Ads wspiera:

  • zwiększenie sprzedaży i uzyskanie przewagi konkurencyjnej,
  • rozpoznawalność marki na Allegro, w wyszukiwarce i usługach Google,
  • dotarcie do potencjalnych klientów, którzy są zainteresowani konkretną kategorią produktów.

Reklamy wyświetlane w ramach kampanii Allegro to: 

  • oferty sponsorowane na Allegro – reklama w postaci oferty umieszczona zostaje na początku i na końcu listy wyników wyszukiwania, obok wyników i na stronie oferty, 
  • reklamy graficzne, widoczne nad wynikami wyszukiwania w Allegro,
  • prezentacja oferty w sieci reklamowej Allegro – oferta wyświetli się na Facebooku i w Google; użytkownik zobaczy reklamę, która przekieruje go na stronę Allegro po wpisaniu w wyszukiwarkę frazy kluczowej.

Myślisz o założeniu marketplace na Allegro? Nie wiesz, jak się do tego zabrać? Napisz do nas, wszystkim się zajmiemy.

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.


Cityboard Media z tytułem Google Partner

Google PartnerReklamy Google Ads nie mają dla nas tajemnic. Dowodem jest status Google Partner, który uzyskaliśmy. Google nadaje takie wyróżnienie firmom, które zrealizowały odpowiednią liczbę efektywnych kampanii, a także wyróżniały się jakością świadczonych usług.

Cityboard Media partnerem TikToka

TikTok PartnerEfektem partnerstwa między TikTokiem a Cityboard Media jest możliwość realizowania kampanii reklamowych bez pośredników. Współpraca gwarantuje też możliwość przeprowadzania kampanii na platformach BuzzVideo, TopBuzz, News Republic czy Hello.

Cityboard Media agencją partnerską Meta

Meta PartnerDzięki działaniom naszych ekspertów uzyskaliśmy status agencji partnerskiej Meta (Facebook, Instagram, WhatsApp, Giphy). Wiemy, jak dobrze i efektywnie planować kampanie w środowisku Meta i wykorzystywać to z korzyścią dla klientów.

Cityboard Media partnerem Pinterest Business

Pinterest PartnerNasze doświadczenie w realizowaniu kampanii na Pintereście zaowocowało statusem partnera Pinterest Business. Dzięki temu mamy dostęp do zaawansowanych szkoleń i możemy lepiej planować i realizować kampanie dla naszych klientów.

KONTAKT

Cityboard Media Sp. z o.o.
  ul. Narbutta 30, 02-541 Warszawa
  +48 730 222 500
  +48 22 376 99 00
  office@cityboard.pl
  Pn-Pt 9:00-17:00

NEWSLETTER

Newsletter zawierający aktualności, materiały informacyjne, marketingowe oraz handlowe.
newsletter
Zapisz się na nasz newsletter

Cityboard Media Sp. z o.o.

ul. Narbutta 30, 02-541 Warszawa
+48 730 222 500
+48 22 376 99 00
office@cityboard.pl