Czy wiesz, że konto na LinkedInie ma już 5 milionów Polaków? Portal generuje aż trzy razy więcej konwersji niż popularny Facebook i Twitter. Jest to obszar reklamowy, który jest mniej konkurencyjny, pozwala dotrzeć do konkretnej branży i wygenerować duże zasięgi. Jak się reklamować na Linkedin? Już odpowiadamy.
Reklama na LinkedIn - użytkownicy
W Polsce konto na LinkedInie ma 5 milionów osób. Znaczną część, bo 2,8 mln, to użytkownicy pomiędzy 25 a 34 rokiem życia (60 proc. kont). Jeśli chodzi o płeć, to lekką przewagę mają mężczyźni (51,3 proc.). LinkedIn poinformował, że 30 proc. wszystkich użytkowników portalu stanowią właściciele firm, dyrektorzy, kierownicy i osoby zaliczane do kadry zarządzającej. Prawie 30 proc. użytkowników to mieszkańcy Warszawy. Co czwarta osoba jest pracownikiem dużej korporacji, która zatrudnia więcej niż 10 tys. pracowników. Portal ujawnił, że 70 proc. profili firmowych należy do mikro przedsiębiorstw. Najpopularniejsze branże to IT, budownictwo, edukacja i media.
Reklama na LinkedIn - jak zacząć
Aby założyć konto reklamowe, trzeba spełnić dwa warunki - założyć konto na LinkedIn, a następnie profil firmowy, co odpowiada utworzeniu strony na Facebooku. Konto firmowe trzeba połączyć ze kontem prywatnym lub innym, które będzie zarządzać reklamami. Następnie trzeba uruchomić konto w Menadżerze Kampanii LinkedIn, które powinno być powiązane ze stroną firmową. Żeby stworzyć takie trzeba przejść do panelu reklamowego, a następnie do zakładki "zarządzanie reklamami,". Następnie zalogować się i uzyskać dostęp do wcześniej utworzonych kont reklamowych oraz tych, które zostały nam udostępnione. W przypadku, gdy wcześniej nie uruchomiliśmy reklam, należy utworzyć nowe konto reklamowe, uzupełnić profil firmowy na LinkedIn, z którym ma być powiązane, przydzielając mu nazwę i wybierając walutę do rozliczeń.
Gdy konto menadżerze kampanii jest utworzone, trzeba przenieść się do panelu zarządzania kampaniami, kliknąć w typ reklamy i przejść do kreowania jej.
Reklama na LinkedIn - cele reklamowe i korzyści
Na LinkedInie dostępne są następujące cele reklamowe:
- budowanie świadomości – tu do wykorzystania mamy karuzele, wideo, wydarzenia, reklamy tekstowe, czy pozyskanie obserwujących.
- zainteresowanie produktem lub usługą – cel realizowany za pomocą:
1. odwiedzin witryny – treści reklamowe będą wyświetlane tym odbiorcom, którzy z największym prawdopodobieństwem w nie klikną. Ten cel jest odpowiedni, jeśli zależy Ci, aby więcej osób trafiło na Twoją stronę docelową (na LinkedIn lub poza nim),
2. interakcji – treści reklamowe będą pokazane osobom, które prawdopodobnie zareagują na Twoją reklamę. Ten cel jest właściwy, jeśli zależy Ci na zwiększeniu zaangażowania odbiorców i liczbie interakcji dot.Twoich treści,
3. wyświetlenia wideo – reklamy na LinkedIn będą skierowane głównie do użytkowników, którzy z największym prawdopodobieństwem obejrzą Twoje reklamy wideo. - Konwersja – cel realizowany za pomocą:
1. zdobywania potencjalnych klientów – ten cel jest odpowiedni dla tych, którzy chcą pozyskać większą liczbę wysokiej jakości nowych i potencjalnych klientów na LinkedIn,
2. zdobywania kandydatów do pracy – cel jest odpowiedni dla poszukujących nowych, wykwalifikowanych pracowników, którzy chcą pokazać się przed nimi z jak najlepszej strony,
3. zwiększania konwersji w witrynie – to dobry wybór, jeśli chcesz zwiększyć sprzedaż lub liczbę subskrybentów newslettera.
Kampanie w serwisie gwarantują kilka korzyści. Po pierwsze: można dotrzeć do konkretnych stanowisk i branż. W profilach osobowych zamieszczone są dane dotyczące firmy oraz branży, w której dany użytkownik pracuje, pełnionego stanowiska oraz funkcji zawodowej. Aktualizowane są informacje o życiu zawodowym, nowo pozyskanych umiejętnościach lub awansie w hierarchii zawodowej. Informacje te zbierane są przez system reklamowy LinkedIn. Reklamodawcy LinkedIn Ads mają do nich dostęp, więc i możliwość dotarcia do osoby na określonym stanowisku, w preferowanej branży, czy o oczekiwanej wielkości firmy lub nawet jej nazwy!
Po drugie: na LinkedInie dostępne jest też precyzyjne targetowanie. Kierowanie na podstawie stanowiska lub pełnionej funkcji w pracy nie jest jedyną opcją. Umiejętności to kolejne kryterium dotarcia. Członkowie LinkedIn uzupełniają swój profil o różne treści. Reklamodawcy B2B mają możliwość dzielić odbiorców reklamy na podstawie dziedziny wiedzy i umiejętności dokładnie pasujących do promowanej przez siebie usługi lub produktu. Taka metoda targetowania sprawia, że możemy dokładnie ukierunkować działania.
Po trzecie: LinkedIn Insight Tag, czyli krótki kod JavaScript, który po instalacji w witrynie pozwala śledzić konwersje. Dzięki temu można tworzyć bazę remarketingową i dostawać szczegółowe raporty dot. prowadzonych kampanii.
Reklama na LinkedIn - formaty
Na LinkedInie można stworzyć następujące formaty reklam: reklamy tekstowe, reklamy treści sponsorowanych (w tym reklamy z pojedynczym zdjęciem, reklamy karuzelowe, reklamy wideo, reklamy pojedynczej oferty pracy), reklamy dynamiczne (Follower ads, Spotlight ads, reklamy oferty pracy), reklamy w wiadomościach, reklamy konwersacyjne, reklamy na wydarzenie. Opisanie ich to temat na osobny artykuł, więc stay tuned.
Reklama na LinkedIn - podsumowanie
LinkedIn to atrakcyjna przestrzeń nie tylko do znalezienia pracownika czy pracy. Ma duży potencjał reklamowy i umożliwia dotarcie do konkretnych grup odbiorców na podstawie branż czy umiejętności.
Nie przepracowuj się z tym LinkedInem, napisz do nas. Już zakasujemy rękawy, aby Ci pomóc.