Marketplace Allegro dla biznesu

Marketplace Allegro dla biznesu

Allegro to platforma zakupowa, która najczęściej kojarzy się Polakom z zakupami w Internecie. Odwiedza ją 20 milionów użytkowników miesięcznie, którzy generują 32 miliony transakcji. To świetne rozwiązanie dla biznesu, aby dotrzeć do większej liczby klientów i więcej sprzedawać.

 

Reklama na Marketplace Allegro – początki  

Marketplace to internetowe platformy sprzedażowe oferujące produkty różnych dostawców w jednym miejscu. O marketplace Shopee pisaliśmy przed tygodniem. Dziś o najpopularniejszej platformie sprzedażowej w Polsce, czyli Allegro, które powstało w Poznaniu w 1999 roku (w 2000 serwis przejęła brytyjska spółka QXL, następnie Naspers, a dziś spółka należy do grupy funduszy inwestycyjnych). Robi się sentymentalnie, bo to przecież początki dostępności Internetu w Polsce na większą skalę. Nic więc dziwnego, że w świadomości Polaków to właśnie ta platforma kojarzy się z zakupami w Internecie. Pierwsze wielkie wydarzenie na tym portalu aukcyjnym odbyło się pod koniec 2000 roku. Wystawiony został Volkswagen Polo z ceną wywoławczą o wartości jednej złotówki, która urosła do 30 tysięcy złotych. Niemal dwadzieścia lat później, badanie Gemius Polska wykazało, że aż 72% uważało Allegro za ulubione miejsce zakupów. Obecnie platforma ma około 40 procent udziału w polskim e-commerce. 

 

Marketplace Allegro dla biznesu

 

Reklama na Marketplace Allegro – dla kogo?

Rejestracja sprzedaży na Allegro to znakomite rozwiązanie dla każdego przedsiębiorcy, który chce skutecznie zdobywać klientów w Internecie. Zaletą marketplace Allegro jest niski próg wejścia. Nie ma też konieczności tworzenia drogiego sklepu internetowego i jego administracji, aktualizacji itd. Można za darmo założyć konto i bezpłatnie wystawiać oferty. Allegro zarabia głównie prowizji od sfinalizowanej sprzedaży.

Jest to też dobry pomysł dla osób, które zaczynają działalność w e-commerce. Mogą skorzystać z dużej bazy materiałów szkoleniowych i braku opłat na start. W przypadku nowych marek warto zrobić kampanię Allegro Ads. Jest to system reklamowy, który umożliwia w prosty i szybki sposób reklamowanie swoich produktów nie tylko na stronie Allegro, ale również na Facebooku. Dla doświadczonych sprzedawców on-line też jest miejsce. Allegro marketplace może być dla nich dodatkowym narzędziem sprzedażowym.

 

Reklama na Marketplace Allegro – korzyści  

Nowy sprzedawca, który założy konto firmowe, może skorzystać z programu powitalnego i otrzymać pakiet atrakcyjnych benefitów na start. Użytkownik ma do nich dostęp przez 180 dni. Obejmują one:

  • do 100% zniżki na prowizję od sprzedaży,
  • pakiety darmowych wyróżnień ofert, aby zwiększyć ich widoczność dla klientów;
  • do 100% zniżki na Abonament Profesjonalny, który daje dostęp do narzędzi monitorowania i optymalizacji sprzedaży.

Warto zauważyć, że Allegro słynie z bardzo dobrych kampanii promujących platformę. Regularnie pojawiają się na naszych billboardach. Przykładem może być kampania z elementem 3 d „Allegro, czyli wszystko do ogrodu”. Bardzo wielu użytkowników Internetu ma już nawyk szukania potrzebnych produktów na Allegro (wysoki poziom świadomości marki zbudowany jej sukcesem i kampaniami marketingowymi), więc zdecydowanie łatwiej jest tam znaleźć klientów, niż budować komunikację (świadomościową i sprzedażową) dla nowego e-sklepu w sieci. Ponadto platforma gwarantuje:

  • gotowy szablon aukcji – wystawianie produktów jest proste i intuicyjne,
  • precyzyjne algorytmy, które sprawiają, że Allegro ,,pomaga’’ potencjalnemu klientowi dotrzeć do produktu,
  • wygodną obsługę transakcji.

 

Reklama na Marketplace Allegro – top branże

Na Allegro najlepiej sprzedają się produkty z kategorii: artykuły chemiczne, kosmetyki i perfumy, artykuły dziecięce i zabawki, telefony, smartfony, tablety, akcesoria GSM, produkty spożywcze i produkty sezonowe. Nie można też zapominać o książkach, czy modzie.  

 

Allegro Marketplace – reklama

Kampanie reklamowe na Allegro to świetna forma promocji oferty produktowej, która skutecznie podnosi sprzedaż. Pozwala sprzedawcom na uruchamianie własnych kampanii w systemie CPC – oznacza to, że reklamodawca płaci wyłącznie za kliknięcia w reklamy. 

Allegro Ads wspiera:

  • zwiększenie sprzedaży i uzyskanie przewagi konkurencyjnej,
  • rozpoznawalność marki na Allegro, w wyszukiwarce i usługach Google,
  • dotarcie do potencjalnych klientów, którzy są zainteresowani konkretną kategorią produktów.

Reklamy wyświetlane w ramach kampanii Allegro to: 

  • oferty sponsorowane na Allegro – reklama w postaci oferty umieszczona zostaje na początku i na końcu listy wyników wyszukiwania, obok wyników i na stronie oferty, 
  • reklamy graficzne, widoczne nad wynikami wyszukiwania w Allegro,
  • prezentacja oferty w sieci reklamowej Allegro – oferta wyświetli się na Facebooku i w Google; użytkownik zobaczy reklamę, która przekieruje go na stronę Allegro po wpisaniu w wyszukiwarkę frazy kluczowej.

Myślisz o założeniu marketplace na Allegro? Nie wiesz, jak się do tego zabrać? Napisz do nas, wszystkim się zajmiemy.

* Pola wymagane

captcha

Informacje na temat przetwarzania przez Cityboard Media Sp. z o. o. danych osobowych przekazanych za pomocą powyższego formularza kontaktowego znajdują się w Polityce Prywatności.

 


Cityboard Media z tytułem Google Partner


Google PartnerReklamy Google Ads nie mają dla nas tajemnic. Dowodem jest status Google Partner, który uzyskaliśmy. Google nadaje takie wyróżnienie firmom, które zrealizowały odpowiednią liczbę efektywnych kampanii, a także wyróżniały się jakością świadczonych usług.

Cityboard Media partnerem TikToka


TikTok PartnerEfektem partnerstwa między TikTokiem a Cityboard Media jest możliwość realizowania kampanii reklamowych bez pośredników. Współpraca gwarantuje też możliwość przeprowadzania kampanii na platformach BuzzVideo, TopBuzz, News Republic czy Hello.

Cityboard Media Sp. z o.o.

ul. Narbutta 30, 02-541 Warszawa
+48 730 222 500
+48 22 376 99 00
office@cityboard.pl